primary zone vs. secondary zone rotel 1068

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

primary zone vs. secondary zone rotel 1068

selv om tittelen ikke er helt treffende prøver jeg å beskrive følgende scenario:

jeg har left front og right front høyttalere i stua kobla opp mot 1068'n og 1075'n. jeg bruker bare 2x120 w fra 1075.

jeg vil gjerne få opp noen electra 906 på soverommet som soveromshøyttalere ved å bruke sonefunksjonalitet som ligger i 1068'n.

har sannsynligvis funnet en som selger meg electra 906'n, men hvordan gjør jeg det rent praktiske?

1) er det ok at høyttalerene står på/i veggen?
    2) type kabling? holder det med supra 4x4 her også?
    3) hvordan konfigurer jeg dette i 1068'n? herunder
    kan soveromssonen spille samtidig med stuasonen?
    kan soveromssona spille alene?
    kan stuesona spille alene?

alt skal styres fra samme kilde, en denon 2910, det er ingen prob.
    nå som jeg

hvis jeg finner ut at 906'ene fra electraene er bedre å bruke i stua, så bare bytter jeg ved en annen gang.

grunnen til at jeg spør om dette er fordi en tvilsom bebeoer i sameiet har fremskyndet at jeg ble frastjelt manualen min som lå i rotel 1068-esken på loftet.

spørsmål?

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Manualen kan du laste ned fra www.rotel.com .

Når det gjelder sone 2 så kan den styres uavhengig av hovedsonen med eget kildevalg og egen volumkontroll. Den kan også slåes av og på uavgengig av hovedsonen.

Du kan styre sone 2 med fjernkontrollen direkte mot receiveren, men det beste er å skaffe et infrarødt øye med nødvendig utstyr som kobles til sone 2 IR-uttaket bakpå receiveren. Gjennom det eksterne øyet som plasseres i soverommet styres sone 2 akkurat som du styrer sone 1 i stua. Bakpå Rotel'en kan du også koble ekstra IR-sendere slik at du kan styre andre komponenter også via øyet i soverommet.

På min RSX-1055 er den eneste nødvendige konfigureringen om du skal ha fast eller variabel volumkontroll for sone 2. Bruker du en integrert forsterker med egen volumkontroll til å drive sone 2 setter du den til fast, bruker du en effektforsterker må du sette den til variabel, med mindre du vil kjøre fullt volum hele tiden
    Regner med dette også gjelder 1068.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet du hvor jeg får tak i et slik eksternt ir-øye?

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bl.a. Speakercraft, Russound og Xantech lager sånne. Du kan evt. kontakte Mono i Oslo, tror de kan skaffe det du trenger. De har i hvertfall litt peiling på hva du trenger, siden de var importør for Rotel før. Oslo Hifi-center skaffer også sånt.

Ellers er sånne ting utrolig mye billigere i Statene, så hvis du søker litt rundt etter de nevnte merkene og bestiller derfra kan du spare en del, men husk å sjekke om strømforsyningene funker på 240V.

Vær obs på at du trenger koblingsblokk også, ikke kun IR-sensorene. Ihvertfall trengte man det på 1055/1066.

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi-Fi Klubben selger Russound IR-øye. Veldig populært til 3805 tror jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •