Klipsch RF/RS/RC-25 (Edit: Review)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch RF/RS/RC-25 (Edit: Review)

Er det noen som har erfaringer med Klipsch RF25, RS25 og RC25?

Vil gjerne vite hva jeg bør se etter for å velge forsterker til denne høyttaler-pakken.

Setter pris på alle innspill.

Newcomer black_hawk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det nermeste jeg kommer er RF-15.
    Jeg har RF-15 til front, RW-8 til sub.
    HArman Kardon AVR130 forsterker.
    Dette funker veldig bra etter min mening. Ikke spes. dyrt heller.

Hvet ikke om det er til hjelp, men jeg tenkte jeg kunne nevne det..

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil nok annbefale å gå opp til RF35 serien! når det gjelder matching av forsterker så bør du ta en lytterunde! ellers så tror jeg marantz og rotel er sikre løsninger på klipsch..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    vil nok annbefale å gå opp til RF35 serien! når det gjelder matching av forsterker så bør du ta en lytterunde! ellers så tror jeg marantz og rotel er sikre løsninger på klipsch..
    Pris!! RF-35 blir for dyrt. Tenkte å begynne med RF25/RS25/RC25 i 5.1 for senere å handle RF35 og flytte RF25 bak i et 7.1-oppsett.

Black Hawk: Nyttig info. Fint å ha litt referanser.

Er litt usikker enda på om dette er riktig høyttaler for meg, så jeg må i tillegg ta meg en lytterunde.

Vil Marantz 5500 kunne drive dette? Med RF35 senere bør jeg kanskje ha en effektforsterker?

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pnerbye Skrevet: 07/04/2005, 11:23 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Whoracle skrev:
    vil nok annbefale å gå opp til RF35 serien! når det gjelder matching av

Pris!! RF-35 blir for dyrt. Tenkte å begynne med RF25/RS25/RC25 i 5.1 for senere å handle RF35 og flytte RF25 bak i et 7.1-oppsett.

Er litt usikker enda på om dette er riktig høyttaler for meg, så jeg må i tillegg ta meg en lytterunde.
    Har selv RF 35 og kompani. Har ikke hørt på RF 25, men som Whoracle vill jeg også vurdert RF35. Har du fått noen tilbud så du vet at de blir for dyre? Anbefaler deg å ta kontakt med Purebeat i Tønsberg.

Tenk på at veldig mye info går gjennom senter og hør på denne før du bestemmer deg. Tror ikke jeg ville gått for RC25 og RF35, men jeg har som sagt ikke hørt den komboen.

Klipsch spiller best med en strømsterk forsterker. Jeg merket stor forskjell da jeg byttet fra en Denon receiver til min nåværende VSX AX5Ai.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du rett i. Hvis jeg skal planlegge en oppgradering bør jeg tenke på RC35 som senter.

Jeg blir litt oppgitt over at alle til en hver tid skal anbefale meg noe som er modellen over og hakket dyrere enn mitt budsjett. Dette MÅ da bli bedre enn å satse på Proson MkII? Budsjettet mitt er 20000 for receiver og høyttalere, så ett eller annet sted må jeg finne et kompromiss.

Uansett så har jeg ennå ikke funnet huset som jeg skal plassere hjemmekinoen i, så jeg kan jo ikke bestemme meg før jeg kjenner rommet som skal brukes.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vurderer å kjøpe RF35 senere, så hadde jeg heller kjøpt disse nå og heller ventet med å kjøpe senter og bakhøyttalere

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og slik du hadde tenkt deg med å kjøpe RF 25 og bruke de som Surround seinere når du bytter de ut for RF 35 er ikke veien å gå, du vil heller ha RS 35 til surround, på langtsikt så er det nok bedre å gjøre som Dolbytor sier..oppgrader gradvis

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke umulig at jeg gjør det slik.

Jeg må høre 25-pakken og vurdere om jeg skal gå for den eller 35-serien.

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del vil anbefale å gå for kongen av klipsch som er RF7 å ta et sett av gangen

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Kanskje jeg bare beholder mitt Sony ProLogic fra 1995?? :roll:

Jeg må nok finne en kompromiss-løsning et sted. Budsjettet mitt er 20000 på lyd og 20000 på bilde. Med lyd mener jeg minst en receiver og et 5.1-oppsett med høyttalere. Skulle gjerne hatt en million eller flere.(hundretusenmillionermilliarder hadde vært flott) :lol:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag skal jeg prøve å få til en lyttetest av Klipsch RF25 & Co. Skal bli spennende.

Hvis lydtrykket er sammlignbart med Proson 63 MkII som også har 6 1/2" elementer skal dette være bra nok for meg!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JAAAAAAAAA!!!

Var å lyttet til Klipsch RF-25 i dag, og de høyttalerene imponerte. Disse kan over hodet ikke sammenlignes med Proson 63 MkII. Lyden blir mye mer detaljert, og bassen er strammere der Proson har mye bass.

Høyttalerene blir jo også bedre, ifølge de som har greie på det, etter 100 -300 timer innspilling. Bassen kommer mer til sin rett da vil jeg tro. Høyttalerene basset nemlig ikke så mye som jeg hadde håpet, men de basset da virkelig mere enn nok!

Jeg hørte først på et oppsett i stereo med Onkyo TX-SR601E. Selgern satt på en veldig åpen låt som jeg ikke vet hva heter, men det låt veldig bra. Ikke noe sus eller noe slikt, og bassen imponerte!!! :shock: Det viste seg å være en sub! :roll: Etter å ha skrudd den av ble jeg litt skuffet, men det gikk over! :P

Jeg hadde med meg egen testmusikk:
    -Først satt jeg på "Visa från utmyra" av Jan Johansson med litt kontrabass og piano. Pianolyden ble veldig bra, og kontrabassen var jammen ikke langt etter. De dypeste lydene manglet litt trykk, men høyttaleren hang med.
    -Deretter satt jeg på Diana Krall med "Fly me to the moon". Dette er et liveopptak, så dermed måtte jeg finne meg i et svakt sus. Pianoet overbesviste igjen, og cymbalene hørtes virkelig ut som cymbaler. Jeg kunne nesten skille gitarstrengene fra hverandre på soloen, så dette imponerte.
    -Med Scissor Sisters og "Laura" ble det litt punch i bassen. Denne fikk ikke kraft nok i bunn, men det låt bra. Med sub ble det veldig bra. Tror ikke jeg skal satse på noe hjemmekino uten sub i alle fall, men høyttalerene er bra nok i massevis inntil jeg går til innkjøp av en SVS eller noe.

Det lå en DVD i testrommet med "Ice Age". Den satt jeg på selvfølgelig. Åpningssekvensen med det isfjellet som sprekker opp var festlig! :lol: Jeg smilte vel så mye av lyden. Sub'en var av, så det jeg hørte kom fra RF-25, RC-10 og RS-10. Lyden av isfjell som sprekker var så virkelighetstro (i den grad jeg har hørt det in real life), og bassen hang til dels med når fjellet rutsjet ned fjellsiden. Til film går ikke høyttaleren ned til rumlebassen som er ment å ryste rommet. Det var først etterpå at jeg ble oppmerksom på at de øvrige høyttalerene var i 10'er-serien, og da smilte jeg enda bredere!

De av dere som på død og liv mener at jeg bør gå for 35 kan jeg forstå! Hehe... Det gjenstår nå å se hva slags rom jeg skal installere hjemmekino i. Blir rommet over 20 kvm bør jeg nok vurdere 35-serien, men med en god sub (eller 2) tror jeg 25-serien kan fylle ganske store rom.

Dette var nå en liten review av en amatør. Jeg vil helst ikke ha kjeft for ørene mine!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    orkanger
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Klipsch RC-25 center som jeg holder på å spille inn, det ser lovende ut da jeg synes den spiller bare bedre å bedre for vær dag, skal kjøpe Klipsch RB-15 i morgen, gleder meg som et lite barn.
    Kjører en noen år gammel Onkyo på 5x55watt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste noen tester om RF 25 og bestemte meg for å kjøpe hele settet RF25,RC25,ogRS25. Tok en rå tjangs og bestilte de uhørt, men har ikke angret et sekund, de blir drevet med en HK avr 4550

Løp å kjøp

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipch er laget for heftig filmlyd og låter veldig amerikansk. Ikke forvent for mye av musikk lyd.

Få kan slå Klipch til filmlyd NB det sies Klipch har litt trege suber, noen som kan bekrefte/avkrefte det..?

Har selv vurdert 25 til front, 35 til center og 25 bak i 5.1 sett. For senere og kjøpe dipol sett for 7.1. Men ikke sikker på om jeg vil ha Klipch sub. Heller lyst på SVS sub... :twisted:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipch er laget for heftig filmlyd og låter veldig amerikansk. Ikke forvent for mye av musikk lyd.

Få kan slå Klipch til filmlyd NB det sies Klipch har litt trege suber, noen som kan bekrefte/avkrefte det..?

Har selv vurdert 25 til front, 35 til center og 25 bak i 5.1 sett. For senere og kjøpe dipol sett for 7.1. Men ikke sikker på om jeg vil ha Klipch sub. Heller lyst på SVS sub... :twisted:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Litt morsomt å se hva jeg skrev for lenge siden. Tar frem denne tråden igjen jeg.

Nå er budsjettet 30000 til lyd og 15000 til bilde. Tenker først og fremst på kino nå, og skal heller spare til stereoanlegg til stua. Jeg har hjemmekinorom på ca 25 kvm og tenker nå:
    2 par RF-25
    1 stk RC-35
    1 stk receiver. Marantz 7500, H/K 435/635, eller noe helt annet?

Klarer jeg å finne noe brukt har jeg kanskje råd til en SVS PB10 ISD også.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nettopp blitt gjort oppmerksom på at prisene slett ikke er så verst i Sverige. Hjemmesidene er under utvikling, men det kan være grunn til å ta kontakt med http://www.ljudgaragen.se/ for priser på Klipsch. Kanskje jeg likevel kan ta meg råd til 2 par RF-35 og RC-35.

Noen som har noen forslag til receiver til dette?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •