PA forsterker + cv dc15?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer PorleN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PA forsterker + cv dc15?

har hørt masse om at det beste til cerwin vega er PA forsterker, men har også hørt at det blir uklar lyd, elementene varer ikke så lenge med PA og slikt. så hva skal jeg velge? og hvor kraftig bør en forsterker til dc15 være?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde dc 12 før. brukte de med en 1000 watt pa forsterker på 30 kg. det fuka helt fint det. elementene varer vel like lenge som med en mindre forsterker så lenge du ikke spiller så høyt at det vrenger.

lydmessig tror jeg ikke det har så mye å si om du går for PA eller en vanlig hifi forsterker. Ikke på de høytallerene der ihvertfall. men det er jo forskjeller på kvaliteten på PA forsterkere og da.

bruker idag en 2*600 watter på at-100, det er jo nesten samme høytallere som du har. uansett om du går for PA eller hifi så anbefaler jeg deg å gå for noe kraftig, hehe men det sier seg vel selv...

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PA er bra til CV. Uansett hva du går for så er jeg enig med femti at du må gå for noe kraftig. :wink:

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for å rette opp litt her. Elementene vil vare lengre med en forsterker som er kraftig nok i forhold til en forsvak forsterker som ikke klarer å holde kontroll på elementet. Som med alt annet finnes det bra og dårlige PA forsterker. kjøper du no billig dritt på feks ljudia så får du dritt lyd også. kjøper du en ordentlig PA forsterker vil du får mye morro med høyttalerne dine

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt korrekt som gutta sier her ja.... mer effekt, mindre sjanse for at elementene ryker. Spessielt diskanten. Hvis du kan leve med trafo og viftestøy komme du nok billigst ut av det med PA. Se etter noe brukt.....

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er delvis snakk om att han skal kjøpe min Gemsound5500 vil da tru att denne skulle funke bra på dc15 eller?

Newcomer PorleN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Det er delvis snakk om att han skal kjøpe min Gemsound5500 vil da tru att denne skulle funke bra på dc15 eller?
    jepp men så er det slik at du bor litt langt ifra meg og ting på over 25 kg ikke kan sendes i posten! og denne var 30kg?

og bare så det er sagt så har jeg ikke dc15 nå. men har tenkt å kjøpe.. men så er det dette med frakt da.... ops:

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, man burde da finne en ikke altfor dyr løsning?

Newcomer ftz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man kan da vitteligen sende hva man vill med posten , se på di som selger hifi på postordre

hifiklubben sender jo alle sine varer med posten til privat kunder

og hvist ikke sp har man jo nord cargo , linjegods , ol , et tips er og høre med flytte firma om di har en bil som skal i din retnig , jeg betalte 2000 for og sende en lett mc fra ca tromsø til stavanger

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •