SUBwoofer Bass Marathon! Nå har du muligheten, igjen --> Påsken 2007 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 164
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Beklager å legge til enda et innlegg som er litt off topic i forhold til tråden, men jeg kan være litt enig i at dB 'drag' sakene som foregår her nok kan forlede folk til å tro at spesiellt SVS er en slags Cerwin Vega på steroider. Men poenget må vel være at en god sub bør kunne spille pent når det kreves, og spille høyt og rent når det kreves. Så høyt behøver ikke å bety dårlig, snarere tvert imot spør du meg. Men det gjør vel ingen...
    Enig! Sorry Flageborg, men høyt/masse db er ikke alltid best.......

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La nå være å "dra en SVS" her og forsøple denne tråden med det som ikke har med saken å gjøre da. La dem få leke med lydtrykksmålerne sine. Mitt anlegg blir uansett ikke dårligere selvom de rangerer sine etter tester med lydtrykksmålere.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Sitat Opprinnelig postet av klipsch;)
    Meget imponerende det der altså. Var jo rimelig heftig når jeg var hos deg Dag. Tror jeg får skaffe meg en db måler selv. Finnes det ingen billigere enn db shack å oppdrive?
    Eltek har fått en anden type, de likner Radio Shack til forveksling men prisen er en anden. Radio Shack 995,-, Velleman kr. 414,- tror jeg det var....
    http://www.mamut.com/dynabel
    Denne måler bare ned til 32hz. Men takk for tipset!

Men kanskje det hjelper på min klipsch woofer :lol:

Får vel heller gå for en svs først som sist.

En liten notis til slutt. Hvis en subwoofer spiller mange db med litt vrengning, tilsier jo det at den spiller tilnærmet uten vrengning ved litt lavere volum som tydeligvis noen er opptatt av.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magking
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Sitat Opprinnelig postet av magking
    Testet Daredevilscenen med kun 1 stk 2531PC+, minus 10 på volum og +7 dB på subben, 120 dB 8)

Ikke dårlig med en 8000 kroners sub og fronter satt som small.
    Synd vi ikke får svar på hvor bra eller dårlig det er, fordi vi måler ikke THD og det måles inne i et rom som påvirker resultatene mer enn mange aner. :wink:
    120 dB magking er bra selv om rommet hjelper til, sier du noe annet blir du herved degradert fra viderekommen til kverulant i mine arkiver 8)
    Må jo inrømme at jeg gjorde dette for å provosrere litt :roll:
    Det er bare det at det virker som alle her er mer opptatt av db enn bra lyd, lav THD, men hver sin smak. :wink:
    På film er det herlig med kraftige effekter synes jeg.
    Jeg synes ikke det er unaturlig akkurat om man er glad i film, lydsporet er jo en viktig del av opplevelsen for min del.
    Lav forvrengning er veldig viktig, skjønner ikke hvorfor du snakker om høy forvrengning i det hele tatt, hvem er plaget av det her?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Beklager å legge til enda et innlegg som er litt off topic i forhold til tråden, men jeg kan være litt enig i at dB 'drag' sakene som foregår her nok kan forlede folk til å tro at spesiellt SVS er en slags Cerwin Vega på steroider. Men poenget må vel være at en god sub bør kunne spille pent når det kreves, og spille høyt og rent når det kreves. Så høyt behøver ikke å bety dårlig, snarere tvert imot spør du meg. Men det gjør vel ingen...
    Anfield,

på film er det faktisk dritfett å kunne spille nettopp høyt/masse dB og "jordskjelv"
    Å si noe annet er kverulering, og du burde spart deg innlegget synes jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    La nå være å "dra en SVS" her og forsøple denne tråden med det som ikke har med saken å gjøre da. La dem få leke med lydtrykksmålerne sine. Mitt anlegg blir uansett ikke dårligere selvom de rangerer sine etter tester med lydtrykksmålere.
    Snickers, du er milevis unna uansett målemetode 8)

Dream on BOY

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å leke Flageborgs høyre hånd, men jeg syns det blei unødvendig mye chitchat her nå. Tror ikke det var Flageborg sin intensjon, det var nok mere imot den retning at han ville bevise at anlegget hans spiller mest db en gang for alle 8)

Men seriøst - skjerpings!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg målt på Minority Report scene nr 9. 118 dB ved skyting på "tankene" . 114 dB på "kranen" konstant over 110 dB "på kranen" 8)

Har volum 0 dB på reciver.

Har ikke de andre filmene :?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield,

på film er det faktisk dritfett å kunne spille nettopp høyt/masse dB og "jordskjelv"
    Kjære Dag!

På film er jeg enig at det er gøy med trykk, jeg tenkte på generell basis (alt med måte). Så da er det vel bare å beklage at jeg "forsøplet" Flageborgs sin bass-tråd. Trodde vel at det klarte seg med en tråd, men......... :roll:

Problemet mitt er vel mer at jeg synes det er bekymringsfullt at SVS bare skal forbindes med "BOOOM-bass" og mest mulig lydtrykk, når det er helt klart at disse "tønnene" eller "eskene" fra USA kan brukes til langt flere opplevelser. Jobber du lenge og bra nok kan de brukes til musikk på moderate nivåer også ....

Bare for å holde sakligheten her i denne tråden, så var en kompis på besøk i stad for å teste sin lydtrykksmåler, og da kom det opp 109db på Darla-scenen, og da mener jeg at det var noe mer å hente. Er sikkert ikke godt nok justert her i heimen etter "SVS-norm" heller. Men det gjorde vondt som faaaaaaaa.... og gjør det ikke spesielt mange ganger til.....

Så da er vel alt greit, gutter.... :?: :wink:

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noe vits i å ødelegge denne tråden med masse svada? det er to tråder om db, så jeg skjønner ikke alt maset om at det ikke er db som teller men kvaliten osv osv.... ja klart det! men man må da få lov til å ha det litt gøy og. det er da ikke som om dette skla publiseres worldwide og være referanse for alt mulig ting o.l.

nå syns jeg en moderator skal rydde opp her og la tråden handle om det den skal. så får de som vil klage heller starte en ny tråd!

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg tror vi snakket litt forbi hverandre, men egentelig er enige. Faktisk trodde jeg først at du misforsto mitt forrige innlegg etter det du svarte på det, men med det du skrev i det innlegget jeg siterer nå, ser det ut til at vi er enige alle sammen. En god sub skal kunne spille pent på musikk, OG både pent og høyt på film (og musikk hvis det kreves selvsagt).

Kanskje en moderator nå bør slette alle innleggene unntatt hovedinnlegget?

Jeg får ikke vært med på"konkurransen" ennå, for jeg venter på den nye suben som står i Amsterdam for øyeblikket.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield,

Kjære Dag!

På film er jeg enig at det er gøy med trykk, jeg tenkte på generell basis (alt med måte). Så da er det vel bare å beklage at jeg "forsøplet" Flageborgs sin bass-tråd. Trodde vel at det klarte seg med en tråd, men......... :roll:

Problemet mitt er vel mer at jeg synes det er bekymringsfullt at SVS bare skal forbindes med "BOOOM-bass" og mest mulig lydtrykk, når det er helt klart at disse "tønnene" eller "eskene" fra USA kan brukes til langt flere opplevelser. Jobber du lenge og bra nok kan de brukes til musikk på moderate nivåer også ....

Bare for å holde sakligheten her i denne tråden, så var en kompis på besøk i stad for å teste sin lydtrykksmåler, og da kom det opp 109db på Darla-scenen, og da mener jeg at det var noe mer å hente. Er sikkert ikke godt nok justert her i heimen etter "SVS-norm" heller. Men det gjorde vondt som faaaaaaaa.... og gjør det ikke spesielt mange ganger til.....

Alt er cooolt Anfield

Klarte 117 dB med en stk 2531PC+ på Darla, det er absolutt maks :!:
    Krevende scene det der gitt.

Rommet mitt gir tydeligvis meget god støtte!

Dag

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til opplysning vil jeg gjerne nevne en liten ting:

Ingen av de db-tallene jeg selv opererer med er med noen som helst forvrengning av lyd-signalet. Dere er alle hjertelig velkommen til demo, anytime; og noen av dere er "nesten" naboer............Velkommen skal dere være, hvemsomhelst 8)

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nabo.....

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lav forvrengning er veldig viktig, skjønner ikke hvorfor du snakker om høy forvrengning i det hele tatt, hvem er plaget av det her?
    De som ikke har SVS? :roll:

:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok at SVS har lav forvrengning, men DD subbene til Velodyne er bedre der. Spesielt når det går dypt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Greit nok at SVS har lav forvrengning, men DD subbene til Velodyne er bedre der. Spesielt når det går dypt.
    Dette blir teoretisk bullshit, uansett så har både Velodyne og SVS flere % forvrengning i de dype frekvensene.

Begge er meget bra, det er kun et spørsmål om smak.

Denne tråden er feil sted for slik diskusjon, jeg har lagt ut to målinger, de som vil chatte kan lage en chatte tråd.

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en graf fra en DD18 som aldri går over 1% THD målt rundt 90db, den lille toppen ved 90hz er pga rommet.
    Kan ikke noen SVS eiere måle sine for meg.

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dag, det er ganske relevant med forvrengning også i sub området. Det kan lett bli noen dB ekstra ved høeyere forvrengning. Men det er mye mindre merkbart i dette frekvnesområdet... og det er vesentlig forskjell fra sub til sub når det er snakk om forvrengning...

PS! Jeg sier ikke at du måler den dB verdien du har pga høy forvrengning, det vet jeg at du ikke har
    Alle som ikke tror Dag på måleverdier foreslår jeg en visitt til Dag

Men til side med dette! Jeg kommer sterkere tilbake med nu Plus/2 til mandag!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, kanskje vi heller skal forandre navn på tråden til "Hvem har lavest forvrengning?"
    Der ligger tester av en del SVS og en DD sub på

http://www.hometheaterhifi.com/

De inkluderer måling av forvrengning. Jeg regner med at DD subbens stålkontroll skyldes servoen.

Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •