Innkjøring av Klipsh RF-35 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 57 av 57
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bare for og ikke legge inn en ny tråd på dette, Men det ligger et par brukte RB-75 til 7900kr inne på www.lydogbilde.no!!! De har kun gått 300 timer så dette er grise billig :wink:

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Klipsh

Sitat Opprinnelig postet av Tom Johansen
    Sitat Opprinnelig postet av klodrik
    låter nok bra dette der.
    Joda det går rette veien dettan, jeg lurte på om du har erfaring med steinheller som dempe materiell? har hørt att det skal \ kan forandre noen egenskaper til en høytaller drastiskt..
    personlig har jeg ikke prøvd det,men det har stort sett positive forbedringer. kunne tenkt meg og prøvd dette selv men min samboer vart olm og morsk i blinket når ideen kom opp. he he

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

låter nok bra dette der.
    Joda det går rette veien dettan, jeg lurte på om du har erfaring med steinheller som dempe materiell? har hørt att det skal \ kan forandre noen egenskaper til en høytaller drastiskt..
    personlig har jeg ikke prøvd det,men det har stort sett positive forbedringer. kunne tenkt meg og prøvd dette selv men min samboer vart olm og morsk i blinket når ideen kom opp. he he
    Hei..jeg skal prøve ett lite prosjekt med underlag til RF-35: nederst kryssfiner så legger jeg gummi belegg som limest fast, øverst legger jeg tegel flis som sammen føyest med nate masse, skal ikke koste allverdens med gryn så jeg har tro på att det skal bli meget bra..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Sitat Opprinnelig postet av Lassesen
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Skal du ha noe som trøkker spessielt mer, så må du vel hive deg på CV bølgen da . Da blir du nok fornøyd på trøkket iallefall . hehe. CV classic 15 og en classic 15S sub... da snakker vi trøkk, iallefall med god forsterker .

Eller så burde du sjekke ut PSB T65...
    forvrengning under 30hz mener du CV spiller ikke dypere i det hele tatt, de bråker mer ja! Hold deg til Klipsch RF-35 så ivaretar du lydkvaliteten med like høy lyd som CV.

8)
    Har ikke snakka om dypbass jeg, vet godt at CV ruller av endel rundt 30hz. Men jeg snakka om trøkk, greit RF-35 kan spille øredøvende høyt, men trykket kan jeg ikke si finnes i like stor skala som f.eks på classic 15/215. Vet ikke om trådstarter egentlig er så veldig ute etter lydkvalitet, siden han tydelig legger vekt på trøkket mer enn de andre godene i RF-35.
    Tror han kanskje er litt villedet; Klipsch passer ikke ALLE! Selv om mange skal ha det til det.
    God kveld..jeg er ikke ute etter og spille for naboen, men en god dyp bass og fylde v lavt nivå..kvaliten på lyden kan forbedrest på mange måter, men ikke kvaliteten\egenskapene på elementene.

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God kveld..jeg er ikke ute etter og spille for naboen, men en god dyp bass og fylde v lavt nivå..kvaliten på lyden kan forbedrest på mange måter, men ikke kvaliteten\egenskapene på elementene.
    Patos Lyric serien er kanskje noe for deg da? Nærmeste jeg har hørt som ligner på din beskrivelse...men så har ikke jeg hørt alt heller

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Klipsh Vs Patos

Sitat Opprinnelig postet av Thomaso
    Patos Lyric serien er kanskje noe for deg da? Nærmeste jeg har hørt som ligner på din beskrivelse...men så har ikke jeg hørt alt heller
    Patos var ett første valg, men jeg ble fortalt av en teknikker ( han er uavhengig av Klipsh merket) att lyden kunne beskrivest som meget tørr og ikke så detaljert, RF-35 skulle visst spenne bedre i fra seg..

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Patos var ett første valg, men jeg ble fortalt av en teknikker ( han er uavhengig av Klipsh merket) att lyden kunne beskrivest som meget tørr og ikke så detaljert, RF-35 skulle visst spenne bedre i fra seg..
    Burde du ikke lytte selv, Tom, istedet for å stole på hva andre mener? Kan jo være at du ville like lyden i Patosene, selv om "teknikeren" ikke gjorde det......

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke hvorfor klipsch skal liksom spilles inn så lenge... fordi det er en hornhøyttaler? Hornet er jo en ekstern konstruksjon som ikke har noe med sentreringsfjær og andre interne komponenter å gjøre-.. også det med å spille inn forsterkere... grøss. nei, stereo komponenter er og blir det de er når de er ferske ut fra esken. hørte jeg noen sa at klipsch r35 hørtes kvasse ut?

Newcomer Vapor sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke hvorfor klipsch skal liksom spilles inn så lenge... fordi det er en hornhøyttaler? Hornet er jo en ekstern konstruksjon som ikke har noe med sentreringsfjær og andre interne komponenter å gjøre-.. også det med å spille inn forsterkere... grøss. nei, stereo komponenter er og blir det de er når de er ferske ut fra esken.
    Innspillingstid er nok reelt,noen høyttalere trenger veldig lang tid før de løsner skikkelig.

Også på elektronikk forandrer lyden seg,men det pleier ikke ta så lang tid.
    Forforsterkeren min brukte faktisk noen dager før den var innspillt.

André

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Burde du ikke lytte selv, Tom, istedet for å stole på hva andre mener? Kan jo være at du ville like lyden i Patosene, selv om "teknikeren" ikke gjorde det......
    God kveld Anfield..jeg har tadd til fornuft og fulgt mitt første valg..har bestilt 402..så nå venter jeg på nye høytallere igjen..

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm...det kommer jo helt nye lyric bare om et par uker.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God kveld Anfield..jeg har tadd til fornuft og fulgt mitt første valg..har bestilt 402..så nå venter jeg på nye høytallere igjen..
    Da er det bare å krysse fingrene for at du liker lyden i disse, og at du ikke opplever en ny "Klipsch-episode"........ :wink:

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da er det bare å krysse fingrene for at du liker lyden i disse, og at du ikke opplever en ny "Klipsch-episode"........ :wink:
    Ja du sier noe dær jeg får håpe det, en selger i forretninga som jeg kjøpte di i , skulle ha di sjøl..han var fornøyd me RF-35 så da er alle like glade..
    Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis

Kommer det nye Patos Lyric høyttalere??
    Hvor har du lest det?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja. de er vist ferdig produsert for lenge siden, diskant skal være tilnærmet lik den gamle. men mellomtone og bass er byttet.
    du får ringe til kr.sand og spørr :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja. de er vist ferdig produsert for lenge siden, diskant skal være tilnærmet lik den gamle. men mellomtone og bass er byttet.
    du får ringe til kr.sand og spørr :wink:
    Hei du den første Patos høytalleren er ferdig produsert for 10 år siden, den siste versjonen med oppgradert dele filter er sluppet på markedet for 2 uker siden, så hvorden definerer du "lenge siden" desuten du mister så kan du få høytaleren ( delefiltret ) oppgradert slik du selv ønsker det, til en viss grad seff..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vimes

Kommer det nye Patos Lyric høyttalere??
    Hvor har du lest det?
    Jeg sitter og leser test av di fra eyefi..di er kommet..så good bye RF-35

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •