SVS PB12-Ultra/2 i lite rom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS PB12-Ultra/2 i lite rom

Jeg skal snart kjøpe meg en skikkelig sub og har fryktelig lyst på verstingen til SVS. "Problemet" er imidlertid at rommet den skal brukes i er heller lite, 12-13 kvm, rektangulært, med rimelig lav takhøyde, faktisk skråtak. Vil dette bare bli gøy og full fres, eller vil den rett og slett ikke finne seg til rette, altså passe inn i et såpass lite rom? Den har jo justeringsmuligheter så jeg håper det går an å tilpasse den ganske bra..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri testa SVS'en, men tror den kan bli et problem, men har den nok krefter og justeringsmuligheter, så kan det jo være at du greier å temme den.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dess mer krefter den har dess "verre" blir det vel å temme den?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke helt at det er noen særlig vits i å ha et sånt monster i et så lite rom. Greit å ha litt å gå på så man kan dra på skikkelig, men dette blir vel litt overkill.

Jeg synes du burde prøve å få en PC Plus eller PC Ultra på lån først, med hjelp til å sette den opp i rommet, så vil du få se om det holder eller ikke. Da sparer du også fort en del penger(hvis du ender opp med en av dem isteden).

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du nok ledig gulvplass, er det bare å fleske til :lol:

Du vil nok dermed sikkert holde oppgraderings-djevelen i sjakk en god stund framover også, så det du evt. måtte bruke mer av kroner nå, sparer du glatt inn på litt sikt :wink:

Du må heller ikke kimse av BONUSEN, da; lav-frekvente lyder så taksteinen drøsser når behovet melder seg, ellers så er den utrustet med nok justeringsmuligheter så du kan integrere den med nær sagt hva som helst ved "vanlige" lyd-nivå

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm..jeg er redd jeg havner i favør av innlegget ditt, Adyton :wink:

Dette her med oppgraderingshysteri er ikke til å spøke med :roll:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så lenge jeg får kalibrert den til å spille ålreit samme med med resten av anlegget i rommet, er det vel egentlig ikke så mye å lure på ..

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .. og når den er innstallert og kalibrert, ringer du, så kan jeg komme å høre/se resultatet :?: :lol:

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit, jeg kan godt ombestemme meg litt; det er klart at dersom pengene absolutt ikke har noe å si, så er det vel bare å fleske til, fordi du da har en sub for fremtiden, stort sett uansett hvor du flytter(hvor stort du får det).

Pluss at suben jo kan stilles inn til å spille bra i små rom også skulle jeg tro. Er vel bare å skru ned volum/gain det.

Jeg tenkte vel mer på at akkurat nå, i det rommet du har, så er det ikke sikkert du 'får bruk for' en slik sub, og ville kunne spare penger på å kjøpe de mindre.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Greit, jeg kan godt ombestemme meg litt; det er klart at dersom pengene absolutt ikke har noe å si, så er det vel bare å fleske til, fordi du da har en sub for fremtiden, stort sett uansett hvor du flytter(hvor stort du får det).

Pluss at suben jo kan stilles inn til å spille bra i små rom også skulle jeg tro. Er vel bare å skru ned volum/gain det.

Jeg tenkte vel mer på at akkurat nå, i det rommet du har, så er det ikke sikkert du 'får bruk for' en slik sub, og ville kunne spare penger på å kjøpe de mindre.
    Jeg har vel egentlig ikke all verdens penger å bruke på sub, men som det er nevnt over her kan det jo lønne seg å gjøre en langsiktig investering - og selvom jeg sikkert ikke får brukt for all guffa jeg har til disposisjon, er det godt å vite at den er der :wink: Så bare den lar seg integrere i helheten på en grei måte så blir nok det valget

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du vil angre om du tar en PB12-Ultra/2. Du kommer ikke til å klare å tørke av deg gliset . Tror heller ikke det vil medføre problemer med at rommet er lite. Det klarer du å justere inn. Det er værre å tenke etterpå at "hvis jeg hadde tatt den i stedet.... osv..."

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Tror ikke du vil angre om du tar en PB12-Ultra/2. Du kommer ikke til å klare å tørke av deg gliset . Tror heller ikke det vil medføre problemer med at rommet er lite. Det klarer du å justere inn. Det er værre å tenke etterpå at "hvis jeg hadde tatt den i stedet.... osv..."
    Ok, jeg er overbevist

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forresten meningen at man skal bruke noen dempeføtter ala soundcare eller noe slikt på SVS'ene ?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Er det forresten meningen at man skal bruke noen dempeføtter ala soundcare eller noe slikt på SVS'ene ?
    Det følger med noen gummiknotter til å sette under. Da er det som om subben står på gele... Ellers vet jeg faktisk ikke om det er gjenget opp under til spikes, den er for tung til at jeg får løftet den opp og sjekket. Monterte forresten spikes på SW900 (jmlab) subben min, som jeg satte på noen Amerikanske cent. Etter 1 mnd var det nesten hull i myntene :shock: . Så skal du ha spikes på SVS'en, så må du i alle fall ha skikkelige saker...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan også trygt vurdere PB12 plus/2 som adyton oh Thlian har,
    garantert suksess til endel lavere pris.

Ellers så er det lurt å kline til med en av disse store subbene, selv i et lite rom. Ellers kanskje nettop i et lite rom, Flageborg sine utvidede erfaringer tilsier at SVS boks funker bedre enn tube i slike rom.

Dag

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemeldingene! Da blir det nok en SVS-versting på meg også etter hvert skal dere se!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du stasjonsvogn/varebil og en sterk kamerat kan du godt låne med deg min å teste. Men da må du love å være forsiktig med den. :?

PS: 90 kilo subwoofer er tyngre enn det høres ut som. :shock:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS har jo også kommet med den mindre utgaven - PB12-Ultra, like mange muligheter, men ett element mindre.....

http://www.svsubwoofers.com/subs_pb12_ultra.htm

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Har du stasjonsvogn/varebil og en sterk kamerat kan du godt låne med deg min å teste. Men da må du love å være forsiktig med den. :?

PS: 90 kilo subwoofer er tyngre enn det høres ut som. :shock:
    Det var et meget generøst tilbud Jeg ville nødig kjøpe noe så dyrt for å oppdage at jeg må selge deg igjen pga et eller annet.. Dersom tilbudet fortsatt står ved lag om et par måneder (da jeg etter planen har flyttet inn i min nye leilighet), benytter jeg meg gjerne av det, evt en demo hos deg

Tror du en Volvo V70 og et par tre mann som løfter et tresifret antall kilo i benken gjør susen?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    SVS har jo også kommet med den mindre utgaven - PB12-Ultra, like mange muligheter, men ett element mindre.....

http://www.svsubwoofers.com/subs_pb12_ultra.htm
    Takk for tipset - den er absolutt aktuell i vurderingen. Det eneste jeg har å utsette på den er at den ikke er "verst" :P På den annen side er den sikkert i stand til å rive ned leiligheten på null komma niks den også.. :roll:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •