ny center

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: ny center

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ny center

jeg har tenkt å kjøpe meg ny center snart. jeg har Proson R62MkII til front. har kikket litt på Proson R52MkII center'n, men syntes den ser litt pinglete ut. er det noe andre merker som jeg kan kikke på(som spiller greit med front). min receiver er en yamaha rx-v650

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg lurer på eksakt det samme. Synes 52MK2 ser ut som om den er spec'et litt billig rett og slett. Hvorfor er mellomtone-elementene mindre enn i 62MK2? Skulle gjerne hatt en senter som trykker godt når jeg først handler høyttalere.

Kan det ha noe for seg å kjøpe 2 slike og paralellkoble? Blir det noe bedre av det, eller bør jeg tenke på noe annet? Forslag mottas med takk!

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den senteren sammen med R63MK2 og synes den utifra størrelse og pris gjør en grei jobb, og overrasker meg til stadighet med hvor mye lyd som kommer ut! (Satt som small på en H/K 4550 og har sub i tillegg).

Når jeg kjører testtoner som går fra ene kanten til den andre, så blir lyden endel "tynnere" i senter, men egentlig ikke noe jeg tenker over når jeg ser film...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Diablito
    Har den senteren sammen med R63MK2 og synes den utifra størrelse og pris gjør en grei jobb, og overrasker meg til stadighet med hvor mye lyd som kommer ut! (Satt som small på en H/K 4550 og har sub i tillegg).

Når jeg kjører testtoner som går fra ene kanten til den andre, så blir lyden endel "tynnere" i senter, men egentlig ikke noe jeg tenker over når jeg ser film...
    Har du prøvd å sette den som large? Skulle gjerne visst om den da hørtes "tynnere" ut.

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har også tenkt litt på AudioPro høyttalere. kjøpe meg AudioPro Black Vector V.2 center'n først (denne vil bli brukt sammen med de prosonhøyt jeg har til front nå) og AudioPro Black Diamond V.2 til front senere. åssen hadde det blitt da å bruke de proson R62MkII jeg har som bakhøyttalere? hva tror dere om dette? har lest en del bra om de audiopro høytt.

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Har du prøvd å sette den som large? Skulle gjerne visst om den da hørtes "tynnere" ut.
    Har prøvd det også og forskjellen var egentlig minimal som jeg husker det...

Newcomer bjarne88 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det ha noe for seg å kjøpe 2 slike og paralellkoble? Blir det noe bedre av det, eller bør jeg tenke på noe annet? Forslag mottas med takk!

Tror ikke du bør paralell koble 2 4ohm høyttalere.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne88

Om de er 4 ohm bør deg dog fungere helt fint å seriekoble de. Jeg kjører selv med to stk. seriekoblede 6 ohms høyttalere som senter. 2 stk. 4 ohm seriekoblet = 8 ohm. Perfekt

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne88
    Så langt har jeg tenkt jeg og. De er da 8 ohm!

http://www.proson.se/hogtalare.php3?...itycenter52mk2

Men er det noen god ide å paralellkoble, eller bør jeg se etter en annen senter for å få litt mere trykk?

Newcomer bjarne88 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å da beklager jeg, sjekket ikke. Har aldri sett Proson 8ohms før..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det noen god ide å paralellkoble, eller bør jeg se etter en annen senter for å få litt mere trykk?
    Nei, jeg ville ikke parallellkoblet to senterhøyttalere. Selv om den impedansen skal bli 4ohm, vil helt sikkert den nominelle impedansen bevege seg ned mot 2 ohm ved enkelte frekvenser, og det er det veeeeldig få surround forsterkere som liker. Har du uflaks knekker du utgangen på forsterkeren din.
    Kjøp deg heller en annen senter, tror nok det vil være den beste løsningen. Er ihvertfall hva jeg ville gjort.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å bruke pre-out og 2 monoblokker. På den måten får jeg ikke bare mere trykk, men også bedre sentrering av lyd på lerretet.

Tror også det er lurere enn parallelkobling.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor mye penger skal du legge inn i centeren.. men audiovector sine centeret skal være ganske bra! den kan du også oppgradere seinere hvis du skal ha ny center.... :twisted: prisen starter på 6000,- ....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •