Infinity Beta 40 til Pioneer VSX-D711

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infinity Beta 40 til Pioneer VSX-D711

En bekjent har spurt meg om råd anngående kjøp av høytalere til Pioneer VSX-D711. Strømforsyningen vet jeg ikke, men den har 5x100w. Til denne receiveren er det ikke anbefalt å bruke 4ohm's høytalere har jeg fått vite. Står på reveiveren at det anbefales 6-16ohm. Vel over til spørsmålet. Denne karen har fått tilbud på Infinity Beta 40 for 5000,-. Jeg synes ikke det var noe god pris så jeg anbefalte han å se på brukte. Hvilke høytalere er det dere vil anbefale på bruktmarkedet til denne receiveren? Brukes til film og musikk (50-50)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strøm forsyningen på VSXD711 er på 250Watt. Hadde en selv. Den liker lettdrevne høytalere best.

Er ganske "snill" i spille stilen med et avbalansert og noe "tynt" lydbilde, har godt av en sub synes jeg :wink:

Tror Infintity Beta kan bli i tyngste laget for 711...

Hadde selv denne og var meget fornøyd med det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2015
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte mine infinity beta 40 for 400kr +mine gammle andersson DL7. har selv en onkyo tx-sr607. 550 W strømforsyning.
    dette er en 7.1 forsterker med 4-6-8-ohm 90 til 120W kommer an på utgangen. jeg er vandt til stereo forsterkere så viss noen kunne hjulpet meg å finne en passende etter forsterker. hadde jeg vert takknemlig. spillte litt høgt i går med 4.1 gikk bra var imponert over lyden men så etter 15min så gikk forsterkeren over i protection modus pga varmgang så jeg trenger helt klart en etterforsterker for å unngå dette når jeg skal ha fester osv. når jeg hadde andersson høytalerene bak og jamo classic- 8 foran hadde jeg ikke noe problem med varmgang men de herre infinityene var tydligviss mer krevende spesielt når jeg satt jamoene bak. lyden er helt ubeskrivelig deilig jamoene og infinityene passer tydeligviss godt sammen både på frekvens og effekt. noen som kan gi meg ett par tips eller en god nettside hvor jeg kan løre meg mer om effekt forsterkning på de herre nye forsterkerene. hadde nad stereo rack før med 316 og 218 var jo bare lego i forhold det virker det som.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •