CV AL1000 VS DC15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 44
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CV AL1000 VS DC15

Hva er verstingen av disse?

Noen som har specs på dc15?

Newcomer 1215mk2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Al 1000 er værst, dc 15 er best. Dc15 spiller finere mens al1000 spiller mye råere.

Mitt valg: DC15

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    faktisk litt uenig med 1215mk2 her. AL1000mk2/1002 har faktisk en diskant som fungerer meget bra, og bassen er mye mere korrekt enn hos DC. Mellomtona er det så som så med(og den er jo ganske viktig), men den holder iallefall med basselementet til extreme høyder. Men er vel mye smak og behag dette. Selv syns jeg AL1000 er bedre allround, mens DC15 har bedre dypbass. Uansett hva du ender opp med så får du iallefall trøkk. Viktig på de begge er å ha mye effekt i bakhånd. Carver forsterker f.eks på endel watt.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som du er litt enig likevel. Men å kalle al1000 for en allround er vel littegrann å ta i. Synes ikke de passer så veldig bra til litt snillere musikk. Litt grov kan du si. En dali i samme prisjikt er vel en bedre allround, Men smaken er som baken. Ikke bare forskjellig men todelt oxå.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vill tørre og påstå att al1000 er verstingen her! de spiller grisehøyt med ett vanvittig trøkk!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på bedre allround enn de andre CVmodellene. Grøss, alle nevner dali å slik, er noe av det værre jeg hører på . så er det Dali i det "rimelige" prissjiktet! Patos, BW, infinity etc heller da asså...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Tenkte på bedre allround enn de andre CVmodellene. Grøss, alle nevner dali å slik, er noe av det værre jeg hører på . så er det Dali i det "rimelige" prissjiktet! Patos, BW, infinity etc heller da asså...
    Tenkte ikke på det sånn. Det er Dali som har produsert AL1000. Derfor brukte jeg de som eksempeler.
    Made by Dali

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ville 2xAL1000 bli kontra 1515 da?

Har to par al1000 å vurderer å kjøpe PA-Forsterker til dem, NAD218 er noe i det minste laget

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DKILLAH

Har to par al1000 å vurderer å kjøpe PA-Forsterker til dem, NAD218 er noe i det minste laget
    Da anbefaler jeg deg gemsound 5005 den yter 2x500wrms i 8ohm 2x1000wrms i 4ohm! damping ca 500!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas

Da anbefaler jeg deg gemsound 5005 den yter 2x500wrms i 8ohm 2x1000wrms i 4ohm! damping ca 500!
    Og den tåler 2ohm?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1215mk2
    Tenkte ikke på det sånn. Det er Dali som har produsert AL1000. Derfor brukte jeg de som eksempeler.
    Made by Dali
    Dali?! jøss, veit det ikke er CV som har skrudd sammen den altså, siden den mangler den røde ringen, noe som er et tengt på en 3djeparts mekker.. Men at det var Dali, det viste jeg ikke. De som skrur Vserien og?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas

Og den tåler 2ohm?
    d er jeg ikke sikker på men de er iallefall på tilbud på www.raaudio.no! du kan finne specs på http://www.gemsound.com/products_amplifiers-pa5505.html

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er rimelig villt lydtrykk når jeg kobler NAD S200'en min til AL1000'a mine (bruker de bare til fest, siden jeg har BW703 til vanlig). Men er nok enda mere å gå på trykk siden med en f.eks Carver forsterker. Men NAD'en gir nok trykk i AL1000'a mine for min del , enda ikke fått den til å knele. Men skulle likt å testet en Carver på de >.
    Men blir nok Midgard Audio eller noe anna ICE-power saker på meg. De har sykt med effekt og damping. 2x600watt 8ohm RMS, >2000 i damping (vistnok!!), digitale 14000kr for 2stk monoblokker. De er enda rimeligere i danmark:
    http://www.acoustic-reality.com/ her koster det 10000kr for 2x600watt.

VILLT! se til sommern om det blir noe

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de to ville jeg nok gått for AL-1000. Tror den e bedre på d meste, i tillegg ser den bedre ut..

Newcomer An-Ro sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1215mk2
    Made by Dali
    Dali?! jøss, veit det ikke er CV som har skrudd sammen den altså, siden den mangler den røde ringen, noe som er et tengt på en 3djeparts mekker.. Men at det var Dali, det viste jeg ikke. De som skrur Vserien og?
    Jeg visst her heller ikke at det var dali som lagde al serien? Er det dali som laget elementene også?

V-serien er forresten laget av noen kinesere. Men jeg er ikke sikker på hvem som lager elementene. CLSC serien er laget av gutta boys på andre siden av dammen. Det er det helder ingen problemer å høre.

Selv ville jeg gått for AL1000. Skal man først ha vega...... Selv om DC serien nok er mer korrekt.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde gåd for al-1000.. al-1000 er laga av cerwin vega! menst dc serien er laga av dali etter hva jeg har lest meg til på forumet til soundpressure.no

Newcomer doberman sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir dere enige? Kunne godt tenkt meg å vite om Dali har en finger med i spillet når det gjelder Cerwin Vega.

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er greia:

DC-Serien, er en eneste stor miks som ble satt sammen av DALI..! Basselementene kommer fra USA, kabinettene fra ungarn og mellomtonene fra DALI selv mener jeg å huske. DC serien ble også bare produsert i Europa.

AL-Serien, disse er laget av CV selv.. og har ingenting med dali å gjøre.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AL1000 er ikke 100% Cerwin tror jeg. Eller kan jo være designmessige grunner til at de fjernet den røde ringen . Men etter hva Cerwin's gale bakmann har sagt, får ikke CV høyttalere som ikke er 100% cerwin de røde ringene på basselementet (V-serien er et eksempel), Men kan jo være at Dali tok på seg produksjonen av mellomtonen til DC, etter oppsrkift ifra CV.

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så stroker er ikke 100% cerwin?