Klipsch RF3 + center + dipol bak

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch RF3 + center + dipol bak

Svogeren min er på nippet til å bytte ut sine Klipsch RF3 fronter og lurer på om jeg er interessert. Han har også centerkanal og dipole bakhøyttalere, men fikk ikke sjekket nr på de i farta.

EDIT: fikk vite at bakhøyttalerene er ksp-s6 og senter er klf-c7.

Jeg har fra før B&W 603s2 og Rotel RMB-1075. Er det en grei oppdatering det eller?

Jeg kjenner ikke RF3`ene annet enn at de spilte fletta av 603 i hjemmekinosammenheng når vi testet oppsettet for ei stund sia. Det ble dog ikke mye vanlig musikklytting, så jeg aner ikke hva de passer til av musikk. Vi testet RF3`ene med min rotel effekt, og en integrert rotel surroundpreamp som jeg ikke husker navnet på.

Hva er evt en god pris på et slikt sett?

Min musikksmak har et vidt spekter fra Beastie Boys, Prodigy, smashing pumpkins, Air, diverse prog-rock, men jeg liker også katy meluha, Bjørn Eidsvåg osv.. (hehe, merkelig sammenheng ja)

Håper på at en klipsch-viter kan kommentere oppsettet og peke på pluss og minus med settet.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel og Klipsch skal i alle fall være en god kombo iflg. mange på forumet. Jeg har ikke samme kombo selv, men regner ikke med at såpass mange tar feil.

Ang. pris så var dette nyprisene i 1999:

RF 3 til 9k (steg muligens til 10k)
    KSP-S6 til 8,5k
    KLF-C7 til 7k (steg muligens til 8k)

Total nypris blir 24,5k. Jeg vil tro at 10-12k er en rimelig grei pris hvis de er strøkne. Får du dem for 10k så ville jeg slått til på flekken :wink:

Disse HT er fra forskjellige serier, men jeg tror ikke det betyr all verden. Doble 8" i fronter og senter, samt en effektivitet på 98 og 99 dB/1W skal gi et rimelig bra trykk.

Jeg har samme bakhøytalere og synes at de sprer lyden meget bra. De har lavere følsomhet (94 dB), men dette kan man justere via forsterkeren.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen du nevnte stemmer godt med det jeg er blitt forespeilet. Det fulgte høyttalerstativ med til bakhøyttalerne.

RF3 er dog i MKI, ikke MKII. Nå vet jeg lite om hva forskjellen skulle være, om den utgjør stor forskjell, og om det evt er mulig med D.I.Y. oppgradering...

Det jeg egentlig lurer på er om frontene egner seg til musikklytting, eller om det blir for voldsomt?

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen mellom MKI og MKII er minimal (etter min mening). Tror kun det var andre kabler og muligens en liten endring på delefilteret. Det er sikkert mulig å oppgradere hvis man vil.

Om det blir for voldsomt til lytting blir vanskelig å svare på. Smaken er jo som baken, men det går jo an å skru ned volumet :wink:

Hvis svogeren din bor i nærheten er det jo bare å låne dem hjem

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har selv Klipsch RF3 MKI i front. Riktignok sammen med en litt eldre rotel enn deg. Kan love deg at dette er meget bra. Spiller utrolig bra. Bra klang og luft når jeg hører på det nye albumet til Kurt Nilsen samtidig som høyttalerene kan trykke til noe sinnsykt på hjemmekino. Høyttalerene er meget gode til rytmisk musikk og.

Har ikke noe negativt å si (har hatt de ca 3 år).

Mvh
    Chris

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •