Patos 402

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: Patos 402

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Patos 402

Heisann folkens, ja no e jag spent, har bestilt Patos 402 så det kan hende kritikkene kommer til og hagle men når det er sakt så er Kipsh noen gode høytallere til og spille øredøvende høyt med..

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skal ha samme høytalerne komm gjerne med en tilbakemelding etterdu har hørt de

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    jeg skal ha samme høytalerne komm gjerne med en tilbakemelding etterdu har hørt de
    God kveld, ja du skal få høre..har en følse på att jeg kommer til og bli positivt over raska..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, jeg var med en kamerat på strandberg og hørte på B510 og jeg må si jeg ble sterkt skuffet, det var fin lyd men hvor var bassen? men han falt for disse og kjøpte de, og jeg skal love deg att råere høytaler i den prisklassen skal du lete lenge etter har aldri blitt så overrasket over en høytaler, derfor håper jeg att B402 vill imponere like mye!

Når får du disse?

Mvh Thomas

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, jeg var med en kamerat på strandberg og hørte på B510 og jeg må si jeg ble sterkt skuffet, det var fin lyd men hvor var bassen? men han falt for disse og kjøpte de, og jeg skal love deg att råere høytaler i den prisklassen skal du lete lenge etter har aldri blitt så overrasket over en høytaler, derfor håper jeg att B402 vill imponere like mye!

Når får du disse?

Mvh Thomas
    Hei, jeg regner med att i løpet av ei ukes tid så får jeg di, mener du att di var bra? du skjønner att her oppe er det ikke så stort milijø får hifi så jeg har liten eller ingen mulighet til og ta en lytte runde, så jeg håper inderlig att Patos 402 er etter min smak, bass må dær være og bunn drag selv ved ett moderat volum..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    altså jeg hadde aldri forventet slik bass som jeg fikk høre fra b510 men nå hadde vi en gammel stereo forsterker da på 2x70watt bassen var slapp og sånn men d var massevis av den jeg tenkte bare hva skal man med sub inntil disse? men han har oxo kjøpt seg patos 12" subben og den spiller oxo grisebra.

Men etter som jeg forsto av roar moen så spiller B410 og B510 ganske likt bare att B410 hadde litt mindre bass og trøkk, men er d B410 eller Lyric 402 du skal ha?

Mvh thomas

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    altså jeg hadde aldri forventet slik bass som jeg fikk høre fra b510 men nå hadde vi en gammel stereo forsterker da på 2x70watt bassen var slapp og sånn men d var massevis av den jeg tenkte bare hva skal man med sub inntil disse? men han har oxo kjøpt seg patos 12" subben og den spiller oxo grisebra.

Men etter som jeg forsto av roar moen så spiller B410 og B510 ganske likt bare att B410 hadde litt mindre bass og trøkk, men er d B410 eller Lyric 402 du skal ha?

Mvh thomas
    Jeg skal ha ett Par 402 hjemme for testing...)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel, misforsto litt jeg da, men trur da du får d morro med 402

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel, misforsto litt jeg da, men trur da du får d morro med 402
    Ja jeg håper det, energien må jeg bruke på andre ting snart enn og finne meg riktig høytaller etter min smak

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, jeg vet ikke om du har lest den testen i eyefi som var i 2002? men de kom i allefall fram til att patos lyric 402 utklasserte Dali evidence470, Canton LE 109, Klipsch RF3mkII, Elac 209jet og Sony SS-X70ED!!! såjeg truru du har noe veldig morro i vente.

Mvh Thomas

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wolfer
    ;-)
    God kveld..Thomas..
    Ja i denne stund kan jeg utale meg ang lyden på 402..først vil jeg starte med bassen, den er meget god og går dypt..plasserer du nært bak veggen blir bassn forsterket betraktelig, jeg har di ca 1m fra bakvegg og det funkerer utmerket, jeg testa med høytallerne mitt på gulvet og da ble lydbildet helt klart forbedret 3m fra vegg og 5m i mellom dem, men noe bass forsvant jo, men det var en sinna god lyd, men dama var på ferie så jeg kunne ha di slik da, diskanten er manga ganger bedre enn Klipsh sine, høyt kan du spille selv om 402 er oppgitt til 89 db, det tallet er ikke reelt, belive me..jeg bruker nå 8mm sound care super spikes og her ble det ett stort løft, diskanten åpnet seg, bassen ble strammere og gikk dypere, oktaver og transienter kombetraktelig fram..jeg har nå beskrevet det slik jeg opplever lyden..eneste minuset med Patos 402 må vel være att den krever en eller for den saks skyld 2 stk forsterkere av god kvalitet, men det har du garantert igjen for..ikke vits i og gi rossi, en moped, eller hva tenker att Cayin 252 er ett meget godt valg 8500,-pr stk..:grin:
    Ser du skriver at 402 er oppgitt til 89dB. Dette er følsomheten, ikke hvor høyt de spiller.
    Det vil si at Patos Lyric 402 spiller 89dB med kun 1watts forsterker. De er istand til å spille mye høyere enn 89dB, men trenger mye krefter for å slippe seg helt løs. (De vil spille bra med en god 60watts forsterker, men regel med høytalere er jo : Desto mer krefter desto mer lyd.)
    Er ikke sikker på om parantes settningen min setter orda helt i riktig rekkefølge, men det er i allefall riktig.

Mvh

De La Patos

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile hmmm

Hei,

ser du ikke er begeistret for Klipsch sine høyttalere. Skal ikke tråkke på tærne dine, men jeg er ikke enig i at de kun kan brukes til å spille høyt med. Jeg har RF-7 her hjemmeog de kan IKKE BARE brukes til å spille høyt med. Synes dette blir litt feil. Ettersom jeg har skjønt virker det som om du har/hadde et par fordommer mot Klipsch (etter mange tråder på forumet)?

Her hjemme er iallfall diskanten så fløyelsmyk og behagelig at jeg ikke finner ord for det, utrolig luftig! Men dette gjelder kun når de først er blitt skikkelig innspilt. Er du sikker på at dine var det? Man så var dette gjerne RF-35 og det er et litt annet kaliber enn rf-7.
    Jeg hører på blues, jazz, klassisk, rock, trance og mye annet. Og jeg kan ikke si annet enn at jeg kunne sittet der i timesvis, for diskanten/bassen/mellomtonen er rett og slett herlig å høre på, alt sitter utolig bra. Jeg hadde først også det inntrykket du hadde, men etter to måneders innspilling døgnet rundt her hjemme er lyden fra høyttalerne totalt forandret, og det spiller så behagelig og avslappet at det er en fryd. Dette forutsetter da at du også bruker riktig elektronikk og at det er plassert riktig.

Ikke misforstå meg Tom, jeg har også hørt Patos L402 og L502. L402 var den beste til musikk etter min mening. Og den låter veldig bra, spesielt i forhold til resten i det prisleiet. Men jeg synes bassen var litt for fet for min smak, men dette har gjerne med hvilken elektronikk man kobler på. Jeg testet med RB1080 og RC-1090. Synes også mellomtonen var noe tilbaketrukken. Men dette er smakssak. Men så har også Patos en nokså mørk klangsignatur i utgangspunktet også, og det tror jeg forklarer litt....

Jeg håper ikke du tar det ille opp det med Klipsch. Det er klart alle har sine meninger og smak, og det skal respekteres. Men det høres litt ut som om du har vært litt uheldig

Hører gjerne mer fra deg om L402. Det er en veldig god høyttaler, men setter sine krav til elektronikken, men når en først får sine krav innfridd så blir lyden deretter også! Lykke til videre med testingen!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •