Bilbass?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34

Tråd: Bilbass?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bilbass?

Har dere noen gode forslag til KRAFTIG bil bass?

Kompis av meg har akkurat kjøpt bil også trenger han hjelp til hvilken bass han trenger :wink:

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cerwin vega stroker 15

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det sånn, du trenger IKKE mer enn en god 12" eller to gode 10" i en bil. En kamerat av meg har akkurat montert nytt anlegg i bilen sin med kun en 12" i bagasjen, og det spilte så øredøvende bass at jeg trodde øra skulle ramle av! :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    For å si det sånn, du trenger IKKE mer enn en god 12" eller to gode 10" i en bil. En kamerat av meg har akkurat montert nytt anlegg i bilen sin med kun en 12" i bagasjen, og det spilte så øredøvende bass at jeg trodde øra skulle ramle av! :roll:
    Bare vent noen mnd. så vil ha ha en til..... og større forsterker..... den samme bassillen gjelder for bil også..... :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Bare vent noen mnd. så vil ha ha en til..... og større forsterker..... den samme bassillen gjelder for bil også..... :wink:
    Neida. Dette er en ganske dreven type innenfor audio i bil, og han har faktisk gått ned på mengden bass (men opp på forsterkerkraft). Det skal ikke bli for mye av det gode heller. Så lenge man har kvalitet i alle ledd er det bare tull å stappe bilen full av 12- og 15-tommere. Tenk på hvor små de fleste bilkupeer er!

Og tro meg, dette anlegget var istand til å oppvise en innbilt bass langt kraftigere enn i de fleste hjemmekinoer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begynte med 2x8" i en honda civic. Og endte til slutt opp med 2x15", samt sparkepanel og 8" i døra. 6x9" bak..... (3 forsterke drev dette systemet) dette var montert i en Opel Rekord..... spillte vanvittig! I disse dager er det for småtterier å regne i bilsammenheng hva lydtrykk angår.... men jeg var svært fornøyd, manglet bare skikkelig med strøm......

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en Cerwin-Vega! Stroker Pro15.. 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er jo hva man er ute etter. En 12" holder stort sett lenge. Men skal man spille over 140dB må man kanskje vurdere noe annet.

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje noe fra TCsounds?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begynte med 2x8" i en honda civic. Og endte til slutt opp med 2x15", samt sparkepanel og 8" i døra. 6x9" bak..... (3 forsterke drev dette systemet) dette var montert i en Opel Rekord..... spillte vanvittig! I disse dager er det for småtterier å regne i bilsammenheng hva lydtrykk angår.... men jeg var svært fornøyd, manglet bare skikkelig med strøm......
    Kan tenke meg batteriet i den rekorden tok kvelden rimelig kjapt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoppass Cheese
    Spørsmålet er jo hva man er ute etter. En 12" holder stort sett lenge. Men skal man spille over 140dB må man kanskje vurdere noe annet.
    Over hundrede og førti desibel?? er du blitt riv ruskende gal? det er vel ingen med vettet i behold som spiller så infernalsk høyt inne i en bil?? med mindre du allerede har spillt i fem minutter på det volumet alt og må skru opp så til de grader fordi du har mistet hørselen da.. :wink:

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan tenke meg batteriet i den rekorden tok kvelden rimelig kjapt.
    :lol: Måtte bytte en gang i året, men det hjelper å lade litt når bilen ikke er i bruk....

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt enig med deg a|lex, jeg vant Nm tyngste klasse i 97 med 2stk Jbl 15 i en selvlaget membrankasse,det basset MYE og dypt.. men kjører du lukket kasse eller forsåvidt porta kasse med en 12" eller 15" av rett merke, da spiller det så du griner + du må betale mye for å få "fronten" til å følge med ..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han bryr seg ikke om han har 1x15 tommer eller 2x10, Bare det er sinnsykt trøkk i bassen så blir han fornøyd

Jeg var og hørte på en bass her om dagen, Fy faen og det rista, Alle lysa i bilen blinka!!!!

Tror han brukte en 12 tommer, Fikk ikke med meg åssen merke det var, Men det spillte sinnsykt høyt :wink:

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chaffter
    Alle lysa i bilen blinka!!!!
    Visst alle lysa blinka og den spilte bra for det,så kan du tenke deg hva den gjør når ingen av lysa blinker...ingen lys skal blinke for da har den for lite strøm :wink:

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Over hundrede og førti desibel?? er du blitt riv ruskende gal? det er vel ingen med vettet i behold som spiller så infernalsk høyt inne i en bil?? med mindre du allerede har spillt i fem minutter på det volumet alt og må skru opp så til de grader fordi du har mistet hørselen da.. :wink:
    tror ikke du har sett så mye inni bilstereo verden. 140Db er jo ikke så mye. hva med de som spiller over 170db feks??

En ting som alltid påvirker er pris. hvor mye er han villig til å gi?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne tenkt meg bedre bass i bilen selv. Har i dag 2 stk 6x9 bak. Kunne tenkt meg en forsterker og sub (ferdig rør?).

Får du noe som hjelper på bass for et par tusenlapper?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo kjøpe deg en aktiv sub til bil også, de ligger gjerne på 2000-4000 med innebygde forsterkere på rundt 150-300 watt

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    tror ikke du har sett så mye inni bilstereo verden. 140Db er jo ikke så mye. hva med de som spiller over 170db feks??

En ting som alltid påvirker er pris. hvor mye er han villig til å gi?
    Jeg er ingen ekspert på bilstereo, men jeg har da litt peil. Hvis du ikke synes 140 desibel er så mye tror jeg du allerede har spillt en del for høyt..jeg kunne ihvertfall aldri ha hatt det særlig behagelig med et lyttenivå på 140 desibel eller mer, og ville aldri utsatt meg for det heller. Og hva med dem som spiller over 170 desibel? Jo dem kan ikke ha ha stort mer enn tomrom og lydbølger igjen mellom ørene :lol:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •