HVORFOR SKAL kLIPSH FÅ SÅ MYE KRITIKK?? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 69 av 69
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jo de skall jeg si deg de tar seg bare betalt for merke men ikke får produktet !!!!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink klipsch

uansett hva folk sier om klipsch her inne så går de og har gått en seiersgang verden over ihvertfall innen hjemmekino, spesielt rf-7 som har få konkurenter i samme prisklasse. er vel en grunn til at klipsch og jbl er verdens ledende både til hjemmekino og proffesjonel kino, dette er vel ikke bare tilfeldig, så til de som liker klipsch så kan jeg trøste med at de er verdens mest populære høytalere i hverfall til hjemmekino så vi er ikke alene, sendte en mail til lydogbilde etter testen deres av rf-7 og de mente at det var noe av det råeste de har hørt både til hjemmekino og musikk i den prisklassen men men smaken er jo som baken

Newcomer Vapor sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tom Johansen
    har du ikke Rotel, kimberkabel, Patos eller Jm lab så har man ikke stereo,
    Da har jeg ikke stereo jeg da....

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RB-75, RF-5 og RF-7 er kongehøyttalere.. men bare på rett elektronikk, er noen av mine favoritter dette.. Spessielt er jo RF-7 utrolig bra (lydmessig er kanskje RB-75 bedre)... Men med RF-7 får du ikke noe andre høyttalere klarer av dynamikk og morro.. samt den er rimelig bra i lyden!! Men matching er det som teller her..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva for slags elektronikk skal de ha for å låte bra?

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musical Fidelity eller en eller anner røramp er nok det rette valget skal du se. Så vi får se om det er noen som har lyst å høre på denne komboen og følger i mine fotspor

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I morgen skal eg få låne noen Klipsch rf 25 som skal få prøve seg i mitt system noen dager , og skal erstatte mine sedvanlige Audiopro Bluediamond v2

Skal komme tilbake med forskjellene mellom dei Høytalerene.
    Lyden i mitt system er i utgangspunktet rimelig laidback så det kan bli spennande å høyre.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å hatt Klipsch noen dager nå så får eg ein anelse om hva forskjellene mellom Klipsch Og Audiopro er... Og dei er store..

Og Klipsch overrasker meg på mange måter egentlig...

Det første som egentlig overrasker meg egentlig er at Klipsch lyder ikkje i det hele hardt og diskanten er på mange måter bedre enn Audiopro. om enn ikkje like luftig som dei.Det største problemet med Audioproene er i utgangs punktet at dei er veldig mørke i klangen og som noen nevnte laidback i mellomtonen..
    Stemmene blir da på mange måter veldig mye bedre på klipsch enn Audiopro.
    Audio pro på den annen side tegner nok eit større , litt luftigere , og roligere lydbilde.
    Mens Klipsch tegner eit stabilt , bedre plasseringsmessig av instrumenter.
    Mye meir dynamikk så klart men og detaljert og oppløste.
    Stemmene lyder generelt mye bedre. samme med resten av mellomtonen som er mye meir liv i enn det man opplever i Audiopro.

Bass messig overasker Klipsch meg med å ha så mye bass til å være så mye mindre høyttalere enn Audiopro. men bassen i Klipsch er nok på ingen måte helt korrekt eller stram , men det er ikkje Audiopro heller.
    Klipsch spiller på den annen side ikkje så dypt i bassen.

Rock er ein sann fornøyelse på Klipsch da dynamikken gjer at elektriske gitarer og rytmene kjem meget godt til rette, uten å lyde hardt
    Roligere musikk som Katie melua er og egentlig ganske så bra på klipsch men er musikken av slik sjanger så kan eg tenke meg at man finner bedre høytalere på slike ting,
    Men Audiopro spiller nok bedre på slik musikk , men dei blir kanskje litt dovne igjen..

På hjemmekino er det litt annerledes.
    Og har nok ikkje testet Klipsch fylt ut der enda. men dei spiller nok ganske bra.Men trenger ein sub i allefall min utgave.
    Audiopro spiller og bra hjemmekino, med meir bass. men igjen dynamikken til Klipsch gjer nok kanskje dei enda bedre til action..
    Men der har eg ikkje fått testet skikkelig..

Ein konklusjon på dette er nok egentlig ganske klar.
    Klipsch i min stue gjer generelt sett at eg ikkje savner Audiopro i det hele.
    Men Audiopro har noe penere hifi kvaliteter, men lider av å være dovne eller laidback desverre.
    Så hos meg blir nok Audiopro solgt ..
    Om Mine nye høyttalere blir Klipsch vet eg ikkje enda, da eg liker godt eit luftig lydbilde, men dynamikk messig blir det nok vanskelig å slå.
    Men sku gjerne fått muligheten til å teste Jm lab og Kef sine nye på samme måte men det blir nok vanskelig.

Musikken som ble testet var, Mark knopfler, sting, Incubus, Katie melua og Aha blant anna.

Men elektronikken kan nok gjere begge høyttaler parene bedre. men eg tror man finner dei samme forskjeller. da begge vil nytte godt av bedre elektronikk.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch ja, jeg har lenge hatt lysst til å lytte til dette merket. Igår lånte jeg med hjem et par RB-75 og idag ble de kjøpt. Disse spiller sammen med en PB-10 delt ved 80hz.

Det er enkelt og greit perfekt for meg, aldri har jeg blitt så engasjert av en høyttaler og jeg har hørt mye etterhvert. Lyden er kontant, nøyaktig og utrolig dynamisk. Jeg tror dette skyldes i stor grad hornet og derav mindre rompåvirkning.

Detaljer i uttalelse og pust under dialog samt ambiente lyder gir en mye mer engasjerende og realistisk opplevelse på film og tv serier.

Jeg har aldri forstått hva folk har ment med attack, men etter jeg lot Satyricons KING fylle rommet skvatt jeg skikkelig når første setning ble sunget, det var en spesiell følelse Responsen på disse "monitorene" er rå.

Når jeg tenker meg om så burde den ansatte hos Klipsch som avgjorde at RB75 var en "bookshelf", bli skutt... Men jeg antar amerikanerne har enorme bokhyller

De kan jo spille høyt som f..n og da

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •