HVORFOR SKAL kLIPSH FÅ SÅ MYE KRITIKK??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 69
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HVORFOR SKAL kLIPSH FÅ SÅ MYE KRITIKK??

Jeg har nå vært innom dettan forumet i kanskje ett år til og her er det klare kjøreregler har jeg merket meg..for meg virker det som att har du ikke Rotel, kimberkabel, Patos eller Jm lab så har man ikke stereo, men tilbake til utgangs punktet: Klipsh må ha en mektig lang innspillings tid og det har jeg fått bekreftet fra Importør og andre som har peiling, har RF-35 og holder fortsatt på og spille di inn, blir sikkert ikke ferdig før til jul med det og viser det seg att di ikke er etter MIN smak så selger jeg di til en som synest at det er fin lyd til HANNEST\HENNET SmAk og kjøper meg nye, men jeg lar RF-35 få en sjangse og kjøre heile løpet ut og få visst hva di virkelig er gode før..jeg har nå spllt ca 100 tima og ting og tang skjer..ha en god dag vidre..

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol: ...til jul.... jeg håper for din del at du venner deg til lyden før den tid.

edit: har forøvrig ikke noe imot Klipsch...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min første tanke er at Klipch da må være et av merkene som får mest positiv omtale på forumet.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så ??? Mine høyttalere er fra 1979, driver stadig å spille de inn jo.... :lol:

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hum.
    Jeg sitter igjen med ett intrykk av at de får mye god omtale jeg da men....
    Kunne tenkt meg RF-7 selv jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trur du tar litt feil..

Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Min første tanke er at Klipch da må være et av merkene som får mest positiv omtale på forumet.
    Ta og gå gjennom alle trådene så finner du litt ut om emnet.jeg har ikke opplevd så mye, men dær er bestandig en som må skyte noe inn, vesst ikke kompetansen er større om emnet bør vedkommende ikke kommentere eller prøve og rette på noe han\hun ikke har peiling på for da kan det fort bli villedning og ikke veiledning skal dettan forumet forsatt være ett seriøst sted for hifi folket bør enkelte kommentarer sillest ut før di når tavla..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til jul

Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    :lol: ...til jul.... jeg håper for din del at du venner deg til lyden før den tid. ja jeg har god tid og ganske tålmodig, lyden er det ingenting i veien med, men en mekanisme som er i bevegelse vil vel fungere med jevnlig og god smøring? samtidig som levealderen\kvaliten blir betraktelig bedre?? enig? jeg er litt sur i dag blir nesten for mange barnslige kommentarer..men like barn leker best-- 8)

edit: har forøvrig ikke noe imot Klipsch...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RF-7 skal jeg ha om 2-3 år..;) sparer fortsatt..

Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Hum.
    Jeg sitter igjen med ett intrykk av at de får mye god omtale jeg da men....
    Kunne tenkt meg RF-7 selv jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke at Klipsch får spesielt mye kritikk. Det er ganske mange som skryter av dem også :wink:

Klipsch er et "enten eller merke" for mange tror jeg. De som liker Klipsch kan nesten ikke tenke seg noe annet, mens de som ikke liker Klipsch har like store motforestillinger.

Grunnen til dette ligger nok i diskanthornet med tilhørende høy følsomhet. Dynamikken og live-følelsen våkner virkelig til liv på disse høyttalerne. Dette passer ikke alle da våre preferanser er temmelig ulike.

Valg av forsterker er også viktig i denne sammenheng. Mer enn kanskje noe annet merke spiller Klipsch virkelig dårlig i feil sammensetning. Diskanten blir hard og påtrengende med tilhørende ødelagt lydbilde. Jeg har selv hatt slike oppsett hjemme og det er ikke mye å skryte av, men finner man først en kombo som fungerer så passer det meg og min musikksmak perfekt

Den lange innspillingstiden er forøvrig et minus dog :?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Og så ??? Mine høyttalere er fra 1979, driver stadig å spille de inn jo.... :lol:
    ja den var ikke snau, nei..ja di er sikkert innspilla men jeg tror det er avspilling du mener.."far" hehe..vi liker slike hifi dudes..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsh

Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Synes ikke at Klipsch får spesielt mye kritikk. Det er ganske mange som skryter av dem også :wink:

Klipsch er et "enten eller merke" for mange tror jeg. De som liker Klipsch kan nesten ikke tenke seg noe annet, mens de som ikke liker Klipsch har like store motforestillinger.

Grunnen til dette ligger nok i diskanthornet med tilhørende høy følsomhet. Dynamikken og live-følelsen våkner virkelig til liv på disse høyttalerne. Dette passer ikke alle da våre preferanser er temmelig ulike.

Valg av forsterker er også viktig i denne sammenheng. Mer enn kanskje noe annet merke spiller Klipsch virkelig dårlig i feil sammensetning. Diskanten blir hard og påtrengende med tilhørende ødelagt lydbilde. Jeg har selv hatt slike oppsett hjemme og det er ikke mye å skryte av, men finner man først en kombo som fungerer så passer det meg og min musikksmak perfekt

Den lange innspillingstiden er forøvrig et minus dog :?
    Ja slikt skjer med feile komponenter, når det gjelder innspillings tiden så har jeg det ikke travelt, merker att resultatene kommer sakte men sikkert, en annen ting er att Du finner ikke bedre kombo i lage hjemmekino..prøv og se en film med ett sett Klipsh og så tar du for deg Patos 402\502 kan hende du blir overbevist smak og behag..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er nok det merket det er skrevet mest om her ja, mye av grunnen kan være at mange av medlemene her er tidligere CV kunder, som vil fremover. Men ikke slippe helt taket på råheten CV leverer på noen type musikk. Da er klipsch ganske godt prisa. Klipsch er helt konge det, men jeg må si forskjellen mellom f.eks rf-35 og rf-5 er så stor at jeg anbefaler 5'ern fremfor 35 til kompiser nå... Derfor kan jeg ha virka litt kritisk mot de som snakker om RF-35, fordi her(til prisen) syns jeg mange andre leverer varene bedre.(mitt syn).
    rf-5 koster 17000kr, det er 5000kr mere enn rf-35, men de er klart verdt det. (RB-75(stativhøyttaler til 14000kr) istede for enn rf-35 også.).

NÅ regner jeg med kritikk nå . best å dra til nordpolen.... Men alle har sine valg, hva de velger er opp til dem.

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror egentlig den største grunnen til at folk misliker Klipsch er pga, den meget spesielle diskanten. Det skal spille hardt og det skal spille høyt. Det er nok mange som foretrekker mer ro i lydbildet. Det er også noe med den LIVE følsen du får med Klipsch, første gang jeg hørte en cd som var innspilt LIVE på Klipsch syntes jeg det var helt konge, det virket så ekte. Totalt anderledes lydkarkter enn deg jeg hadde hørt før. Som mange nevner det kan bli en helt annen lyd fra forsterker til forsterker. Matching er veldig viktig med Klipsch det var ihvertfall en helt annen verden når jeg gikk fra NAD C372 til Musical Fidelity (full kontroll), Så matching er viktig, men en ting er sikkert skal du ha Klipsch for guds skyld ikke kjøp NAD. Jeg kunne godt tenke meg å kjøpe meg rør en dag men det er langt fram det.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hater CV og ELSKER klipsch, Dette er jo en samk og behag ting!!

Etter min mening er klipsch det råeste du får :wink:

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch får da veldig mye skryt på forumet. Har ikke sett en eneste tråd so omtaler dem negativt. Det er veldig mange som har Rotel, Klipsch og JMlab. Det merkes spesielt godt i tråder der folk vil ha anbefalinger.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke helt enig i at Klispch får så veldig mye pepper her på forumet, tvert i mot!!

En periode var det jo faktisk så mange som 7 aktive tråder under "Høytalere ", så det kan ikke ha vært bare klaging i alle.... :wink:

Ellers så er Klipsch en "enten-eller" høytaler som noen kalte det. Uten at det skal være noe negativt. Har en først forelsket seg i Klipsch, sitter det tydeligvis godt i..... :wink:

Det er naivt å tro at en høytaler mestrer alle kategorier, og her er vel ikke Klipsch noe annerledes enn andre høytalere. For min del ville det vært fullstending feil å ha en par Klipsch-høytalere sålenge jeg prioroterer musikk/film 60/40 og i tillegg nesten bare hører på jazz, soul, akustisk musikk o.l. (og ja; jeg har hørt på dem).

Så for å svare på trådstarters spørsmål; "Det gjør de ikke, tvert i mot! Klispch får mye (og sikkert fortjent) ros".

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsh

Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    Jeg tror egentlig den største grunnen til at folk misliker Klipsch er pga, den meget spesielle diskanten. Det skal spille hardt og det skal spille høyt. Det er nok mange som foretrekker mer ro i lydbildet. Det er også noe med den LIVE følsen du får med Klipsch, første gang jeg hørte en cd som var innspilt LIVE på Klipsch syntes jeg det var helt konge, det virket så ekte. Totalt anderledes lydkarkter enn deg jeg hadde hørt før. Som mange nevner det kan bli en helt annen lyd fra forsterker til forsterker. Matching er veldig viktig med Klipsch det var ihvertfall en helt annen verden når jeg gikk fra NAD C372 til Musical Fidelity (full kontroll), Så matching er viktig, men en ting er sikkert skal du ha Klipsch for guds skyld ikke kjøp NAD. Jeg kunne godt tenke meg å kjøpe meg rør en dag men det er langt fram det.
    Ja det er nok noe i det, men jeg synest diskanten er ok, på mine forsterkere så virker ikke diskantene så fremhevet, det begynner og bli dynamikk i lydbildet jeg skal oxo ha RF7 en gang, hvordan opplever du biwiring i forhold til "vanlig"tilkoppling?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for og ikke legge inn en ny tråd på dette, Men det ligger et par brukte RB-75 til 7900kr inne på www.lydogbilde.no!!! De har kun gått 300 timer så dette er grise billig

Active Runelang81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Jeg synes Klipsch er konge.
    MEN jeg har RF 35 med en NAD 272 effekt og Denon 3803 som pre amp.

Jeg er egentlig fornøyd, men dere som sier IKKE bruk NAD til Klipch
    , er det virkelig så stort forbedrings potensiale? Jeg er da villig til å prøve andre ting(merker), men bør ikke koste skjorta...... den ble lei.... :?

Vh Rune L

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch + rotel kombinasjonen er det mange som sverger til. Inklusive meg selv. Ta en lytterunde med den kombinasjonen og jeg tror du òg blir overbevist!

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •