HVORFOR SKAL kLIPSH FÅ SÅ MYE KRITIKK?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 69
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg må også bare legge til at Klipch ikke får noe mer pepper enn andre høyttalere her på forumet. Skjønner ikke hvor du får det fra. Klart, de får sikkert sin del av kritikkaka de også, men hvilke høyttalere gjør ikke det.

Min oppfatning er at Klipch generelt får god omtale her på forumet, men alle har jo forskjellige meninger.

Så du skrev at flere som uttalte seg om at de ikke likte Klipch ikke visste hva de snakket om, eller hadde nok kompetanse til å uttale seg. Mener du at de som ikke er enige med deg i alt er ukompetente mennesker som ikke vet noen ting?

Forøvrig har jeg lyttet såpass lite til Klipch at jeg ikke har noen spesiell formening om de. Har dog hatt et møte med THX Ultra 2 oppsettet som de hadde utstilt på Plaza, det var ingen høydare for å si det sånn...

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti

Forøvrig har jeg lyttet såpass lite til Klipch at jeg ikke har noen spesiell formening om de. Har dog hatt et møte med THX Ultra 2 oppsettet som de hadde utstilt på Plaza, det var ingen høydare for å si det sånn...
    Det var en helt nytt sett og ikke innspilt, settet mitt ville ha spilt fletta av det sånn som det var da og mitt er nå

Men sånn generelt over så har jo Klipsch mange tilhengere her på forumet. Men av og til kommer det inn noen som har så mye imot og rare vrangforestillinger av Klipsch at det hele tar litt for mye av!

Mange er dessverre sånn at når dem tenker lyd så er det som regel sånn at: "Disser spiller jo teoretisk ikke riktig" :?
    Hva faen skal det bety :?: :?:
    Hva som er riktig og ikke riktig er jo helt og holdent opp til hver enkelt, et anlegg kjøpes ikke inn på grunnlag av teorier, men av sanser og hva slags tanker dem legger rundt produktet.

Men dessverre så er det sånn at det finnes ALT FOR MANGE teoretikere rundt omkring...., så bare for å nevne det uten å starte noen videre diskusjon av det. Teoretikere har en stygg tendens til å være konservative og tenker stort sett bare i en rett linje.....

Men bare så det er sagt, Klipsch fortjener ros for måten det spiller på, det kan også spille så rolig og "laid back" som det bare vil. Alt avhenger av riktig elektronikk og også kabling faktisk, men for dere som HATER Klipsch, dere har sikkert noe annet dere er fornøyd med og vet dere hva - FLOTT

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian

Det var en helt nytt sett og ikke innspilt, settet mitt ville ha spilt fletta av det sånn som det var da og mitt er nå

Men sånn generelt over så har jo Klipsch mange tilhengere her på forumet. Men av og til kommer det inn noen som har så mye imot og rare vrangforestillinger av Klipsch at det hele tar litt for mye av!

Mange er dessverre sånn at når dem tenker lyd så er det som regel sånn at: "Disser spiller jo teoretisk ikke riktig" :?
    Hva (sensurert) skal det bety :?: :?:
    Hva som er riktig og ikke riktig er jo helt og holdent opp til hver enkelt, et anlegg kjøpes ikke inn på grunnlag av teorier, men av sanser og hva slags tanker dem legger rundt produktet.

Men dessverre så er det sånn at det finnes ALT FOR MANGE teoretikere rundt omkring...., så bare for å nevne det uten å starte noen videre diskusjon av det. Teoretikere har en stygg tendens til å være konservative og tenker stort sett bare i en rett linje.....

Men bare så det er sagt, Klipsch fortjener ros for måten det spiller på, det kan også spille så rolig og "laid back" som det bare vil. Alt avhenger av riktig elektronikk og også kabling faktisk, men for dere som HATER Klipsch, dere har sikkert noe annet dere er fornøyd med og vet dere hva - FLOTT

Ja dette er jeg helt enig med deg i :wink:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker å fremstå som saklig uenig i dette, da jeg ikke kan være enig i at Klipsch er høytaleren for de som liker jazz, klassisk og annen "lettere lavmælt" musikk. Til det synes jeg de er altfor "masete" i mangel av et bedre ord. Men om en finner en spesielt mye bedre høytaler til rock og "hjemmekino med trykk" er heller uvisst.... :wink: :wink:

Som sagt, smaken er forskjellig og svært personavhengig....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må også bare legge til at Klipch ikke får noe mer pepper enn andre høyttalere her på forumet. Skjønner ikke hvor du får det fra. Klart, de får sikkert sin del av kritikkaka de også, men hvilke høyttalere gjør ikke det.

Min oppfatning er at Klipch generelt får god omtale her på forumet, men alle har jo forskjellige meninger.

Så du skrev at flere som uttalte seg om at de ikke likte Klipch ikke visste hva de snakket om, eller hadde nok kompetanse til å uttale seg. Mener du at de som ikke er enige med deg i alt er ukompetente mennesker som ikke vet noen ting?

Hei..kanskje jeg var litt rask og trekke konklusjonen, men jeg nevnte det fordi att jeg har prata med en som tester flere typer høytallere og here er det manga faktorer som spiller inn..så det er ikke bare høytalleren i seg selv som skal ha skylda vesst den opplevest som skrikende..men som sakt , hver sin smak..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ønsker å fremstå som saklig uenig i dette, da jeg ikke kan være enig i at Klipsch er høytaleren for de som liker jazz, klassisk og annen "lettere lavmælt" musikk. Til det synes jeg de er altfor "masete" i mangel av et bedre ord. Men om en finner en spesielt mye bedre høytaler til rock og "hjemmekino med trykk" er heller uvisst.... :wink: :wink:

Som sagt, smaken er forskjellig og svært personavhengig....
    Da skal jeg sette det litt på spissen for deg Anfield; Hva om vedkommende liker måten Klipsch framstiller Jazz, Blues og Klassisk musikk på.... :?:

Men ja for min egen del så har jeg hørt høyttalere som er mange ganger bedre på klassisk musikk enn det mine egne er, men nå er ikke jeg hverken Jaga Jazzus eller Mozartinius tilhenger

Som man sier smaken er som baken og det er nok den største haken!

Mange jeg kjenner liker musikken jeg spiller, men ikke måten jeg gjør det på. Høyttalerens råe raffinnement (bill.mrk.: kaster stein i glasshus) under HØYE volum er det som imponerer meg da 8)
    Kan vel si at jeg er en smule sneversynt der, men for meg er Klipsch det ultimate for mitt musikkbruk og kino, den har en dynamikk som er høyst nevneverdig

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan i all verden kan du hevde noe slikt? :?
    Den tekniske utviklingen går beviselig videre og det hurtig. Nettopp med god hjelp av det du kaller konservative og "smalsporete" teoretikere.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    Hvordan i all verden kan du hevde noe slikt? :?
    Den tekniske utviklingen går beviselig videre og det hurtig. Nettopp med god hjelp av det du kaller konservative og "smalsporete" teoretikere.
    Sant nok jane, men det jobber noen sånne hos oss og, prosjektene har endt opp med å bli dobbelt så dyre fordi dem ikke ville høre på dem som dreiv på gulvet - sorry blei litt OT detta herra

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jane Skrevet: 22/04/2005, 9:17 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Thlian skrev:

Hvordan i all verden kan du hevde noe slikt?
    Den uttalelsen kan vel diskuteres? Hvor huritig utviklingen går mener jeg. At den går videre er jo derimot sikkert. Paradigmeskifter kommer nok mest sannsynlig ikke fra de folkene "du henviser til".

Newcomer B&W_84 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch får vel ikke så mye kritikk.
    Er jo mange tråder med overskrifta: "Klipsch vs ......."
    Virker som folk liker å sammenligne Klipsch med andre høyttalermerker, og da kan dem ikke være SÅ ille. :wink:

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Formel 1
    Den uttalelsen kan vel diskuteres? Hvor huritig utviklingen går mener jeg. At den går videre er jo derimot sikkert. Paradigmeskifter kommer nok mest sannsynlig ikke fra de folkene "du henviser til".
    Hvor kommer den tekniske utviklingen fra da, hvis den ikke kommer fra teknokrater?
    Årsaket til at vi i det heltatt kan diskutere dette, på den måten vi gjør, skylles et par tre teoretikere som på 40-tallet utviklet transistoren.
    EOD :wink:

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipch lager hornhøyttalere, horn låter etter min mening temmelig slitsomt... også tror jeg heller ikke på "innspilling" av høyttalere. Tror heller det er ørene som blir innspilt, slik at man blir vant til lyden.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av metallsulten
    Klipch lager hornhøyttalere, horn låter etter min mening temmelig slitsomt... også tror jeg heller ikke på "innspilling" av høyttalere. Tror heller det er ørene som blir innspilt, slik at man blir vant til lyden.
    Greit nok at du ikke liker horn, men har du hørt Klipsch?

Men den teorien din om innspilling holder heller ikke mål.....
    Noe du kan bevise? For det motstrider jo det alle andre her inne sier!

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hatt en del høytalere og horndiskanten til klipsch er av de mindre pågående jeg har hørt iallefall, riktig matching av annet utstyr er nok oxo ganske avgjørende..

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klipsch er et friskt innspill blandt de mange til dels uoriginale og kjedelige.. sammenlign ala noen 86db dansker mot 100db klipsch f.eks. har man lenge vært vandt til førstenevnte får man seg et lite sjokk tror jeg...headroom dynamikkområde, krisphet, hurtighet...men så er det vel en grunn til at de fleste høyttalere ligger i første kategorien også. det skal vel vanskelig gjøres å lage noe som klipsch og i tilegg få alle kvalitetene som de andre bestrider. eller?
    :roll:

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thlian: En høyttaler består av en kasse, delefilter og elementer. Jeg bare skjønner ikke hvorfor en høyttaler kan forandre seg med "innspilling" over en bestemt periode. De bevegelige delene består av gummi og tøyoppheng. Høyttalere går jo tross alt på strøm ikke bensin og olje...

eller stemmer ikke det da?

Har ikke noe imot klipsch, spiller sikkert lekkert de.

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thlian: En høyttaler består av en kasse, delefilter og elementer. Jeg bare skjønner ikke hvorfor en høyttaler kan forandre seg med "innspilling" over en bestemt periode. De bevegelige delene består av gummi og tøyoppheng. Høyttalere går jo tross alt på strøm ikke bensin og olje...

Det er vel nettopp opphenget som "mykner opp" når man spiller inn høytalere.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan selv tenke meg et komplett nytt surrond sett jeg. Ca 30.000 komplett med 5.1 sett. Kunne regne med og spille høyt og rent fikk jeg høre.

Noen som har erfaring med siste refrence serie ????

RF-25, RC-35, RB-25 og RW-12

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Kan selv tenke meg et komplett nytt surrond sett jeg. Ca 30.000 komplett med 5.1 sett. Kunne regne med og spille høyt og rent fikk jeg høre.

Noen som har erfaring med siste refrence serie ????

RF-25, RC-35, RB-25 og RW-12
    Lag deg ein ny tråd du. Blir meir oversiktigt . Da blir det enklare for medlemmar å svare/dele erfaringar med deg og. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innspilling

Sitat Opprinnelig postet av Jan A M

Det er vel nettopp opphenget som "mykner opp" når man spiller inn høytalere.
    Ja det er klart att elementene mykner opp, men er delefiltret konstruert for og gå fra eks 20"hrtz og 35"hrtz så vil ikke innspilligs timene forandre på dette området..føleslsen av dette kan diskuterest..når du har spillt 50 -100 timer vil du fått ett inntrykk av lyden..

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •