Bassproblemer Clsc215 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 106
    Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjøp en Carver til Cerwin-Vega så blir det liv 8) Hadde en Nad C370 på cerwin-Vega E-715 en gang å Naden klarte ikke de en gang. Skal du ha Nad på Cerwin-Vega så kjøp 2 stk Nad 208. :wink:

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser noen kom meg i forkjøpet her..

Newcomer bastard81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, det visste jeg ikke. Så det nå på sidene til hifiklubben.
    Er ikke kresen på lyden, synes bare at de gamle Sonab høytalerne mine med to 10" i hver spiller nesten like bra som det clsc-15 gjør med samme forsterker. Har hørt E-serien på NAD c370 og de spilte MYE bedre i mine ører. Er ganske fersk med Cerwin og har ikke erfaring med sånne høytalere, men det skal være sånn at Ørene skl gi seg før høytalerne vrenger seg, skal vel ha masse watt for å flytte de stive 15" elementene.

Orker ikke blakke meg på å kjøpe 2 nye forsterkere, da budskjettet røyk på hele dette anlegget. Hehe , er ikke stinn av penger.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du MÅ jo ikke ha Nad på CV høyttalere. Jeg droppa Nad etterhvert for det er rett å slett for dårlig på store Cerwin-Vega. Annbefaler deg å selge Naden din å kjøpe en PA forsterker. :wink:

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan A M
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Hvis du skal ha 15" subb i tillegg må du ikke ha enda flere forsterkere!
    Det kan være kjekt å utdype litt også når man svarer. :wink: [/quote]

var litt kjapp der kanskje;P skal ikke gjenta seg

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke dette med NAD 208, 218 er jo mye bedre på alle kanter. Bedre lyd, og den er jo sterkere, spessielt i bro. NAD 208 er vel tja, 500watt i bro?! og har >150 i damping... NAD 218 har 700watt i bro, samt >200 i damping. Uansett så har jeg lært at nad er for lite til CV sine største modeller.. som dc1515 og clcs215.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare hørt at mange sier Nad 208 er den kraftigste til Nad. Men 218 likte jeg ikke. Hadde den på et par CV HP-215 før, klart det spilte høyt men manglet kontroll. :?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD 208 er en annen type forsterker enn 218. 208 er en klasse G forsterker med helt enorm dynamisk effekt. 208 kan ikke levere like mye kontinuerlig effekt i time etter time som 218, men til vanlige transienter som musikk og film består av så leverer den vesentlig mer enn 218.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Angående forsterker så har jeg som nevnt lenger foran i tråden her testet en kraftig carver forsterker på mine clsc215. Det synes jeg ikke gjorde noen nevneverdig forskjell ihvertfall ikke på dypbassen. Og en annen ting jeg synes det er litt rart at mine 272 forsterkere ikke drar de godt nok, for sikringene ryker jo før det i det hele tatt skurrer. Jeg har aldri fått spillt så høyt at det forvrenger for da går sikringene med en gang.
    Jeg tok for morro skyld frm den gamle watt måleren min, og testet nadene. de gav 106w i stereo 8 ohm, 158w stereo 4 ohm, og faktisk 308w mono i 4ohm. Sikkert ikke helt reelt men det er kanskje noe å gå ut fra. Fikk ikke testet den carveren før jeg måtte levere den igjen men, den er nok endel kraftigere. Er vel egentlig fornøyd med forsterkerene men ikke imponert over høyttalerene, det er min konklusjon jaffal:-)
    Men nå holder jeg på å flytte rundt på de igjen, for samboeren min ville ha ny sofa, så jeg må pent vente med suber:-(

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilken sikring? den i høyttalern eller den i sikringskapet? viss den i skapet ryker så trenger jo forstekerne mer strøm og da er det jo så rart at du ikke merker no forkjell, fordi de blir jo strupet. burde hvertfall ha en 16A til den carvern.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Carver på CLSC-215 å er mega fornøyd. Skal snart kjøpe en enda større en. Har prøvd med Nad 218 på clsc-215 å for å si det sånn, den skal aldri bli brukt igjen. Elendig! Men nå er det jo bedre med 2xC272 eller C372/C272. Men har jo mye med rommet å slikt å si også da og hvoedan man liker lyden. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikringene i høyttalerene som ryker. For det er en 20A kurs i skapet så det skulle holde. Nei må jobbe igjen, skal flytte ca 1 tonn med skrot som står i veien for der jeg har tenkt å ha anlegg og lerret og forskjellig. Huff:-)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trudde ikke 215 hadde automat sikringer?? sikker på att d ikke er sikringen på ampen som går da?(mulig jeg har misforstått litt men trur ikke d)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er sikringene på ht det er type glass og koster 15 kr hver gang de ryker og de har røket tre ganger på 20 dager eller noe sånn. Det er på forskjellige ht så tviler på at det er noe galt, men det blir snart spiker istedet for man har jo forsikring :twisted:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stemmer kan bli dyrt i lengda d:P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann Godtfolk

Jeg måtte bare fortelle at nå er jeg ikke så skuffet likevel over clsc 215. Nå er det slutt på en heller veldig fuktig aften i hobbybua mi, og plasseringen jeg har funnet nå er mye bedre, nå spilles det i lengderetning og det ble no helt annet. Det er nok kanskje ikke så mye dyyyypbass som jeg kunne ønske, men fyttikatta å tight. Pluss at jeg tror de høyttalerene trengte en kveld med litt tøying av grenser for å spille bedre. Jeg er igrunnen veldig fornøyd nå, har aldri hatt høyttalere som har spilt høyt nok til å imponere ørene til visse kamerater med ordentlige "øllører". Og en annen ting, sikringene har ikke røket på 6t hard spilling, det må bety at nå begynner endelig høyttarene å bli skikkelig innspillt. Det var godt for jeg trodde at jeg måtte handle andre høyttalere og diverse suber, men nå tror jeg at det klarer seg med det jeg har. (en liten stund ihvertfall) Til man får aksept fra samboer til å kjøpe mer. Takker veldig for all hjelp, og et hyggelig forum!!!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde du byttet ut forsterkerne hadde du blitt enda mere fornøyd skal du se. :wink: Men var bra at du endelig ble fornøyd. :wink:

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daydreamer
    .........og plasseringen jeg har funnet nå er mye bedre, nå spilles det i lengderetning og det ble no helt annet. Takker veldig for all hjelp, og et hyggelig forum!!!
    Bare hyggelig :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja kanskje. Jeg skal få låne den carveren igjen når kameraten min kommer hjem fra det store utland igjen. Da skal vi teste den en lang kveld å se hvor mye bedre det blir, til info det var en xi2600.

Go natt:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting forresten som irriterte litt var at thermo sikringen på diskant kuttet av og til. Er ikke dette litt snodig siden det ikke skurrer når dette skjer, og folk flest mener jeg har for lite forsterkerkraft. Hmmm

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •