Korleis 5.1 høgtalere til ca 10-15k? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ghost7
    leser i SV sub tråden under her og det virker som det kan gjere jobben betre.
    Ja

ser ut til at eg kjem til å strekke meg til 20 store i budsjettet da...
    Jeg ville uansett satset på en SVS i området 10k, og lagt resten i en pakkeløsning.

Newcomer ghost7 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    leser i SV sub tråden under her og det virker som det kan gjere jobben betre.
    Ja
    ser ut til at eg kjem til å strekke meg til 20 store i budsjettet da...
    Jeg ville uansett satset på en SVS i området 10k, og lagt resten i en pakkeløsning.
    fordelen er jo at far skal til canada om ikkje so lenge. og då er sjansen for å den SVS 20-39 PC plus til ein grei pris viss den går gjennom tollen som bursdagspakke då blir den kjøpt!

so proson pakken er noko å satse på ja... pakken med forsterkar såg interessant ut... men vurderer å kjøpe større reciever med preout viss det er vits da...

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg kommer til å handle 3 par Proson Reality 62MkII, 2 stk 52MkII og 2 stk PA-150 + Yamaha RX-V2500. Alt sammen på fyndborsen til under 20000 for ett 7 kanalers oppsett.

Neste trekk blir http://www.svsubwoofers.com/subs_pcplus_20-39.htm

Tror dette blir bra jeg. Bedre høyttalere enn dette blir "perler for svin" på meg ihvertfall.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    so proson pakken er noko å satse på ja... pakken med forsterkar såg interessant ut... men vurderer å kjøpe større reciever med preout viss det er vits da...
    Jeg har aldri hørt Proson, men ryktet sier at det er bra saker. Pre out er hvis du skal ha mer kraft, og kobler til effektforsterker. Det kan være du vil ha litt mer power på frontene f. eks. Hvis du er på budsjett, så er ikke det å anbefale. Jeg ville ikke lagt mye vekt på preout var jeg deg. Da er det bedre å kjøpe en ren prosessor, dvs en forforsterker for flerkanallyd, og bygge ut med effektforsterkere. Men da begynner det å koste penger... Kjøp/bruk heller en surroundreceiver med god kvalitet, f.eks Yamaha eller Harman/Kardon. De er prisgunstige, fra 3500,- og oppover. 450 modellen til Yamaha er helt grei, men det kan være en ide å kjøpe en brukt receiver med romkorreksjon. Men hva du enn gjør; kjøp deg en SVS. Billig og bra (best til prisen)

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har bestemt meg for SVS. den er sikker. forsterkar er eg usikker på og skal sjå om eg finn noko kupp på nettet. bortsett frå avtorget og qxl og finn.no er det vel ingen andre plasser ein får tak i hifi vel?
    er det noken spesielle recievere du har tenkt på akto?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sjekke på www.hifisentralen.no under bruktbørs. Men her er det for det meste stereoprodukter. Men det dukker opp noe innimellom.

Her er ting jeg ikke hadde vært bekymret for å handle:

http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=1917

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=13&page=3
    (denne har jeg selv, og er godt fornøyd med den)

Ellers så er halv pris av ny pris (pr. dags dato!!) en god tommelfingerregel. Romkorreksjon er en smakssak, men det er ikke mange som angrer på at de satset på det.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel ikke han blærete tosken som demonstrerte?
    Ca 25-30 med mørkt hår.?
    Største tosken på hifiklubben trondheim.
    Møter du på ham som din ekspeditør så snu i døra.!!

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    han heiter simon og hadde mørkt hår ja... var ganske blærete og eg fekk kun følelsen av at han var lei og ikkje tok meg seriøst. er selger på pcbutikk sjølv so eg veit korleis det er å hjelpe folk, han følgte ikkje med på "selger" skulen er i alle fall i min svartebok...

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    då var mail sendt til svs sub om porto og slikt... salget av bærbar er i gang og nesten fått solgt gamle anlegget også... so då er litt meir peng tilgjengelig i kassa... leser meir og meir i svs tråden og begynner å bli redd for innvollane mine når eg leser der...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fordelen er jo at far skal til canada om ikkje so lenge. og då er sjansen for å den SVS 20-39 PC plus til ein grei pris viss den går gjennom tollen som bursdagspakke då blir den kjøpt!
    Hehe. Synes jeg ser en SVS som håndbagasje på flyet. Kanskje den kan lures under setet foran?

Tror faktisk en SVS-tube er alt for stor og tung til å kunne sendes som vanlig reisebagasje, dessverre.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tanken var helle rå få sendt beistet med posten men at den skulle klare seg gjennom tollen som gave slik at eg slepper å punge ut for momsen... :wink: men viss svs butikken klarer/gidder å få sendt den som gave so blir det dirkete bestilling...

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    no har eg vore på hifi center kjeden og høyrd på jbl settet dei har på tilbud... og det var andre boller enn cervin... mangla berre svs subben... so det ser ut til at det blir det settet til 10k og selger subben, og kjøper svsen... og ny forsterkar etterkvart...

eller er det ein dårleg ide?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •