Innkjøring av Klipsh RF-35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 57
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innkjøring av Klipsh RF-35

God morgen..

Hei, er her noen forslag til hvor lang tid jeg må bruke for og kjøre overnevnte høytallere inn?

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke høytalerene men kan vel tippe noen 100 timer. Skader ihverfall ikke med lang innspilling.

La dem stå på hele dagen (og natta om du har mulighet), ellers er det jo helt umulig å få spilt de inn om du ikke har mange mnd på deg.

Tormod
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt de trenger litt tid pga. følsomheten. 2-300 timer er et av forslagene jeg har hørt.

Det var en her på forumet som hastet litt med å få spillt dem inn ifbm en test, så han satte dem face-2-face i motfase og lot dem godgjøre seg en god stund. Mulig du finner det hvis du leter litt rundt på forumet.

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo mer du spiler på dem jo bedre lyd blir det, sett dem på et modereat volum press repeet knappen hver gang du skal ut. dette gjorde jeg i et par måneder. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innspilling av RF-35

Sitat Opprinnelig postet av klodrik
    jo mer du spiler på dem jo bedre lyd blir det, sett dem på et modereat volum press repeet knappen hver gang du skal ut. dette gjorde jeg i et par måneder. :wink:
    Jeg prata med Norsk Audio teknikk di sa faktisk i mella 600-800 tima innspilling, ja det blir ei god stund det, med 8-10 timer pr dag..så begynner di vel og løsne etter 2-3mnd..hørest mektig mye ut..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp sånn er det med klipsch, låter tamt ved første avspilling men den som venter på noe godt..............

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja riktig det du sier Tom Johansen.

Klipsch har en innspillings tid på 2-3mnd :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja da skal jeg spille di inn..

jepp sånn er det med klipsch, låter tamt ved første avspilling men den som venter på noe godt..............
    Ja det var det, ja nå skal di få stå og spille dag og natt..på moderat volum..vil tru att di løsner opp etterhvert, men det siest att dette er meget gode høytallere bare di blir skikkelig innspilt og det akter jeg og gjøre..

Active Runelang81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har ett par sånne, og har nok guffa opp ordentlig noen ganger, uten å presse de til det ytterste. Er det dumt å spille høyt når de ikke har fått de 100 talls timene med innspilling?

Vh Rune L

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan opplever du bassene?

Sitat Opprinnelig postet av Runelang81
    Hei!

Har ett par sånne, og har nok guffa opp ordentlig noen ganger, uten å presse de til det ytterste. Er det dumt å spille høyt når de ikke har fått de 100 talls timene med innspilling?

Vh Rune L
    God ettermiddag..

Jeg er litt usikker på RF-35 har faktisk prata med forhandleren i dag og bedt om og få levere di tebake, æ blei så mektig usikker, det samme gjelder frekvens området, føler ikke noe trøkk i nedre del..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Vh Rune L
    du må nok ikke presse de for hart, men spille "vanlig" høyt kan du gjøre med en fordel, tar litt kortere tid og spille de inn da. :wink:

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hvordan opplever du bassene?

Sitat Opprinnelig postet av Tom Johansen
    Hei!

Vh Rune L
    God ettermiddag..

Jeg er litt usikker på RF-35 har faktisk prata med forhandleren i dag og bedt om og få levere di tebake, æ blei så mektig usikker, det samme gjelder frekvens området, føler ikke noe trøkk i nedre del..
    du er faktisk den første jeg har hørt er missfornøyd med bassen på rf-35. du må nok gi de lenger tid så løsner det. jeg og vart skeptisk første gangen jeg hørte de nye hjemme "katta i sekken". husk membraene er fryktelig stive og det tar tid før de og mykner opp. :wink:

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Vh Rune L
    I innspillingsperioden så gjør det absolutt ikke noe å blåse ut av høyttaleren om det måtte ønskes. Innspillingstiden går bare ut på å brenne inn delefiltre og spolene i elementene.

RF-35 er ganske bra faktisk ut av esken til å være Klipsch, men det trengs endel timer ja. 5-800 timer så kommer den virkelige godlyden.

Burn in track anbefales på det sterkeste, dette fremskynder innspillingstiden meget mye! Dette kan finnes på forumet her, kan bare ikke huske hvor. Jeg sier ifra hvis jeg finner det.

Kjør på!

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lassesen
    Innspillingstiden går bare ut på å brenne inn delefiltre og spolene i elementene.
    Nå er det faktisk de bevegelige dele i et element som i nevneverdig grad skal spilles inn. (sentreringsring og oppheng)

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burn in track anbefales på det sterkeste, dette fremskynder innspillingstiden meget mye! Dette kan finnes på forumet her, kan bare ikke huske hvor. Jeg sier ifra hvis jeg finner det.

Kjør på!
    Følger du linken under, finner du tracket, og kan omgjøre "kylling"-lyden til fullverdig T-Rex på noen ganske få timer.......

Lykke til - Klipsch ruuuuler 8)

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [likerHIFI
    ]
    Innspillingstiden går bare ut på å brenne inn delefiltre og spolene i elementene.
    Nå er det faktisk de bevegelige dele i et element som i nevneverdig grad skal spilles inn. (sentreringsring og oppheng)
    Jepp, hovedsaklig, men noe kjøres også inn i delefilteret.
    (Hvorfor en forsterker blir bedre med tiden? )

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [likerHIFI
    ]
    Jepp, hovedsaklig, men noe kjøres også inn i delefilteret.
    (Hvorfor en forsterker blir bedre med tiden? )
    en forsterker trenger minimalt med innspilling, det den trenger er og stå på et par uker for og bli "gjennom" varm, da yter den bedre. man kan også la forsterker, cdspiller og høytaler stå og spille på lavt volum en halv time før man guffer på. ting fungerer bedre med riktig arbeidstemperatur.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God ettermiddag..

Hvorfor det?
    Disse skal spille godt,også trykke nedover et stykke, kjellerdypr vil det aldri bli - det bruker vi helt andre ting til

Men mange kan bli skuffa første gang man hører helt nye høyttalere, gi dem tid, dette er høyttalere med stor morofaktor.
    Hva bruker du for noe til kabling og effekt?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja jeg ble så usikker på di, men hvordan opplevest bassene når di er skikkelig innspillt? så jeg skal bare bære di inn igjen av bilen og starte på nytt med innspillinga? vil jeg få skikkelg dyp-bass på lavt nivå?
    Hei!

Vh Rune L
    God ettermiddag..

du er faktisk den første jeg har hørt er missfornøyd med bassen på rf-35. du må nok gi de lenger tid så løsner det. jeg og vart skeptisk første gangen jeg hørte de nye hjemme "katta i sekken". husk membraene er fryktelig stive og det tar tid før de og mykner opp. :wink:

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med dypt?
    20 Hz kan du glemme, dem skal jobbe ned til 35Hz, men that`s it!

Skal du trykke langt nede, så kjøper du deg en sub!

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •