Erstattningsdiskanter til CV AL1000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erstattningsdiskanter til CV AL1000

Hei

Er det noen her som kan anbefale noen diskanter som skal stå i Cerwin vega AL1000? De må tåle en del...helst mer enn de orginale.

mvh Tommy

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høre med de på www.soundpressure.no . De har snakka om noe Pyle elementer eller noe.. men hør med de.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Høre med de på www.soundpressure.no . De har snakka om noe Pyle elementer eller noe.. men hør med de.
    Nei de funker ikke, de er for små....

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har vel sakt at har repkit til cv al1000 da, men ikke til cv al1002

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja men det blir for dyrt med repkit, så må de sendes og masse styr. Er det ingen vifa diskanter eller noe annet merke som vil passe? Må være noen som har prøvd med uorginale diskanter... :?:

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Erstattningsdiskanter til CV AL1000

Sitat Opprinnelig postet av Backflipp
    Hei

Er det noen her som kan anbefale noen diskanter som skal stå i Cerwin vega AL1000? De må tåle en del...helst mer enn de orginale.

mvh Tommy
    Du kan kanskje finne noen greie diskanter her http://www.mamut.com/dynabel

Går ut i fra at du har defekte diskanter ut i fra det du skriver
    Kjenner ikke Cerwin vega AL1000 noe serlig, så jeg vet desverre ikke om noen bedre diskant elementer, men er det mulig at orginal diskantene egentlig er gode nokk, men at forsterkeren som driver høytalerene ikke klarer så godt å drive dem riktig på de lydnivåene som du kjører, så det blir for høy effekt distribusjon i diskanten pga forvrengning, og det er derfor de ryker og det kan virke som at de ikke tåler så mye.

Er du forresten sikker på at de er gåene, og det ikke er andre muligheter for at de ikke spiller. Løse ledninger, sikkringer dårlig kontakt ol.
    Hadde et par CV AT100 en gang, som hadde en temperatur sikkring til diskanten, og det ble dårlig kontakt i denne sikringen etter en stund, så jeg måtte bypasse den. Spillte aldri så høyt at det var noen stor risiko alikevel. hadde et annet CV parr også , hvor den ene kabelen til mellomtonen hadde falt av. Ville bare nevne det, så du ikke kjøper nye diskanter unødvendig og før du har sjekket alternative feilkilder.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Erstattningsdiskanter til CV AL1000

Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Sitat Opprinnelig postet av Backflipp
    Hei

mvh Tommy
    Du kan kanskje finne noen greie diskanter her http://www.mamut.com/dynabel

Går ut i fra at du har defekte diskanter ut i fra det du skriver
    Kjenner ikke Cerwin vega AL1000 noe serlig, så jeg vet desverre ikke om noen bedre diskant elementer, men er det mulig at orginal diskantene egentlig er gode nokk, men at forsterkeren som driver høytalerene ikke klarer så godt å drive dem riktig på de lydnivåene som du kjører, så det blir for høy effekt distribusjon i diskanten pga forvrengning, og det er derfor de ryker og det kan virke som at de ikke tåler så mye.

Er du forresten sikker på at de er gåene, og det ikke er andre muligheter for at de ikke spiller. Løse ledninger, sikkringer dårlig kontakt ol.
    Hadde et par CV AT100 en gang, som hadde en temperatur sikkring til diskanten, og det ble dårlig kontakt i denne sikringen etter en stund, så jeg måtte bypasse den. Spillte aldri så høyt at det var noen stor risiko alikevel. hadde et annet CV parr også , hvor den ene kabelen til mellomtonen hadde falt av. Ville bare nevne det, så du ikke kjøper nye diskanter unødvendig og før du har sjekket alternative feilkilder.

Mvh
    Takk for svar

Men er 100% sikker på at de er gåen. De er helt død. Har noen andre diskanter nå som jeg bruker, så det er ikke noen kabler det er galt med.

Men de diskantene jeg har nå er for små i størrelse, så jeg har måtte lage en liten plate mellom diskantene og høytaleren. Har sett litt på den siden (eltek) men finner ingen som passer.
    Mener den skal være; 8ohm, ca98 dB følsomhet, gå opp til 20kHz og helst være ca 130mm i diameter...men finnes det ikke en som er så stor må jeg bare lage til noe sånn at den passer.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok så når du mener de er for små, så er det innfestningen i kassa du egentlig da mener, eller....? :wink:

Det går ikke ann å plukke original diskantene frahverandre og feste en annen god dome diskant med tilnermet den følsomheten og som takler like mange watt som originalene inn bak "forntplata", da vil jo også Cv høytaleren se nermest helt original ut.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Ok så når du mener de er for små, så er det innfestningen i kassa du egentlig da mener, eller....? :wink:

Det går ikke ann å plukke original diskantene frahverandre og feste en annen god dome diskant med tilnermet den følsomheten og som takler like mange watt som originalene inn bak "forntplata", da vil jo også Cv høytaleren se nermest helt original ut.
    ja det er også en mulighet, men så var det å finne den diskanten.. :wink:

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forsterker har du ? Er den for liten brender du fort diskanter av jo.....
    hvad heter diskanten der sitter i ?
    Se om du finder noe her : http://search.ebay.com/Cerwin-Vega_C...fsopZ1QQfsooZ1

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....

http://www.mamut.com/dynabel/subdet97.htm

Kan denne passe? Med litt tilpassning

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bare sjekke med klubben om de skaffer deler til din høyttaler? Evnt hør med verkstedet de sender CV til. Det trenger ikke å bli noe dyrere.

Mvh

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Hvorfor ikke bare sjekke med klubben om de skaffer deler til din høyttaler? Evnt hør med verkstedet de sender CV til. Det trenger ikke å bli noe dyrere.

Mvh
    Troede jeg faktisk han havde gjort, og der kanskje ikke kunne skaffes deler, der posten her....

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare opplyse om at mesteparen av de kitta på ebay er ikke orginal cv. Det begynner å bli lite deler igjen i Norge og hifiklubben sitter ikke på noen deler, delene har dems reparatører og selv de har lite. fleste parten av dem må kjøpe dem fra meg.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vet han hvor han skal få tak i diskanter da ;-)

Mvh

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men viss du ser litt lengre opp så vil han ikke det, fordi han må sende de til meg så jeg kan reppe dem.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •