Spikes til Dali New Suite 2.8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spikes til Dali New Suite 2.8

Hei!

Kjøpte før sommeren Dali New Suite 2.8 der orginale spikes fulgte med. Har nå bestemt meg for å bytte disse ut med SoundCare-spikes fra Eltek (www.dynabel.no). Det jeg lurer på er hvilken gjengestørrelse jeg skal ha på spikes-ene. Har forsøkt å målt de jeg har uten å bli helt sikker.. ops:

Videre skal jeg også ha SoundCare-spikes til subben. En Dali SWA-12. Her må jeg bore selv (dersom det ikke finnes noen andre, og bedre løsninger). Er det vits i å bore noe mer enn 6mm-hull? Hvor mye skal man bore? (antar selv at det ikke er lurt å bore mer enn 4/5-deler av den sorte sokkelen)

Er det forresten andre enn Eltek som selger SoundCare?

Takk for all hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par Dali 5005 med Soundcare spikes. Disse har gjengestørrelse M6, noe jeg tror er standard på de fleste Dali høyttalere. Er derimot ikke sikker, så jeg ville kontaktet HiFi-Klubben eller Dali direkte for å få svar på dette!

Når det gjelder spikes på sub, er jeg ikke helt sikker på at det alltid er det riktige. Jeg ville prøvd med dempeføtter (f.eks laget av halve squashballer) før jeg prøvde spikes, og jeg ville i hvertfall ikke bort hull i subkassen min! :shock: Soundcare spikes kommer i mange varianter, deriblant en med selvklebende bakside, slik at du bare kan feste spikesene direkte på sub'en.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forresten andre enn Eltek som selger SoundCare?
    Du får kjøpt de direkte fra Soundcare. Her har du nettsiden. Der står det forøvrig hvilke gjenger som blir brukt på de fleste høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første. Ville ikke boret hull i SELVE basskassen, men i sokkelen. Noe helt annet altså Dog, når jeg nå har fått vite at jeg kan bestille rett fra SoundCare, blir jeg å bestille selvklebende til subben.

Har forresten funnet ut at Dali New Suites spikes er 8mm i bredde, og skal dermed stemme overens med størrelsen M8 fra SoundCare.

Takk for all hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta å post en sammenligning når du har alt på plass, hvis det er merkbar forbedring i lyden så kanskje jeg skal vurdere å bytte ut standardene på mine 2.8. Er det de vanøige eller de svinedyre du har bestilt?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter nå ha testet dem i en tid, har jeg kommet fram til det samme som de fleste andre tester av SoundCare. De funker!

For meg har største forbedringen vært i bassen. Mer presis og mindre "grøtete". Verdt pengene? JA! :lol:

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så flott da!
    Da er det bare å ta skrittet videre, og få tak i noen steinplater til å legge under! Har nettopp gjort det selv. Tør ikke å legge ut for mye om mine meninger om lyden, men tror det ble bedre. Forøvrig står høyttalerene på soundcare oppo steinene, og filtputer til møbler er under steinene
    Kanskje greit å redigere tittelen til tråden, og legge til: "det ble soundcare" eller noe slikt?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •