nad c372 + cerwin vega clsc 15?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 75
    Newcomer PorleN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

nad c372 + cerwin vega clsc 15?

lurer på å selge det anlegget jeg har nå å kjøpe meg et rent musikk anlegg.. så som topicen sier lurer jeg på om nad c372 og cerwin vega clsc 15 passer ilag? noen andre anbefalinger til max 12000.. vil ha mye bass som jeg kjenner i brystkassa :P

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp PA om du vil kjenne det i brystkassa, å ikke NAD!
    Hvis jeg skal annbefale noe innen PA så må det være Carver. :wink:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva koster en slik en da? er bare 14 år...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm. Kommer jo ann på å kraftig den skal være d. Sjekk på http://www.soundpressure.no sin nettbutikk å så inn på PA. Carver er i hvertfall MYE bedre enn NAD til CV. Men finnes sikkert mange andre alternativer også der ute.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser du selger en carver cv_gunnar... hvor krafti er den? mye skal du ha for den?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er på 2x325 rms / 8 ohm. Spiller fletta av 2xNAD 218 i hvertfall. Hvis jeg skal selge den så må jeg ha 6000 kr. Send mail eller pm hvis det er noe mere du lure på. :wink: Det hadde spilt sykt med Carveren på clsc-15 / clsc-12 hvis det var en av dem du skulle ha.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PorleN:
    Jeg håper du kopler såpass at du ser at personene som anbefaler deg Carver, selger en Carver selv. Så anbefalingen kan være farget, men for alt jeg vet kan det være et godt tips.

Lykke til med kjøpet!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg selger Carveren min pga at jeg skal kjøpe meg en ny Carver. Holder meg til Carver så lenge jeg har Cerwin-Vega! høyttalere.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men passer c372 og clsc 15 ilag?

cybervision: hva syns du? har du noen mening om carver?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hørt en Carver så som sagt så kan den være bra. Jeg ville bare være sikker på at du tenkte over at det er samme person som anbefaler Carver som selv skal selge en Carver. Bare så du ikke får prakket på deg noe som ikke er bra. Hvis jeg var deg så ville jeg rett og slett tatt en prat med hifiklubben, de har god peiling.

Ut ifra soundpressure sine sider virker Carver som PA forsterkere og det kan godt være at det er bra på de høyttalerne du har skrevet du vil ha, men jeg tror NADen vil funke bra den og, antakeligvis med mer raffinement. Kanskje noen andre kan bidra her?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan til dels være enig med Gunnar. De NAD forsterkerne som selges nå for tiden blir litt svake på såpass store høytalere. Men når man får brokoblet de tror jeg de fleste blir fornøyd. Høytalerne er såpass lettdrevne at det blir mye lyd for pengene..... men å ta skrittet over i PA verdenen blir vel dratisk for mange. Har NAD selv og er fornøyd med de på mine CV 1515.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en gemsound5500 til salgs for 4500,- den yter 2x500wrms i 8ohm! masse nok power for clsc15s!! bare holddeg unna NAD!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konrad: Klart det blir mye power med 2xNAD 218 men har du noen gang prøvd en PA amp på Cv 1515? For ca. et år siden hadde jeg NAD 218 og CV HP-215 å jeg sa til meg selv- "så lenge jeg har CV så skal jeg aldri bruke noe annet en NAD forsterkere til dem". Så en dag fikk jeg tilbudet på SPD om en Carver amp. Jeg var veldig i tvil om jeg ville bytte ut 218 men jeg gjorde det da til slutt.

Så nå sitter jeg her med Carver å sverger på at det skal aldri en NAD til på mine CV. :wink:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du bør snakke med Hi-Fi klubben om åssen forsterker til CV, fordi dem vil bare annbefale NAD. :x

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Tror ikke du bør snakke med Hi-Fi klubben om åssen forsterker til CV, fordi dem vil bare annbefale NAD. :x
    Ikke så rart..... det er jo det eneste de har å tilby i den priklassen som er aktuellt å putte på slike høytalere. Jeg mener det blir feil med classe eller thule forsterkeri på disse høytalerne. PA fungerer sikkert greit, men da skulle jeg gjemt den godt bort...... og jeg tror ikke Carver er alene om å lage bra(?) PA effekttrinn. Klarer du forresten å skrive en setning uten at ordet "carver" dukker opp Gunnar?

Utvid horisonten litt og ikke bare les innlegg om Carver og CV. Til den prisen du må betale for ditt nye effektrinn så får du 600w monoblokker med ice teknologien. Disse er meget penere å se på og jeg tror de holder godt følge med disse PA monstrene du til tide og utide drar opp i alle tråder.....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men å ta skrittet over i PA verdenen blir vel dratisk for mange. Har NAD selv og er fornøyd med de på mine CV 1515.
    Hvorfor blir det drastisk å ta Skrittet over i PA verden?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bassemann
    men å ta skrittet over i PA verdenen blir vel dratisk for mange. Har NAD selv og er fornøyd med de på mine CV 1515.
    Ikke nok med at de er store og klumpete disse effektforsekrne, men en masse lys og dill dall også.....!!! Hørt om WAF?

Jeg har i en lignende tråd som denne ramset opp 5 punkter hvorfor man ikke bør velge PA i hjemmekinoen sin..... søk og du vil bli klok!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Sitat Opprinnelig postet av bassemann
    Ikke nok med at de er store og klumpete disse effektforsekrne, men en masse lys og dill dall også.....!!! Hørt om WAF?

Jeg har i en lignende tråd som denne ramset opp 5 punkter hvorfor man ikke bør velge PA i hjemmekinoen sin..... søk og du vil bli klok!
    men no skal ej ikkje ha hjemmekino heller! og nei.. ej he aldri om WAF :P hva er det?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarer en setn uten Carver ja. :wink: Er nok en hel haug av PA forsterkere som spiller MYE bedre en overnevnte merke. Tviler ikke på at Embla monoblokkene spiller kjempebra, ikke missforstå meg. Men jeg har rett til å annbefale produkter! Prøver bare å hjelpe til med å velge rette amp til CV. Så lenge noen spør om åssen forsterker dere annbefaler til CV så har jeg rett til å nevne Carver. Det lønner seg også av og til å kjøpe brukt vett`u. :lol:

Kanskje det er du som burde utvide horisonten, å ikke snakke om produkter du ikke har hørt på engang. Til prisen brukt så kan Carver være ett kupp (mange andre merker også selvfølgelig). PA leverer som regel mere trøkk en det hi-fi forsterkere gjør å det er derfor jeg alltid annbefaler PA til CV. Men for all del bare kjøp NAD, Embla eller hva det skulle være.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WAF = wife acceptency factor

Ikke noe problem for alle her på forumet, men for de fleste av oss som må ha hjemmekinoen / stereonalegget i stua..... i noen tilfeller kan man lurer på om det er genialt å være homofil. :idea: Jeg for stort sett lov til å gjøre det jeg vil (med hjemmekinoen), men alle er ikke så heldige..... noen får ikke lov å ha høytalere i stua i det hele tatt......

homo1: "skal vi kjøpe nye gardiner?"
    homo2: "Nei! vi kjøper den nye spillkonsollen PS3 i steden!"
    homo1: "Yes!!!"

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •