2 center høytalere, annbefalinger? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det var nok en teoretiker gitt. Men jeg sliter litt med plasseringen fysisk også, tror ikke det blir veldig pent med en stor senter til over skjermen....

Har tittet litt på ditt oppsett. Ser at du kjører 2 like senter nede, men de over lerretet "lever" på samme signal de også? Er egenlig klar for en liten fasit nå jeg Flagerborg

Har fortsatt mulighet til å ombestemme meg....

Active Ivan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har byttet ut min klipsch ss-1 mot en sp-1 ( har sp-1 som fronter)som senter, og ble meget fornøyd med forbedringen.

Da jeg har 4 sp-1, og ikke benytter den siste til noe tenkte jeg det kunne vært ok å bruke denne også til senter. Er dette en god ide?

Da mine sp-1 er litt for høye i forhod til lerret, ønsker jeg å legge de ned i underkant av lerret på en ramme, og da hadde de jo vert finest med 2 stk pga symetri.

Jeg har yamaha rxv-1400 som forsterker. Går det greit å koble 2 stk sp-1 som senter på denne, eller bør jeg kjøpe effetforsterker?
    Hvordan skal jeg koble? Serie eller paralell?

Klipsc sp-1:

http://www.klipsch.com/product/produ...24&s=specs

Her er bilde av sp-1 og lerret:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg jobber for tiden med å integrere en TC2+ 12" i sammen med min CV Center...... foreløpig er jeg på tegnebordet, men element er kjøpt inn. Blir rundt 65 l lukket kasse.....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bedre passering.

Hvorfor løse ett problem med å introdusere andre problemer. Det mest fornuftige (dersom du ikke helst vil ha to i senter da) slik jeg ser det, er veggfeste til skjermen din og flytte senter opp på benken. Da får du faktisk nok plass til å bruke en gulvstående liggende som senter. Har selv hørt på en del slike løsninger, og det fungerer meget, meget bra!

En annen løsning for å få mer trykk og sammenheng i de nedre oktavene, er rett og slett å bruke en Rel subwofer koblet direkte til senters høytalerutgang (Neutrik speakon). På denne måten får subben identisk informasjon og kan fylle opp i bunn. Da får du en senter som rettferdiggjør betegnelsen Large.

Rel er vel eneste subwoofer på det norske markedet som tilbyr en slik løsning. Merkelig da dette er genialt for å få et sømløst oppsett. Eller hva sier du til en Rel til hver høytaler i systemet pluss en dedikert LFE-kanal. Da snakkar vi hjemmekino!!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •