Sammenligning av Audio Pro Blue Diamond og Audiovector Mi3 S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sammenligning av Audio Pro Blue Diamond og Audiovector Mi3 S

Noen som kan tenke seg hvordan Audiovector Mi3 Signature vil spille i forhold til Audio Pro Blue Diamond V1 med tanke på volum, bass, lydtrykk etc??

Skal drives av Hegel H1.

Svar snarest

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig synes jeg ikke at Mi3 signature spiller så mye bedre enn Blue Diamond når man tenker på prisforskjellen! Har en kompis som har disse og med rett elektronikk spiller de godt (electrocompaniet)! Meget god kontroll i bassen og god dynamikk! Har også hørt blue diamond med samme merke og det spilte ikke nevneverdig så mye dårligere etter hva jeg husker...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å beskrive, men gjør et forsøk.

Du sammenligner her den "gamle" Blue Diamond v1 og den "nye" Mi3 Signature. Dette gjør jo at forskjellene mellom høytalerne blir enda større.

Først og fremst er det jo to høytalere i hver sin enda av skalaen, og da kan vi godt begynne med prisen :wink: . Dersom du tenker "value for money" kan det godt tenkes at Blue Diamond blir vinneren, da de ikke "trenger" sub for å gjøre en god jobb. Har jo to integrerte. Men du nevner her V1, og "kjennerne mener jo at V2 er bedre. Bla bedre diskant og kraftigere forsterker på subbene.

Dersom du glemmer prisen, og sammenligner de musikalske kvalitene, mener jeg at Audiovectors Mi3 Signatur er den soleklare vinneren. De kan levere bra med bass (ikke så fett som Blue D), massevis av lydtrykk og er dynamiske.

Har hørt alle Mi3-modellene på Hegel-elektronikk, og det er digg (i mangel av et bedre ord). Dersom jeg skulle ha valgt bort min egen Arcam til fordel for et rent stereo-alternativ hadde jeg selv sett veldig nøye på Hegel.

Jeg synes at dersom du prioriterer de musikalske egenskapene, bør Mi3 Signature være vinneren.

Dersom du ikke ønsker å legge så mye penger i høytalere, samtidig som kanskje film er førsteprioritet, bør valget kanskje falle på Blue Diamond.

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med effekten til en H1 vil det passe bra til Mi3 Sign. H1 har masse kontroll over Mi3 sign og det er en fin kombo.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over denne testen av Audiovector Mi3 Signature idag, og det er jo musikk i mine ører. Poster den her istedet for å lage en ny tråd;

http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=294

Synes spesielt at sammenligningen i lyden med B&W 703 og Dali Helicon 400 er helt i tråd med hva jeg selv mener...... :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •