nad c372 + cerwin vega clsc 15? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 75
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    AHA nettopp, der sa du det selv. Man kan ikke sammenlige. Carver er store monstre, det samme er cv. Det du ser på bilde der er (de to øveste svarte boksene) er Carvers nye hjemme forsterkere hvor de bruker effektdelen fra en Carver Zr1600 og et nytt high end inngangstrinn. derfor får man en ekte hjemme forsterker med masse power, noe ikke zr1600 er, fordi det er en pa forsterker.
    Selvfølgelig kan man sammeligne, men pris bør harmonere..... og når du begynner å snakke om "hjemmecarver" så tar du frem et nytt "kort" (ess? :wink: ). Det har aldri vært snakk om det tidligere i anbefalingene her.....

Er det de som ser ut som CD/DVD-spillere?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden virker litt ugler i mosen, men ok.

Ja, CV spiller mye høyere enn B&W, men de har jo lite raffinement i forhold. Og jeg er blant de som synes det er litt kult å kunne høre når de ringer i bjella på gamleheimen for å opplyse at det er middag, og da tror jeg B&W og lignende spiller greit nok.

Men tilbake til temaet:
    Det beste for trådstarter tror jeg ville være å få prøvd dette her. Hvor bor du?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Denne tråden virker litt ugler i mosen, men ok.

Ja, CV spiller mye høyere enn B&W, men de har jo lite raffinement i forhold. Og jeg er blant de som synes det er litt kult å kunne høre når de ringer i bjella på gamleheimen for å opplyse at det er middag, og da tror jeg B&W og lignende spiller greit nok.

Men tilbake til temaet:
    Det beste for trådstarter tror jeg ville være å få prøvd dette her. Hvor bor du?
    Trådstarter har egntlig et ganske godt anlegg (meget bra tatt alder i betrakning, selv hadde jeg Philips rack i konfirmasjonsalderen). Men jeg tror han savnver trykk i de dypeste tonene. Derfor anbefalte jeg en sub. En rimelig sådan, men det vil mest sansynligvis gi ham det han mangler.... Poenget mitt ellers ang. effektvalg til CV høytalerne er at det er lite å hente med såpass "like" forsterkere...... (husk pris nå da gutter.... :wink: )

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det er de to som kan se ut som spillere ja. litt dårlig bilde kanskje på hvordan de egentlig ser ut, men de ser veldig bra ut for å si det sånn. og nei, carvern og naden er ikke like.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det jo bare for trådstarter å høre på forskjellige forsterkere til CV. Eller eventuelt kjøpe seg en subb. :wink: Man finner best ut av ting med å teste de mot hverandre. Det var det jeg gjorde når jeg kjøpte ny amp. :wink:

Newcomer PorleN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det jeg helst vil ha er ett anlegg som jeg kjenner trøkket på i brystkassa.. tviler på at en sub vil hjelpe.. og jeg skal ha stereoforsterker og ikke hjemmekino forsterker...

Newcomer -=ZinnX=- sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville helt klart gått for en Crver PorleN! Du får så uendelig mye mer for pengene da, istedenfor å kjøpe en NAD forsterker til 6000,- som ikke yter halvparten så mye som den burde til den prisen. Å si at NAD og Carver er "såpass like", Konrad, er jo helt på trynet. Forskjellen på Carver og NAD er som natt og dag. Det har jeg selv hørt... :wink:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -=ZinnX=-
    Jeg ville helt klart gått for en Crver PorleN! Du får så uendelig mye mer for pengene da, istedenfor å kjøpe en NAD forsterker til 6000,- som ikke yter halvparten så mye som den burde til den prisen. Å si at NAD og Carver er "såpass like", Konrad, er jo helt på trynet. Forskjellen på Carver og NAD er som natt og dag. Det har jeg selv hørt... :wink:
    ok. men får jeg noe fin lyd av PA forsterker? eller får jeg bare power? tak for alle svar forresten :!:

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha CV så trenger du jo ikke forsterker med fin lyd, eller? CV har jo generelt ikke så veldig fin lyd, så en forsterker med mye kraft i vil du nok tjene mer på. Men ja, det finnes jo PA forsterkere med fin lyd i, f.eks. Xi srien til Carver. Mye power og akseptabel lyd...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har velll egentli rett i det :P
    er det noen i møre og romsdal rundt ålesund ca. som selger PA? gjerne brukt?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg der, ZinnX. :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til den dobbelte prisen bør man jo få noe mer.... inngangsbilletten for Carvers PA starter på 10k . C272 koster 5k. Altså man får 2 stk. HIFI effektrinn på 350 w @ 8 ohm. Og det er helt grei på et par CLSC 15.... Carveren greier forøvrg "bare" 2 x 225 w @ 8ohm. Dampingfactor? Ha vært en del snakk om dette. Men de "smarteste(les flest innlegg med mye matnyttig info)her mener hele forsterkerens kontruksjon har mer å si........

Personlig synes jeg det er bortkaster å bruke dobbelt så mye på effekt som på ht. Det finnes en gammel tommelfingerregel om at man bør bruke samme sum på front ht som forsterkeri...... men ingen regel uten untak seff.... har man spenn nok er det jo OK å svi av noen xk mer.......

En C372+C272 kombo havner på 11k totalt. Hvis man kjøper den minste Carveren trenger man en mixer, forforsterker e.l i tillegg....

Men hva de nye "CD/DVD spillerlignende" hjemmeCarver effektforsterkerne kan by på i fohold til pris og andre konkurrenter kan jo bli spennende...... regner med at det er klasse D Andreas?

Bare så det skal være sagt, jeg har aldri jobbet på hfk, og er heller ingen stamkunde der.... High fi(ve)! Mye tilfeldigheter som gjør at jeg har handlet såpass mye der. Bl.a beliggenhet og produktutvalg.....

Begynner egentlig å bli lei disse diskusjonene hver gang noen lurer på en NAD og CV kombo fra hfk. Det smarteste for de som lurer på denne komboen. HØR SELV!

Porlen, skikkelig trykk i brystkassa får du nok ikke før du går over til CLSC-215 og da kan jeg være enig i at forsterkerkomboen til NAD blir i minste laget. Men det finnes mange effekttrinn (HIFI) som leverer varene.....

En CLSC-15S i sammen med et par CLSC-15 og NAD komboen bør d teste ut. Tror du blir fornøyd da..... :wink:

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Til den dobbelte prisen bør man jo få noe mer.... inngangsbilletten for Carvers PA starter på 10k .
    Carver er jo veldig dyrt i Norge sammenlignet med mange andre merker. På www.djmart.com koster ZR1600 936$ og QSC PLX2402 900$. I Norge koster ZR1600 18K mens PLX2402 koster 10K. Crown XS900 koster i USA 900$ og 13,5K i Norge.

Frode

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå koster jo den Carveren du referer til bare 6998,- på SPD. Og den er hvertfall hvert pengene, noe som IKKE NAD er. Iallefall ikke på CV. Da er NAD bortkastet, dermed basta! Det må jo være en grunn til at alle de som har prøvd Carver på CV, avskyr NAD... Så kan det jo sies at selv om ikke df har så mye å si (ikke vet jeg) så har NAD 200 og Carver 600. Det er en vesentlig forskjell, og det merkes at Carver har mer kontroll, tro meg... :wink:
    Men bare kjøp NAD, så kan du jo prøve med en Carver senere, PorleN... Skulle vært morro å høre fra deg da... :wink: Da hadde du nok opplevd den 7. himmel... :wink:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å kjøpe brukt sparer man alltid penger. :wink:

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som er interessert i brukt PA kan gå inn på www.musikkweb.no, her finnes masse brukt utstyr.

Frode

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei de carverne jeg la ut bilde av er klasse t, tri mode. Det vil si at den er digital, men litt anneledes enn vanlig klasse d for å si det sånn. Hadde en prat med sjefs ingeniøren på Phoenix gold (altså carver) om det greiene der, men det er ikke så lett å fortstå hvordan det er bygget opp. Når det gjelder watt så kan du glemme å se de opp imot nad. Du kan gange antall watt med to så er det mer riktig, det vil si de yter det de skal og mer til. Jeg har brukt carvere på 2x150w som banker en nad 218 feks, men det er nå så.. Den som prøver får se :wink:
    PS du får da carvere til under 10 000, man må bare kjøpe når det er tilbud

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    Nei de carverne jeg la ut bilde av er klasse t, tri mode. Det vil si at den er digital, men litt anneledes enn vanlig klasse d for å si det sånn. Hadde en prat med sjefs ingeniøren på Phoenix gold (altså carver) om det greiene der, men det er ikke så lett å fortstå hvordan det er bygget opp. Når det gjelder watt så kan du glemme å se de opp imot nad. Du kan gange antall watt med to så er det mer riktig, det vil si de yter det de skal og mer til. Jeg har brukt carvere på 2x150w som banker en nad 218 feks, men det er nå så.. Den som prøver får se :wink:
    PS du får da carvere til under 10 000, man må bare kjøpe når det er tilbud
    Så det er "gamle" Phoenix Gold som står bak.... Kjenner til de fra bilstereo på 90-tallet. Det var bra greier det. Nå har jo alltid både Phoenix Gold og NAD alltid oppgitt effekt konservativt. De leverer nå "varene" etter min mening..... Får å få "bukt"med disse trådene bør du sende avgårde et par av de forsterkerne dine til en test Andreas. Både PA og hjemmeversjon..... Men hvor mange disipler har du egentlig? :wink: Prøver de å oppnå lavere pris ved å reklamere for dine produkter? Til nå har jeg registert 3. ZinnX som opprettet konto bare fo å være med i denne tråden (velkommen forresten!), JanThommas Og Gunnar......

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å være med i denne tråden? :lol: Hvis du kan lese dato så har jeg hvert medlem en stund før det. Prøver ikke reklamere nei. Hjelper bare PorleN til å gå for rett forsterker... :wink: Ikke bli for barnslig nå da, Konrad. Greit, kos deg med NADene dine, men ikke forvent at Andreas gidder selge deg en Carver når du endelig får hørt på en... :P Du er ikke verdt en Carver uansett... :roll: Jeg liker deg ikke, Konrad. Du burde utvide horisonten litt... :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -=ZinnX=-
    For å være med i denne tråden? :lol: Hvis du kan lese dato så har jeg hvert medlem en stund før det. Prøver ikke reklamere nei. Hjelper bare PorleN til å gå for rett forsterker... :wink: Ikke bli for barnslig nå da, Konrad. Greit, kos deg med NADene dine, men ikke forvent at Andreas gidder selge deg en Carver når du endelig får hørt på en... :P Du er ikke verdt en Carver uansett... :roll: Jeg liker deg ikke, Konrad. Du burde utvide horisonten litt... :P
    "Skal vi slåss!" :wink:

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •