Bassproblemer Clsc215

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 106
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bassproblemer Clsc215

Hei

Jeg kjøpte for ca 14 dager siden et par clsc215 og 2stk c272. Og ventet meg veldig mye mer dypbass. Men det var skuffende, jeg må sette bass bryter på forforsterker på fullt for å få noe særlig trøkk. Har prøvd 4 forskjellige cd\dvd spillere forskjellig phono og høyttalerkabler men ingeting hjelper. Har en Cambridge c500 forforsterker og en Pioneer 575a dvdspiller med TL prism 22 kabler mellom alt. Høyttalerkabler er nå noen 6mm2 noname som jeg har funnet ut funker best. Jeg har prøvd 10 forskjellige kabler fra 200 kr til 12000Kr og ingenting hjelper. Hva kan dette være? Rommet? Noe defekt?

Mvh
    Kim Oveland

Newcomer krolsen91 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve å bytte kablene inni clsc 215 høytalerene. CV er ikke kjent for og ha de beste kablene!

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skaff deg bedre forsterkere, så skal du se at det blir liv 8)

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Bassproblemer Clsc215

Sitat Opprinnelig postet av daydreamer
    .........kan dette være? Rommet? Noe defekt? Mvh
    Kim Oveland
    Hvis du ser nærmere på tech.spec. så går ikke de høytalerne dyyyyypt, men det kan du få til; sammen med en SUB.
    Trøkk leverer de i massevis, men hvis det uteblir, er det rommet ditt som er for lite. Det er ingen bedring å hente ved innvendig kabelskifte.

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CLSC 215 leverer ikke ekstrem dypbass. Mange som misforstår dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar så kjapt, når det er snakk om bedre forsterkere, så vet jeg at det kanskje ikke er "mat" nok nadene men det er bar at det virker som det er mer bass når jeg kjører en av dem i stereo. Når det gjelder rommet så er det nok ikke for lite, 120kvm. Men det er murgulv og huntonitt vegger kanskje ikke det beste. Synes likevel at de burde spille bedre ved lave frekvenser. Testet clsc 10 nå ved siden av mine. De virket nesten like godt og det kan ikke stemme. Har også lånt en carver forsterker av en kamerat av meg på som han påstår er på 2x800wrms8ohm. Var kanskje mer kontroll med den men ellers ikke mer basstrykk. Skal se om ikke jeg kan få lånt meg en magnat 15" sub.

Hoff jeg liker dårlig å bli skuffa når jeg har kjøpt meg noe nytt altså.

Daydreamer

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    carver pleier å funke veldig bra på cv. hvilken modell var det? du kan prøve å flytte dem litt rundt i rommet. litt ut og inn fra veggen også.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en xi 2600, har den enda og har testet frem og tilbake men får det ikke til stemme at ikke det skal basse mer uansett. Har flyttet høytalerene rundt hele rommet langt fra vegg inntil vegg og alt mulig men det er helt umulig å få godlåten frem. Testet med en sånn bass plate nå, men der blir det jo omtrent stille når de laveste frekvensene skal ut.Hmmmmm

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier du kjøpte dem for 14dager siden. Er du sikker på at de er skikkelig innspillt? Har ett lite inntrykk, av at en del høytalere trenger en del innspilling før de går så dypt som de var ment. :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja de står på døgnet rundt med mpetre på og det har de gjort siden jeg kjøpte dem og variert litt på volum, har begynt å teste de først nå i helga. Er en halt annen lyd i de nå men ikke den gromlyden som jeg kanskje trodde.

Daydreamer

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xi2600 leverer 2x500 i 8ohm, 2x800 i 4ohm og den er rå. den skal ikke ha noe som helst problemer med de to vegane. selv bruker jeg jo en slik på 4 18" b-52 suber og det spiller sykt med masse kontroll. Lurt tenkt av jan am der også, de trenger nok å spilles inn litt.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også en kompis med clcs215, han har da NAD 319+216 (tilsvarende 2xNAD272). Han opplever litt av samme problemet, men naboen hører det kjempe bra, bor ca 50 meter unna. Siden høyttalerene er så store og kraftige som dette, er nok plassering det som skal til. Har du testet med bare 1 stk i aksjon? sjekke om det gir mere trøkk, da har du iallefall eliminert teorien om at bassen "nuller" hverandre ut. Kan være at clcs 15 eller 12 hadde passer bedre til det rommet du har der.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daydreamer
    Når det gjelder rommet så er det nok ikke for lite, 120kvm. Men det er murgulv og huntonitt vegger kanskje ikke det beste. Synes likevel at de burde spille bedre ved lave frekvenser.
    120 kvm ??? Hva slags ROM er det egentlig? Hva er dimensjonene på rommet? hvor er høytalerne plassert? Hva er avstanden mellom høytalerne?

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har en kammerat som har akkurat samme problemet med clsc 215!! men du har joe ett SYKT stort rom da!!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du PC'en kobla til anlegget? da bruker du sikkert Winamp eller noe, der er det jo en egen EQ.. du kan jo prøve å flytte 60 og 170 litt oppover. Bare prøve seg litt frem der liksom.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den EQ i winamp er jo helt ubrukelig da, bassen blir jo helt booomete!!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://winamp.com/plugins/details.php?id=143894 teste med denne da kanskje? Skal være ganske ok sak.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal ikke si noe på den der, men den som er "integrert" i winamp er jo helt ubrukelig!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder rommet så er det hobbyrommet mitt i garasjen. Som sagt så er det murgulv som er lakkert og vegger i malte gips eller huntonitt el taket er panelert. Det er rektangulært 8,5mx14,5m, og har plassert lerret på 3,5x3,5 midt på den ene langveggen med en høyttaler på hver side og sitter på motsatt side ca7,5m unna. Har tepper mellom sitteplass og anlegg. Hår malte 10cm tykke isoporplater på veggene bak sitteplass.
    Jeg bruker ikke winamp eller lignende, evt mp3 spilles på dvd-r plater i pioneer 575a .

Nå har jeg testet i hele dag og blir ikke klokere, men det spiller jo høyt som bare det så nå trenger ørene en liten hvil:-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden rommet er så stort som det, så tror jeg du må anskaffe enda et par . Greit at CV'ene flytter mye luft. Men i så stort som kommer nok de litt for kort til å gi det trøkket du mener å skulle ha.

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •