HK DPR 2005, valg av høyttalere.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HK DPR 2005, valg av høyttalere.

Hei alle sammen. Jeg er en lettlurt fersking som akkurat har bråkjøpt meg en Harman Kardon 7*120W reciever. Må vel ut å kjøpe noen kasser som passer (både teknisk og prismessig) Hvordan i huleste skal lille jeg finne en vellykket løsning? :roll:

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foruten bruk til hjemmekino kan det være kjekt å vite hva slags musikk du hører på.

Å dra med seg receivern til noen hifi butikker og høre litt anbefales. Det gjorde jeg og er strålende fornøyd. Da vet du hva du får.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er en god idè bortsett fra at jeg er veldig langt hjemmefra og tenker å gjøre et bra kjøp å ta med hjem som flyttegods (momsfritt så klart) . Noe bakvendt å begynne med recieveren, Huset er kjøpt men rommet ikke bygd! (blir vel 40-50m2) Får vel gjøre som alle andre her og prøve og feile.... Takker uansett for svaret så langt. Jeg hører på mye rart fra piccolo konsert til listepop men kanskje helst på rock og R&B. Trenger ikke å løfte huset av grunnmuren, men jeg er forberedt på separat sub for å kunne få med allt på en harmonisk måte. Bør jeg kjøpe 8ohms greier? Hva med byggesettene, fins det skikkelig vare? Må jo se skapelig ut og. :?: :?:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er det du skal kjøpe de hen i tilfelle? Hvor befinner du deg? Kan du bygge selv?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i Kosovo nå. Farter ellers rundt endel. Også er jeg veldig handy da. :idea: Når det gjelder Høyttalerpar til f.eks. 160k så vil nok jeg få en dårligere totalopplevelse enn med noe til 16k uansett lydgjengivelse bortsett fra at det gjerne er pene møbler. Trenger litt hjelp for å finne et fornuftig oppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i Kosovo nå. Farter ellers rundt endel. Også er jeg veldig handy da. :idea: Når det gjelder Høyttalerpar til f.eks. 160k så vil nok jeg få en dårligere totalopplevelse enn med noe til 16k uansett lydgjengivelse bortsett fra at det gjerne er pene møbler. Trenger litt hjelp for å finne et fornuftig oppsett.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du burde lese litt om høyttalerbygging på forumet. Virker som det er mange som er fornøyde med selvbygg. Men skal du spare penger på å kjøpe noe utenlands kan jeg anbefale klipsch. Med et såpass stort rom burde du iallefall ha noe som trykker endel når du skal se film og det gjør klipsch til de grader

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjappt svar klipsch Lurer litt på dynabel. Det jeg trenger er nyanserte karakteristikker av div. passende Høyttalere. Skryt er vel og bra det, men hva passer f.eks. dine til, og hva er deres svakere sider?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eh bel passer sikkert fint!

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bommet litt med postinga her kanskje eXa? btw så kanskje noe i Dali Evidence serien kan være noe for deg nsu1200tts ?

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    syns det er litt for mye mini games ja! liker ikke fotbal og så blir jeg tvunget til å spille blitz ball :evil:

hadde jeg lyst til å spille ballspill kunne jeg kjøpt fifa eller no....
    Nå har det rabla helt for eXa... det var jo litt synd. :roll:

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :?: hø? eh altså jo...

to sekund.

edit: sånn. hva er det dere snakker om? *plystre plystre*

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konge Resiver det, hade jeg penger ville jeg kjøpt en selv.

Hør innom på hifi butikker.... hifi center kjeden freks....
    Proson passer bra til harman/kardon... eller Klipch hvis du vil skremme vettet av naboene....

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS: han er i kosovo, tror ikke hificenterkjeden har etablert seg der nede :shock:

Selv har jeg klipsch. Disse er vel blant de bedre høyttalerene man kan få til hjemmekino etter min mening. De fungerer bra på rytmisk musikk og akustisk musikk (en god allrounder). De spiller veldig rett frem, ikke noe "farging" av lyden etter min mening. De kan kanskje bli litt skarpe i toppen med "feil" matching av elektronikk. Vet ikke noe om kombinasjonen hk og klipsch. Kanskje noen andre kunne kommentere dette?

PS: hører mye på r´n´b selv og synes klipsch er helt glimmrende.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, hi-fi center-kjeden er godt etablert her!
    Ellers ser jeg mange flotte greier på bruktmarkedet her. Blue Diamond V2 lukter jo av fugl. Nå har jeg lest litt bruksanvisning på DPR'n og mulighetene er uante ang innstilling. (digitalt justerbart delefilter for hver kanal f.eks.) Temmelig sikkert at jeg må ha front-høyttalere som gjengir fra ~20Hz så får det bli no' subbbb senere. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ang din DPR2005

Sitat Opprinnelig postet av nsu1200tts
    Joda, hi-fi center-kjeden er godt etablert her!
    Ellers ser jeg mange flotte greier på bruktmarkedet her. Blue Diamond V2 lukter jo av fugl. Nå har jeg lest litt bruksanvisning på DPR'n og mulighetene er uante ang innstilling. (digitalt justerbart delefilter for hver kanal f.eks.) Temmelig sikkert at jeg må ha front-høyttalere som gjengir fra ~20Hz så får det bli no' subbbb senere. 8)
    Hei

Ser dette innlegget er av "eldre" dato, men ville bare høre hvordan den spiller? Jeg hadde kjøpt en slik ser du og fikk problemer med en "brummelyd" når jeg ikke spillte noe? H/K sier dette er likt på alle og at mine høytalere er spesielt følsomme for slikt? Har Audio Pro Avantec nine...

Har du noe av denne "støyen" i din forsterker? Bare lurte :-)

RCS

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •