Bilbass? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34

Tråd: Bilbass?

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Sitat Opprinnelig postet av Whoppass Cheese
    Spørsmålet er jo hva man er ute etter. En 12" holder stort sett lenge. Men skal man spille over 140dB må man kanskje vurdere noe annet.
    Over hundrede og førti desibel?? er du blitt riv ruskende gal? det er vel ingen med vettet i behold som spiller så infernalsk høyt inne i en bil?? med mindre du allerede har spillt i fem minutter på det volumet alt og må skru opp så til de grader fordi du har mistet hørselen da.. :wink:
    tror ikke du har sett så mye inni bilstereo verden. 140Db er jo ikke så mye. hva med de som spiller over 170db feks??

En ting som alltid påvirker er pris. hvor mye er han villig til å gi?
    Jeg er ingen ekspert på bilstereo, men jeg har da litt peil. Hvis du ikke synes 140 desibel er så mye tror jeg du allerede har spillt en del for høyt..jeg kunne ihvertfall aldri ha hatt det særlig behagelig med et lyttenivå på 140 desibel eller mer, og ville aldri utsatt meg for det heller. Og hva med dem som spiller over 170 desibel? Jo dem kan ikke ha ha stort mer enn tomrom og lydbølger igjen mellom ørene :lol:
    Det er vel ikke under Pimp Cruising de spiller på disse volumene men under DB Drag.
    Var ofte med en kompis på DB drag før.
    Han vant mellomklassen med 147db en gang. Og da snakker vi mellomklasse!!
    Det er sykt hvordan enkelte spiller i slike drag.
    Inger sitter i bilene da, det hadde jo vært mord av trommehinner.
    Han jobber fortiden hos ett sterio/styling firma der de selger bla Focal. Etter hans uttalelser så sier han at om han hadde hatt focal den tiden han konkurerte ville han nådd mye lengre da de spiller sykt høyt.
    Så fra hans uttalelser så anbefaler han vel focal.
    En annen jeg kjenner selger MTX. Han hadde fått inn en subb til nesten 10k! Jupp 10k!!
    Den var vist sinnsyk!!!!!!
    Aldri hørt lignende sa han.
    Han har utrolig nok solgt ett par stykker også!!
    Så en eller annen plass i byen her går det noen verstinger.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp, så høyt spiller man med bilstereo i dbdrag og jeg har kunder som har spilt rimelig høyt med bare en liten 12". 10 000 er jo ikke så mye 8) Nye stroker pro 12" koster jo 11 998 og veier bare 35kg. Det er veldig mye enklere å spille høyt i en bil enn hjemme, fordi rommet er mye mindre. Man har jo syke mennesker som fyller opp gulvet med sement, sveiser igjenn alle dørene og vinduene og fyller opp med masse anlegg i en liten fiat uno feks. da blir det rimelig høyt. Nå er det flere som har klart å spille over 170db. En jeg leste om hadde feks 12 stk 15" rockford fosgate team rf suber, 12 JBL GTI Crown amper og 64 maxima batterier i en van. Den vil jeg si at var rimelig syk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.iceaudio.no/index.php?fun...36d8f93fc9e6cc + http://www.iceaudio.no/index.php?fun...36d8f93fc9e6cc

Grei pakke. Men spiller jo selvsagt mye inn vilken type bil han har?
    Er stor forskjel på å få skikkeli bass-trykk i en golf 4 og feks en bmw e36.
    Og en må huske på at en trenger strøm... Kondensator hjelper godt på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To 10" med 6mm slaglengde. Det var ikke akkurat så mye å juble over. :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2*11". Ingen problem å finne noe som spiller bedre, men til den prisen er det vanskeligt. Som dei fleste veit, er jmlab og focal samme opplegget.

Er vel greit å ha på det rene hvor mye penger som skal brukest her?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kan kalle det 11" så mye de vil, men membranarealet er identisk med vanlige 10".

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ultra81
    http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=10934&PHPSESSI D=ff8b803cf0e780564436d8f93fc9e6cc + http://www.iceaudio.no/index.php?fun...36d8f93fc9e6cc

Grei pakke. Men spiller jo selvsagt mye inn vilken type bil han har?
    Er stor forskjel på å få skikkeli bass-trykk i en golf 4 og feks en bmw e36.
    Og en må huske på at en trenger strøm... Kondensator hjelper godt på.
    Sitat Opprinnelig postet av iceaudio
    Frekvensrespons 40-500Hz
    Man vil vel som oftest ha en sub som spiller lavere enn 40Hz.. Det der er jo med en dyp midbass

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med http://www.autohifi.no/ eller bilstereospesialisten.no da?

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie

tror ikke du har sett så mye inni bilstereo verden. 140Db er jo ikke så mye. hva med de som spiller over 170db feks??
    Forskjell på bilstereo og drag da AndreasLie, 140db på en bilstereo er enormt mye ..når vi stillte til konkurannse var det ikke alle som klarte maks høytspilling som var 120db (97) ..
    Skal du ha et perfekt nasca innstillt anlegg tunet for konkurannse så tror jeg ikke det er mange (om det er noen i hele tatt) som klarer 140db (?)

Jeg hadde 5000W i bilen min bmw 3serie Coupe med komponenter fra Soundstream, Jbl og Sony Es (1000W på hver sin 15"Jbl Gti) de spillte bra!!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting kan jeg si, det nytter ikke å ha et sykt element hvis du ikke har nok pulver til å trekke det. Kjøp heller stor forsterker og et mellomstort element.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke sikker på hvor mye han skal bruke på det, Men jeg regner med at det IKKE blir noen billig drit :wink:

Newcomer BeemerZ1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulven
    Forskjell på bilstereo og drag da AndreasLie, 140db på en bilstereo er enormt mye ..når vi stillte til konkurannse var det ikke alle som klarte maks høytspilling som var 120db (97) ..
    Skal du ha et perfekt nasca innstillt anlegg tunet for konkurannse så tror jeg ikke det er mange (om det er noen i hele tatt) som klarer 140db (?)

Jeg hadde 5000W i bilen min bmw 3serie Coupe med komponenter fra Soundstream, Jbl og Sony Es (1000W på hver sin 15"Jbl Gti) de spillte bra!!
    Det har vært en aldri så liten utvikling siden 97 da...

Jeg er med å konkurrerer i både EMMA (tidligere NASCA) og dB-Drag, og har blitt målt til 144,5 dB med to stk. 12" i lukkede kasser.

I EMMA er subbene delt ved ca. 20 og 50 Hz og har god respons i det området.

Har forresten 2500 W RMS på hver sub om det skulle være interessant å vite.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble jo litt verre å spille 120dB med testplaten,hvis man hadde max 500W til rådighet,slik det det var i den klassen jeg stillte i.(93-94).Jeg forresten enig at det er bedre å satse på 1 seriøst basselement og en skikkelig kruttforsterker til den,enn å fylle bilen med halvgode ting.

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke mulig å gi noen gode råd uten å vite hvordan bil han har, og hvordan musikk han spiller. Gi oss dette og det kommer nok noen mer gjennomtenkte forslag.

DB Drag verdensrekorden er vel på 178dB i år. Har også hørt at man får permanent hørselsskade etter ett sekund ved 160dB

Bygde en gang en Golf MkI med fire stroker 15" og to stroker 18" med tre PG ZPA 0.5 og fire optima yellow top for Hi Fi Klubben i Trondheim . Teoretisk skulle dette klare over 160dB, men så langt kom jeg aldri dessverre.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •