Innkjøring av Klipsh RF-35 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 57
    Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Re: Hvordan opplever du bassene?

Sitat Opprinnelig postet av Tom Johansen
    Ja jeg ble så usikker på di, men hvordan opplevest bassene når di er skikkelig innspillt? så jeg skal bare bære di inn igjen av bilen og starte på nytt med innspillinga? vil jeg få skikkelg dyp-bass på lavt nivå?
    Sitat Opprinnelig postet av klodrik
    Sitat Opprinnelig postet av Runelang81
    Hei!

Har ett par sånne, og har nok guffa opp ordentlig noen ganger, uten å presse de til det ytterste. Er det dumt å spille høyt når de ikke har fått de 100 talls timene med innspilling?

Vh Rune L
    God ettermiddag..

Jeg er litt usikker på RF-35 har faktisk prata med forhandleren i dag og bedt om og få levere di tebake, æ blei så mektig usikker, det samme gjelder frekvens området, føler ikke noe trøkk i nedre del..
    du er faktisk den første jeg har hørt er missfornøyd med bassen på rf-35. du må nok gi de lenger tid så løsner det. jeg og vart skeptisk første gangen jeg hørte de nye hjemme "katta i sekken". husk membraene er fryktelig stive og det tar tid før de og mykner opp. :wink:
    håper du ikke har levert dine rf-35 :cry: du må gi de tid sånn er det med klipsch og horn høytalere sjenerelt. alle høytalere MÅ ha en viss innspillings tid uannsett høytaler det måtte være. kjeller dyp bass det får du ikke av denne høytaleren de aller fleste høytalere ligger mellom 30-40 hz på det dypeste. skal du lenger ned fra 30hz og ned må du skaffe deg suber som du lar spille med frontene dine. håper du har satt høytalerne dine på plass igjen

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha noe som trøkker spessielt mer, så må du vel hive deg på CV bølgen da . Da blir du nok fornøyd på trøkket iallefall . hehe. CV classic 15 og en classic 15S sub... da snakker vi trøkk, iallefall med god forsterker .

Eller så burde du sjekke ut PSB T65...

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Skal du ha noe som trøkker spessielt mer, så må du vel hive deg på CV bølgen da . Da blir du nok fornøyd på trøkket iallefall . hehe. CV classic 15 og en classic 15S sub... da snakker vi trøkk, iallefall med god forsterker .

forvrengning under 30hz mener du CV spiller ikke dypere i det hele tatt, de bråker mer ja! Hold deg til Klipsch RF-35 så ivaretar du lydkvaliteten med like høy lyd som CV.

8)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV hmmmmff, ikke bland disse borti denne tråden. :?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Sitat Opprinnelig postet av Lassesen
    Burn in track anbefales på det sterkeste, dette fremskynder innspillingstiden meget mye! Dette kan finnes på forumet her, kan bare ikke huske hvor. Jeg sier ifra hvis jeg finner det.

Kjør på!
    Følger du linken under, finner du tracket, og kan omgjøre "kylling"-lyden til fullverdig T-Rex på noen ganske få timer.......

Lykke til - Klipsch ruuuuler 8)
    Ca hvor mange timer snakker vi før de "løsner" ?? Kjører Burn-in loopen på Callibrator..

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    .....Ca hvor mange timer snakker vi før de "løsner" ?? Kjører Burn-in loopen på Callibrator..
    Det er Calibrator 6.1 Burn-In som det refereres til :wink:
    Sett forsterker på eks. -10db på volum, la det spille i minst 48 timer. Anbefaler 72 timer for sikkerhets skyld. Innspillingstiden er omvendt proporsjonal med volumet på forsterkeren.

OBS. Les Introen på Calibrator NØYE - "........Your Own Risk" - du er selv ansvarlig for innspillingen....... 8)

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så hva kan du rissikere egentlig? ikke bra å spille for høyt kanskje? veit ikke hva -10db vil si i forhold til hva jeg bør kjøre, jeg kjører testen selv på 65db da så..

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noen eksakt antall timer på innspillingen. Det løsner meget mye den første uka, men resten må bare komme etterhvert...

:roll:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så hva kan du rissikere egentlig? ikke bra å spille for høyt kanskje? veit ikke hva -10db vil si i forhold til hva jeg bør kjøre, jeg kjører testen selv på 65db da så..
    Kjør spor27(50Hz) på Calibrator 6.1, still deretter opp volumet til du får ca. 100db, og kjør Burn-In på dette volumet :wink:
    På eget ansvar 8)
    Ved vanlig prating får jeg ca. 67db, så det er jo ALT for lite til å spille inn høytalere med 65db.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alltså dvs 65db på reciveren da, hvor høyt det er i praksis veit jeg ikke, men det var ytterst ubehagelig å være i samme rom mens det kjøres da..litt redd for å trå for hardt til å begynne med..

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    innspillingstiden vil vel variere stort alt etter forsterker også.
    kjenner en som har en 2watts forsterker. etter et par år er fortsatt ikke diskanten innkjørt

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lassesen
    Sitat Opprinnelig postet av skorob

forvrengning under 30hz mener du CV spiller ikke dypere i det hele tatt, de bråker mer ja! Hold deg til Klipsch RF-35 så ivaretar du lydkvaliteten med like høy lyd som CV.

8)
    Har ikke snakka om dypbass jeg, vet godt at CV ruller av endel rundt 30hz. Men jeg snakka om trøkk, greit RF-35 kan spille øredøvende høyt, men trykket kan jeg ikke si finnes i like stor skala som f.eks på classic 15/215. Vet ikke om trådstarter egentlig er så veldig ute etter lydkvalitet, siden han tydelig legger vekt på trøkket mer enn de andre godene i RF-35.
    Tror han kanskje er litt villedet; Klipsch passer ikke ALLE! Selv om mange skal ha det til det.

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror han er på god vei jeg

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alltså dvs 65db på reciveren da, hvor høyt det er i praksis veit jeg ikke, men det var ytterst ubehagelig å være i samme rom mens det kjøres da..litt redd for å trå for hardt til å begynne med..
    Enhver lyd-entusiast bør ha en RadioShack for hånden.......slik at du VEIT hvor mange db du pøser ut av systemet.....og ikke minst for kalibrering.
    Seriøs Burn-In av høytalere betyr et volum så høyt og lyder så jævlige at du ikke bør TENKE på å være i samme rom. Alt annet er for dumt og tidkrevende :wink:

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har en lydmåler, men klarer ikke stå i samme rom å måle :lol: kan ikke pøse på for mye heller før naboene begynner å lure på hva i helv... som skjer her..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hvordan opplever du bassene?

Ja jeg ble så usikker på di, men hvordan opplevest bassene når di er skikkelig innspillt? så jeg skal bare bære di inn igjen av bilen og starte på nytt med innspillinga? vil jeg få skikkelg dyp-bass på lavt nivå?
    Sitat Opprinnelig postet av Runelang81
    Hei!

Har ett par sånne, og har nok guffa opp ordentlig noen ganger, uten å presse de til det ytterste. Er det dumt å spille høyt når de ikke har fått de 100 talls timene med innspilling?

Vh Rune L
    God ettermiddag..

Jeg er litt usikker på RF-35 har faktisk prata med forhandleren i dag og bedt om og få levere di tebake, æ blei så mektig usikker, det samme gjelder frekvens området, føler ikke noe trøkk i nedre del..
    du er faktisk den første jeg har hørt er missfornøyd med bassen på rf-35. du må nok gi de lenger tid så løsner det. jeg og vart skeptisk første gangen jeg hørte de nye hjemme "katta i sekken". husk membraene er fryktelig stive og det tar tid før de og mykner opp. :wink:
    håper du ikke har levert dine rf-35 :cry: du må gi de tid sånn er det med klipsch og horn høytalere sjenerelt. alle høytalere MÅ ha en viss innspillings tid uannsett høytaler det måtte være. kjeller dyp bass det får du ikke av denne høytaleren de aller fleste høytalere ligger mellom 30-40 hz på det dypeste. skal du lenger ned fra 30hz og ned må du skaffe deg suber som du lar spille med frontene dine. håper du har satt høytalerne dine på plass igjen
    Hei-hei ja jeg har gjort det, men det tar tid med innspillinga, jeg velger og høre på folk her i forumet og stoler på det , om noen mnd får jeg resultatet og da forandrer jeg nok mening..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du vil nok forandre mening bare etter ei uke eller to.
    men jeg er litt nysgjerrig på hva slags komponenter du har til dine klipsch :?: har du stereo eller... ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du vil nok forandre mening bare etter ei uke eller to.
    men jeg er litt nysgjerrig på hva slags komponenter du har til dine klipsch :?: har du stereo eller... ?
    Hei, jeg har 2 stk Paraound hca 1000 og en embla for- forsterker, denne lille saken funker meget bra.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    låter nok bra dette der.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsh

låter nok bra dette der.
    Joda det går rette veien dettan, jeg lurte på om du har erfaring med steinheller som dempe materiell? har hørt att det skal \ kan forandre noen egenskaper til en høytaller drastiskt..

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •