Bassproblemer Clsc215 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 106
    Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    merkelig problem d der ja! men har du prøvd de i ett mindre rom? kan hende d er "litt" for stort!

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    AndreasLie: Hvilke CV serie liker du best av DC, E og Classic? spessielt intressert i din mening mellom DC1515 og clcs215.... E-serien er kanskje en mere påkosta serie? ser iallefall langt bedre ut en de 2 andre .
    E serien liker jeg personlig best i hvertfall. Hvem av dc1515 og clsc 215 jeg liker best har jeg ikke helt bestemt meg for. begge to spiller fett på en rå carver (sammen et par fete suber da så klart)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dritt at hifiklubben ikke tar inn e serien lengre da . Men den er kanskje dyr?! Selv skal jeg ikke ha men .

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Dritt at hifiklubben ikke tar inn e serien lengre da . Men den er kanskje dyr?! Selv skal jeg ikke ha men .
    jeg kjøpte mine på sound pressure for ca 2 år sia. det jeg synes er litt rart er at man får ikke tak i dem fra cerwin, men man får kjøpt dem flere steder i uk og usa, så det er vel noen som sitter på et stort lager. skulle gjerne ha hatt flere høyttalere fra e serien jeg også

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble det liv i hele det 120kvm rommet mit, tok ut basskassa fra bilen med to magnat xtc1200 og brokoblet den ene naden på de med delefilter mellom. Det gjorde susen ja! man ser ikke klart på 5m avstand;-)
    Så neste innkjøp blir 2 stk clsc15s tror jeg, for de høyttalerene jeg har spiller rett og slett ikke dypt nok til min smak av lyd. Er det kanskje noen andre suber som låter bedre i samme prisklasse?

Daydreamer

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hold oss oppdater da . dette var gromme nyheter 8)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daydreamer
    Nå ble det liv i hele det 120kvm rommet mit, tok ut basskassa fra bilen med to magnat xtc1200 og brokoblet den ene naden på de med delefilter mellom. Det gjorde susen ja! man ser ikke klart på 5m avstand;-)
    Så neste innkjøp blir 2 stk clsc15s tror jeg, for de høyttalerene jeg har spiller rett og slett ikke dypt nok til min smak av lyd. Er det kanskje noen andre suber som låter bedre i samme prisklasse?

Daydreamer
    Hva sa jeg tidligere her!! skal ha 2stk selv jeg trur jeg! bare att jeg har at100 istedenfor 215 og i tilegg er bare rommet mitt 10kvm så her skal d bli trøkk som juling

Newcomer bastard81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off-topic kanskje, men jeg er så misfornøyd med lyden i mine CLSC-15 .. De skurrer jo allerede med halvt volum på NADc372 og eier nesten ikke trykk i det hele tatt, med unntak fra et par Rob Zombie låter. Har stue på ca 8m x 4m, normal takhøyde.
    Høytalerne står ikke langsgående da jeg ikke har mulighet til dette enda. Men skurringa vil jo ikke forsvinne ved å flytte de uansett (Vil jeg tro?).

1. Er forsterkeren altfor liten? For liten til å spille for diskantene engang?

2. Har jeg vært for harhendt med innspillinga og tatt knekken på en mellomtone? (de er nå ca 5-6 uker gamle).

Skal ha NAD c272, men har lyst å høre om noen har prøvd dette først.
    har en knapp på at det blir dobbelt så bra med større forsterker, skulle hatt en stor PA forsterker bare for å få prøvd dem.

hilsen Newbie

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C372 holder i massevis til de høyttalerne og skal drive dem som en lek. Det er en av de kraftigste integrerte forsterkerne på markedet med 220 watts peak i 8 ohm! Feilen må ligge et annet sted, skurringen du referer til oppstår ikke pga manglende watt i ryggen.. :roll:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil si at den er for liten. 220w PEAK er jo ingen ting på cerwin. prøv 220w rms du.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    Jeg vil si at den er for liten. 220w PEAK er jo ingen ting på cerwin. prøv 220w rms du.
    Ingen ting på cerwin? De cerwin-høyttalerne er jo noe av det mest lettdrevne du kan få tak i, med en kjempehøy følsomhet. Du trenger ikke mer enn 50 watt for å få de til å spille bra, og nads sterkeste integrerte kraftverk holder i lange baner til disse høyttalerne. Poenget er at det er ikke pga manglende power den skurringen kommer!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50w er du gal??? 8) Det er jo det jeg kjører på mine E706 (altså 6,5") Selv om cerwin er lettdrevent så trenger de store forsterker med god power og masse kontroll, og det er da absolutt noe naden ikke har. Prøv en bedre forsterker og du vil høre at de spiller MYE bedre. de fleste som har prøvd det er i den 7. himmel nå og koser med høyttalerne (og den bedre forsterkern) sine hver dag. Du tenker litt for " hifi klubben" Det kommer jo helt an på hva slags skurring det er, skurrer det pga at det vrenger så er det jo forsterkern sin feil, skraper det i elementet så er det elementet som er blåst.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis jeg va deg...

Hvis jeg va deg ville jeg kjøpt en eller 2 clsc 15 subber. jeg hadde heller ikke spesielt dypbass i mine Clsc215 før, men da jeg kjøpte s15 subben hjalp det noe sykt :P

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har clsc15s anbefales

har testet den i et fest lokale på over 100 m2 og bass er der nok av
    alle på festen ble ganske overrasket over kor bra clsc15s spilte =)
    tror eg må handle meg 1 til =)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dansken2: Det er villt da, 100m2?! hehe, da snakker vi asså .

Newcomer bastard81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CLSC 15.
    Det skraper fordi de vrenger seg.
    Hvis jeg skal ha 15" subber i tilleg så må jeg vel ha enda flere forsterkere?

Skal ommøblere litt i dag, må bare lete fram noen lengre kabler først.
    Tror at hvis jeg får en c272, får høytalerne 70-80 cm fra veggen og får plassert de langsgående så spiller de sikkert bra.

Pleier sikringen ryke før diskantene?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha 15" subb i tillegg må du ikke ha enda flere forsterkere!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    50w er du gal??? 8) Det er jo det jeg kjører på mine E706 (altså 6,5") Selv om cerwin er lettdrevent så trenger de store forsterker med god power og masse kontroll, og det er da absolutt noe naden ikke har. Prøv en bedre forsterker og du vil høre at de spiller MYE bedre. de fleste som har prøvd det er i den 7. himmel nå og koser med høyttalerne (og den bedre forsterkern) sine hver dag. Du tenker litt for " hifi klubben" Det kommer jo helt an på hva slags skurring det er, skurrer det pga at det vrenger så er det jo forsterkern sin feil, skraper det i elementet så er det elementet som er blåst.
    Selvfølgelig er det bedre dess kraftigere forsterker du har, men disse høyttalerne trenger ikke et kraftverk for å spille bra. Skal du spille veldig høyt og ha stålkontroll må du selvsagt ha en forsterker med bra power, og C372 greier dette utmerket - de kan ikke dra høyttalerne helt ut, men du skal ha rimelig sinnsyke krav hvis du trenger noe mer enn C372. God power og masse kontroll ER NOE DENNE FORSTERKEREN HAR.

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Hvis du skal ha 15" subb i tillegg må du ikke ha enda flere forsterkere!
    Det kan være kjekt å utdype litt også når man svarer. :wink:

Sitat Opprinnelig postet av bastard81
    Kjøper du den 15tommer suben til CV, er den aktiv og har innebygd egen forsterker. :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bastard81
    CLSC 15.
    Det skraper fordi de vrenger seg.

Skal ommøblere litt i dag, må bare lete fram noen lengre kabler først.
    Tror at hvis jeg får en c272, får høytalerne 70-80 cm fra veggen og får plassert de langsgående så spiller de sikkert bra.

Pleier sikringen ryke før diskantene?
    Subbene er aktive og har innebygde forsterkere. Brokobling med C272 er en god løsning hvis du skal ha enda mer power!

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •