sub i rekkehus

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

sub i rekkehus

Hei!

Nå har det seg slik at jeg bor i rekkehus, og har mot en av naboene bare dobbelt opp med gipsveg (sikker litt isolasjon også da). Det er generelt lite vi hører til naboene, men jeg er litt redd for å sette inn den etterlengtede subben jeg har ståene.

Er det måter å sette subben inn som gjør at lyden forblir i leiligheten min, og vibrasjoner o.l. ikke forplanter seg mye til naboene ved siden av. Er spikes nok, eller fins det andre smarte triks.

det jeg planlegger å sette inn er en 10" tommers sub, med tilhørende 150w monoforsterker (selvbyggd).

håper på masse triks!!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: sub i rekkehus

Sitat Opprinnelig postet av solo2001
    Hei!

Nå har det seg slik at jeg bor i rekkehus, og har mot en av naboene bare dobbelt opp med gipsveg (sikker litt isolasjon også da). Det er generelt lite vi hører til naboene, men jeg er litt redd for å sette inn den etterlengtede subben jeg har ståene.

Er det måter å sette subben inn som gjør at lyden forblir i leiligheten min, og vibrasjoner o.l. ikke forplanter seg mye til naboene ved siden av. Er spikes nok, eller fins det andre smarte triks.

det jeg planlegger å sette inn er en 10" tommers sub, med tilhørende 150w monoforsterker (selvbyggd).

håper på masse triks!!
    Ta en titt på denne tråden:
    http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=6579

Betonghelle/sitteunderlag-trikset er vel et av de bedre, og kan med fordel kombineres med spikes (betonghella er det ikke så farlig med spikes-merker i).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dette hørtes spennende ut

Betonghelle og liggeunderlag hørtes veldig aktuelt ut... Skal uansett støpe nå i nærmeste framtid, så da lager jeg meg ei lita ramme, slik at 5cm tykk helle under alle høytallerene blir fiksa... får se om dali høytallerene får litt mer trøkk også...

Takker og bukker!!!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støpe selv er jo en god ide: Da får du tilpasset hella til bredde/dybde på høyttaleren. For å høyne WAF-faktoren ytterligere kan du male hella i ønsket farge (matt svart/mørk grå er ofte bra), og siden du kan lage den akkurat passe stor, så vil den kunne se ut som en del av høyttaleren.

Ikke glem subwooferen når du er i gang med å støpe...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •