High-End KnockOut ! ------>Pass Labs X350 og Usher AC-20 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 86
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, jeg har veldig lyst til å få hørt dem. Jeg skal ut i nabolaget der og hente en CDspiller for Electra så jeg tenkte å ta det i samme slengen dersom det lar seg gjøre.

Gass litt for meg også mens du er på ringen da!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Ja, jeg har veldig lyst til å få hørt dem. Jeg skal ut i nabolaget der og hente en CDspiller for Electra så jeg tenkte å ta det i samme slengen dersom det lar seg gjøre.

Gass litt for meg også mens du er på ringen da!
    Ga litt gass for deg også

8.49 bro til bro med STORE sikkerhetsmarginer....mye å gå på men lite å vinne på å kjøre fortere.

Snakkes snart 8)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, synd jeg ikke får vært der, da kunne jeg kjørt rundt deg og solgt pølser 8)

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som Usherne begynner å bli innspillt.........ville det vært kjekt med en liten oppdatering for oss andre.......... :wink:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Lydbildet BESTEMMES av sluttrinnet :wink:
    sluttrinnet skal bare drive høyttaleren og være så lite påvirkelig som mulig. dac og pre er etter min mening laangt viktigere. så lenge sluttrinnet ikke er totalt ræva...det er i signaldelen magien fremskapes.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Lydbildet BESTEMMES av sluttrinnet :wink:
    sluttrinnet skal bare drive høyttaleren og være så lite påvirkelig som mulig. dac og pre er etter min mening laangt viktigere. så lenge sluttrinnet ikke er totalt ræva...det er i signaldelen magien fremskapes.
    Og Einis, fortell meg om de forskjellige slutt-trinnene du har hatt hjemme av høy klasse for test, lurer på om du virkelig har så mye erfaring når du kan si dette. Selv har jeg testet det meste av de værste, og har også brukt mye tid på å teste CD spillere mot DVD. Preamper og DAC.

Ikke tvil i mine ører hvor jeg henter godlyden fra, høyttalere og slutt trinn.

Dag

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen sluttrinn i verden kan vise til noe som helst om signalet ikke er bra. mulig du får høy og stor lyd, men nyansene -sjela. borte.

at du får mest resultat fra siste elektronikkdel kan ha med at høyttalerene er kompliserte og tungdrevne. har du fått den delen på plass og prøvd godt cd/pre så...... :wink:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si at lydopplevelsen jeg hadde ved siste besøk på Seas var minst like stor som da jeg hørte AC10 på DaCapo. På DaCapo ble det spilt på Ushers store effekttrinn, Parasound pre og CDfix.

På Seas ble det spilt på en liten stativhøyttaler, en eldgammel forsterker type billig og en enda eldre CDspiller type enda billigere. Så vidt jeg husker var det vel faktisk fjernkontroll på CDspilleren, så det var en skikkelig spiller. Høyttalerkablene var for det meste av den røde og sorte typen med bananplugg i begge ender. Slike som de fleste kjenner fra fysikkrommet på skolen. Og signalkablene av type sort lakrissnøre med RCA-kontakter i forniklet stål eller noe.

Jeg tror herved "krigen" om hvem som har testet det kuleste utstyret er bortkastet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    ingen sluttrinn i verden kan vise til noe som helst om signalet ikke er bra. mulig du får høy og stor lyd, men nyansene -sjela. borte.

at du får mest resultat fra siste elektronikkdel kan ha med at høyttalerene er kompliserte og tungdrevne. har du fått den delen på plass og prøvd godt cd/pre så...... :wink:
    med andre ord ingen erfaringer, kun snakk?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si at lydopplevelsen jeg hadde ved siste besøk på Seas var minst like stor som da jeg hørte AC10 på DaCapo. På DaCapo ble det spilt på Ushers store effekttrinn, Parasound pre og CDfix.

På Seas ble det spilt på en liten stativhøyttaler, en eldgammel forsterker type billig og en enda eldre CDspiller type enda billigere. Så vidt jeg husker var det vel faktisk fjernkontroll på CDspilleren, så det var en skikkelig spiller. Høyttalerkablene var for det meste av den røde og sorte typen med bananplugg i begge ender. Slike som de fleste kjenner fra fysikkrommet på skolen. Og signalkablene av type sort lakrissnøre med RCA-kontakter i forniklet stål eller noe.

Jeg tror herved "krigen" om hvem som har testet det kuleste utstyret er bortkastet.
    Snickers, at billig CD spiller og billige kabler gir knall-lyd overasker meg ikke. Det er akkurat det jeg prøver å si til Einis.
    At en stativhøyttaler kan spille bra i et godt rom (rommet er nemlig utrolig viktig) er heller ikke overaskende, tvert imot kan små fisleanlegg med gamle komponenter spille kjempebra, så bra at man blir kvalm :roll:

At AC-10 kan låte fært eller bare OK mange steder tviler jeg heller ikke på, passer ikke rommet hjelper det ikke med allverdens dyrt utstyr.

Men at du kimser av erfaringer gjort i egen stue (dvs et rom som man kjenner godt) med sammenlikning av forskjellige forsterkere på høyttalere som man kjenner godt, er jo ganske arrogant.

Jeg vil jo si at det er mye bedre å ha erfaringer fra det miljøet man kjenner hvor man faktisk kan gjøre saklige sammenlikninger og hvor man kan trekke konklusjoner, enn å reise rundt til Dacapo og andre, slike demoer er jo bortimot verdiløse. Det eneste som gjelder er hvordan ting låter HJEMME HOS DEG, hvordan det låter hos naboen eller hos selgeren betyr ingenting.
    Derfor bærer jeg meg skakk for å få testet ting, og KUN DA finner jeg ut hva ting er gode for.

Mulig jeg ikke forsto budskapet ditt Snickers, men innlegget ditt så ihvertfall tåpelig ut i mine øyne.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du misforsto nok budskapet. Jeg synes det var masse sjel i anlegget på Seas, og synes i tillegg at AC10 spilte bra.

Poenget er at det blir for dumt å servere den ene "sannheten" etter den andre i trynet på hverandre. Fra begge hold. Det blir bare en konkurranse om å få rett, noe som ikke er særlig fruktbart for hverken deltakere eller lesere.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du misforsto nok budskapet. Jeg synes det var masse sjel i anlegget på Seas, og synes i tillegg at AC10 spilte bra.

Poenget er at det blir for dumt å servere den ene "sannheten" etter den andre i trynet på hverandre. Fra begge hold. Det blir bare en konkurranse om å få rett, noe som ikke er særlig fruktbart for hverken deltakere eller lesere.
    Enig.

Men man blir jo så opphisset her på forumet, ganske dumt iblandt egentlig.

Uansett så får folk bare finne ut av ting selv, umulig å dele annet enn anbefalninger på forumet. Det må testes i eiga heim.

Active Runelang81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Grattis med konge anlegg, Dag!

Har du eller andre her hatt en skikkelig lytterunde på Ac-10?
    Hvordan låter disse? (jada, kommer an på smak, rom,utstyr osv, men kan vel få en antydning hva de er gode for)

Mvh Rune L

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

hmm....jeg hørte rimelig stor forskjell når jeg hadde en classic 9 preamp på lån forrige uke, fremfor å bruke 3805 som pre. Det var ikke bare noe placebopsykotiske fiksfakseri hjernen prøvde å sette igang. Det låt mye bedre...Mer fyldig bass, stemmer kom bedre frem, ikke de spisse s'ene som jeg syntes det ble med 3805....etc.

annet utstyr: evidence870se og ja-50 effektblokker.

ja-2 preamp snart på vei over ett eller annet hav nå ;P

men over til noe helt annet!

grattis, er ikke i tvil om at herren er nøgd

Newcomer knutte79 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pass labs x350 vs. parasound halo a 21? har kappa 9,2i ? pf takk for svar

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Flageborg]Drømme-weekend

pass labs x350 vs. parasound halo a 21? har kappa 9,2i ? pf takk for svar :grin:
    ]

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X350 er utrolig bra match!!!!!

Parasound har ofte vært litt skarpt på 9.2i.

Dag:-D

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    X350 er utrolig bra match!!!!!

Parasound har ofte vært litt skarpt på 9.2i.

Dag:-D
    Takk for svar,-)nå ville plutselig bror ikke bytte bort 350 in,og blåste heller polydomen min!!!mid rangen,,ingen som vet om en slik for salg? trålt nettet uten hell:cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Orange County Speaker Repair - GLS Audio Wholesale: Infinity