Audiopro Blue Diamond v.2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audiopro Blue Diamond v.2

Hei!

Noen som kan komme med noen kommentarer til disse høyttalerene da jeg spekulerer i å bytte til disse. Anbefales? Skal brukes til film og musikk.

Mvh Martin

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Audiopro Blue Diamond v.2

Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Hei!

Noen som kan komme med noen kommentarer til disse høyttalerene da jeg spekulerer i å bytte til disse. Anbefales? Skal brukes til film og musikk.

Mvh Martin
    Grei løsning for dem som ikke vil ha separat subwoofer. Ellers ville jeg personlig gått for Black Diamond og separat subwoofer. Black Diamond gir etter min mening mer for pengene (basert på lyn-lytting på messe), spesielt siden Blue Diamond er avhengig av subbassene også ved musikkspilling (og de bassene går ikke SÅ dypt og kraftig som en god, dedikert subwoofer).
    Men det er mange alternativer. Synes Black/Blue Diamond har en god og behagelig klangbalanse, men de mangler nok litt i detaljeringsevne i mellomtonen i forhold til en del konkurrenter. Her blir det en smakssak hva man foretrekker.

Mitt råd: Hør dem før du kjøper. Spesielt detaljeringen i mellomtone og diskant bør du kunne gjøre deg opp en mening om ved butikklytting. Bassen og den generelle klangbalansen får du nok ikke prøvd skikkelig før du er hjemme i egen stue. Har du separat subwoofer, så ville jeg nok ikke valgt Blue Diamond. Det er bortkastede penger på en subwooferdel som du egentlig allerede har.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med dynamikk på musikk? Duger Black v.2 da? Litt kjedelig og måtte være avhengig av en dyr rask subb hver gang jeg skal spille en cd. Spiller de forresten oppløst som en B&W CM4 eller 6? Hvilke høytt. ligger nærmest til sammenligning?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med dynamikk på musikk? Duger Black v.2 da? Litt kjedelig og måtte være avhengig av en dyr rask subb hver gang jeg skal spille en cd. Spiller de forresten oppløst som en B&W CM4 eller 6? Hvilke høytt. ligger nærmest til sammenligning?
    Personlig synes jeg ikke at Black/Blue Diamond kommer opp mot CM4/CM6. Av B&W sine rimeligere høytalere var det kun disse som kom opp mot den lyden jeg ville ha, og endte med på Audiovector Mi3.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne?

Har en mindre en i samme serie og er veldig godt fornøyd.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ok ut de! Men kjenner ikke til det merket. Noe tess? Hva kjennetegner de høyttalerene? Har dobble 8" i dag og ønsker noe mindre uten å miste punch og dynamikk. Men trenger noe som spiller en del penere, og som ikke trenger mye volum for å komme til sin rett.. Tar i mot andre tips og.
    Fortsatt god dag!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jmlab er en av verdens største høyttalerfabrikkanter, uten at det behøver å være noe fordel. De som er linket til spiller meget pent, er veldig detaljerte, og de trenger ikke mye volum for å høre de, hvis du skjønner hva jeg mener. Anbefaler å lytte til de. Du finner mye info på denne siden: www.hifihuset.no . Det er noen linker til Jmlab sin hjemmeside. Jmlab er franskprodusert, og de er vel mest kjent for sin inverterte diskant.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lørdag blir lyttedag. Skal høre på Klipsch,Audiopro og nå Jmlab! Noen fler jeg bør sjekke mens jeg er i gang. Pris ca: 10k+-
    Takker for god hjelp forresten. Skal legge ut anlegg og diverse på minhifi snart så folk kan følge utviklingen. Sånn er det å ha fått hifi dilla. Hjelper ikke mindre og analysere hifi klubben i markedsføringen heller..

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal til Andre på hifihuset, så kan det være en fordel å ringe han i dag, og si at du vil ha en demo på lørdag. Det er forferdelig trykk i butikken hans på lørdager. Smart å reise rundt å lytte.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Audiopro Blue Diamond v.2

Hei!

Mvh Martin
    Du kan høre med "cdrom" Han har nettop kjøpt BD v2

http://avforum.no/forum/profile.php?...file&u=685

:wink:

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har han noen elektronikk der som ikke koster skjorta som kan gi ett mer riktig bilde av Jmlab`ene? Ringer han i morgen jeg. Har sikkert gått hjem nå. Noen andre du anbef å høre på mens jeg er på veien?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har alt mulig rart stående der, brukt og nytt, fra 100,- til 450000,- Så det er nok å velge i. Hvis du har noe innbytte så er det lettere å få bra priser på det du evt. skal handle.

Ellers så kjøpte jeg nylig en Arcam AVR200 til ett annet prosjekt, men det funket meget bra på mine Jmlab. Yamaha fungerer helt greit, men kan bli litt krast i toppen. Hadde en Sony DBR 830 eller noe slikt, som ble brukt på modellen før den du har fått link til, og det var faktisk også meget bra. Hør med Andre når du er der, han kommer sannsynligvis til å kjøre de på en Yamaha, så du kan jo vurdere da.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen vet om noen gode rørprodukter, så tror jeg det ville funket bra på Jmlab.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok Vincent på meg. Surr. reciever + effektforsterker med rør fordel tror jeg. Vil ikke savne stereo egenskapene i en surr. amp!

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker forresten Arcam. Stereo forsterker med mulighet for surr. Kjempe konsept. Liker designet og. Bilder?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke tatt noen bilder av min enda, men jeg fant noen på nettet.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow! Fet sak det der. Noen specs? Orker ikke tralle rund på hifi-klubbens sider. Lei de.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kult har bare sett bilder av den som grå. men svart var jo enda bedre(og passer bedre hos meg!)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er en utgått modell, kjøpte den av Kenti her på forumet. Men du har jo AVR250 og AVR300. Tror Roffe har kjøpt sistnevnte.

Her er info om 200'en: http://www.arcam.co.uk/archive/diva/cinema/avr200.html

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme, AVR200, og er dødelig imponert hva denne bringer av glede på musikk.

Siden du spurte om alternative høytalere i +/- 10k-klassen, vil jeg da slå et slag for Audiovector Mi3. Tidligere i tråden spurte du om Blue Diamond spiller spilte like oppløst som B&W CM4/CM6 (noe jeg mente de ikke gjorde). Lyden i CM-serien er etter min mening på vei mot Audiovectors "inngangsmodell". Dersom du skal ha en lytterunde til lørdag vil jeg anbefale deg å ta med Mi3 standard også på listen, gjerne koblet mot Hegel-elektronikk. Disse koster opprinnelig nesten 14k, men sikkert mulig å prute noe.....

Bare et tips :wink:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •