Hørte canton vento idag...wow!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hørte canton vento idag...wow!

Kjøpte med meg det nye dvd og hjemmekino idag. Der hadde LOBH i torggata en anonnse for vento serien til canton. Siden jeg går den veien for å komme hjem bestemmte jeg meg for å stikke innom. Der hadde de satt opp 809DC gulvhøytalerene sammen med 805CM senterhøytaler, og 802 stativ høytalere koblet sammen med Onkyos nyeste monster. TX-NR5000E. Jeg hadde ingen spesielle forventninger da jeg har hørt canton karat serien før og ikke blitt så veldig imponert, men jeg må si disse høytalerene var av et helt annet kaliber! jeg rakk kun en 10min demo, men jeg kan si så mye som at disse høytalerene er på min korte liste over aktuelle kanidater (sammen med audiovector mi3 signature og jmlab cobalt 826s)
    Hvis noen der ute vurderer nye høytalere i 20K klassen bør disse absolutt taes med i vurderingen.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer Canton 809DC selv.Venter spent på at min forhandler skal få inn et par.Hva er prisen?Liker å kunne dra på litt en gang i blandt.Feks på konsertDVD'er,slik at det blir litt realisme over det.Canton 809DC med en strømsterk forsterker,burde flytte bra med luft i en 30kvm stue?Er selvfølgelig også opptatt av at topp og mellomtone henger med,uten å bli for pågående.
    Vurder også:
    Dali Helicon 800
    Klipsch RF-7
    Nye Patos Symphonic serien *vente vente*

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veil er 23.990,- men jeg fikk inntrykk av at det var litt å gå på
    Det virket som om høytalerene tålte ganske heftig volum uten å vrenge (sikkert pga. alu membranene) Spesielt senterkanalen imponerte meg, stemmer hadde skikkelig kraft og pondus.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Jeg vurderer Canton 809DC selv.
    Vurder også:
    Dali Helicon 800
    Klipsch RF-7
    Nye Patos Symphonic serien *vente vente*
    Alle de variantene du nevner er enormt forskjellige. Kanskje blant de mest forskjellige høyttalerne på markedet.

809 er litt slank hele veien med en litt markant heving ved 4-5 kHz (har målt dem). Den er nok den dårligste av dem men også den billigste. Den blir liksom så høflig.
    H800 er litt fetere i klangen. Den har også litt heving i toppen men den ligger lenger opp. og er noe mindre markant, men så koster den jo veldig mye mer også. Den er litt slankere i mellomtonen enn cantonen, men gangske fyldig i bassen. Den er ganske raffinert men ikke som sin lillebror 400.
    RF7 er fet hele veien. Masse trøkk, men ikke særlig raffinert. Den kan også bli litt skarp på toppen, men utrolig morsom. Den har den beste midbassen av alternativene.
    Symphonic 3 AMT slik den ble presentert på Hortenmessa trenger ganske store justeringer i toppen. Men nedover hørtes den ganske raffinert og musikalsk ut.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *God-is*
    Har testet RF-7 hjemme,den ble dessverre litt for hard i toppen.Likte allikevel lyden generelt.Og som du sier,midbassen er veldig bra på den.En vanvittig "snert" liksom.
    Pløyer igjennom de fleste HIFIblader,og suger til meg mest mulig innformasjon om høyttalere og elektronikk.Men blir en smule skeptisk når
    jeg ytterst sjeldent deler musikksmak,med skribentene.Kunne aldri falt meg inn å satt på en CDplate med Krall,Scott,Bremmnes,jazz, eller klassisk musikk.
    Skjønner at mange skribenter har lang erfaring,og har sikkert testet flere produkter enn jeg får gjordt til sammen,i løpet min tildelte periode på kula.Men det er jo ikke dermed sagt at hvis en høyttaler fungerer glimrende på jazz og klassisk musikk,som de jo nesten alltid bruker som testmateriale.Så låter den også bra på Depeche Mode,Kraftwerk,Yellow eller lignende?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiomur: Langt ifra, den komplette høyttaler som spiller alt like bra tror jeg ikke finnes, men er mange alternativ som spiller det meste, selv syns jeg B&W802 med Machintosh elektronikk er noe av det feteste jeg har vært borti. Her låter alt ifra Norah Jones til heftige riff ifra Nine inch nails utrolig bra, men det koster.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig i at den ultimate høyttaler låter helt rått på hva som helst av musikk. Imidlertid kan det være at skribentene etter hvert har så romslige definisjoner (det er ikke lett å slakte et produkt som skribent så det blir gjerne mange "like" tester) at tester begynner å bli i liten grad brukelige til å evaluere et produkt. Selv i Fidelity er det jo sjelden testene av høyttalere står i perspektiv med særlig grad av foretrukken musikk, elektronikk, svakheter osv. Du må kort og godt lete med lykt og lys for å finne feilene som de i all beskjedenhet prøver å få frem i en bisetning. I tillegg må du høre på dem selv og da helst glemme hva som ble sagt i testen.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiomur du burde absolutt teste Audiovector mi3 signature og jmlab cobalt 826s også. både cobalt`ene og vector`ene spiller veldig bra, både som hi-fi og hjemmekino høytaler. Det eneste negative med Audiovector Mi3 er at jeg synes senterhøytaleren høres litt "pinglete" ut.
    Kef XQ5 var også veldig bra, spessielt på rolig/akustisk musikk, men de skuffet veldig på hjemmekino og rocka musikk. B&W 703 lyder jo også veldig bra, men de blir litt for "sofistikert" for meg. Triangle espirit antal es skal også være sinnsykt bra...Det er sikkert mange flere merker som har bra høytalere i dette prisleiet så du har måneder med lytting forran deg

Newcomer nilsjnesse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva koster Vento 802?