Klipsch RF-35 vs Cayin

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch RF-35 vs Cayin

Hei folkens.

Etter en del lytting og snusing har mitt høytaler valg nå endelig falt på Klipsch Rf-35.
    Det jeg nå trenger litt hjelp med er hva skal jeg kjøre på de av effekt!? Jeg har pr dags dato en splitter ny Cayin 252B i hus, men da jeg hørte rf-35 med både Electrokompaniet og Rotel hos forhandler, ble jeg straks litt usikker! Det skal da legges til at jeg IKKE har testet rf-35 på 252B`en min!

Noen som har erfaringer med Cayin & Klipsch? Noen forslag?

Takker for alle svar;-)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har Cayin hjemme, så er det vel bare å prøve?? Jeg hadde ikke klart å vente i allefall ;-)

Mvh

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt OT men trenger RF 35 lang innspillingstid? og du cayin: hørtes RF 35 bra ut på Rotel eller?

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch høytalerene trenger generelt lang inspillingstid jeg bruke 100timer++ først da ble det skikkelig liv i mine høytalere.... Så før man skal trekke noen konkulusjon på lyden burde man passe på at de er bra innspilt.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så hva ble da bedre etter 100timers innspillingstid? og det er merkbart forskjell alltså? gjør vel ikke no om man kjører de litt hardt i oppstarsfasen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WHORACLE!!!

Klipsch hørtes faktisk sinnsykt bra ut med Rotel, nå er jeg ikke helt sikker hva det var han kjørte de på, men det var jaffal effekt/fortrinn! Jeg har alltid vært litt skeptisk til Rotel, men etter den lytterunden har jeg forandret meningen min fullstendig;-)

Veldig spent på å få de hjem ja, få testa de på Cayin min, og om dette skulle vise seg å være en dårlig match, så regner jeg med at det blir et kjøp av RB-1090 og RA-1090:-)
    De låt faktsik sissnykt bra med Electrokompaniet også, sett at alle gutta med klipsch på Hifisentralen kjøre med EC på sine klispch!

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er bra å høre Cayin jeg har nemmelig rotel fra før, og jeg får forhåpentligvis et par Klipsch RF 35 i morgen, jeg bestillte de uhørt!! så jeg er skikkelig spent :shock:

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke se for meg at Cayin spiller dårlig med noen som helst høyttalere :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig med deg der martin! jeg har slengt en del høytalere på den siden ejg hadde den første gangen! har ennå tilgode å bli skuffet.
    så nå går jeg bare å gleder meg som en liten unge til de står stolte og fine i stua;-)

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    Klipsch høytalerene trenger generelt lang inspillingstid jeg bruke 100timer++ først da ble det skikkelig liv i mine høytalere.... Så før man skal trekke noen konkulusjon på lyden burde man passe på at de er bra innspilt.
    Hadde et par RF-7 på prøve,er litt usikker på om de var skikkelig innspillet.
    Hornet låt hardt og pågående.Er det noe som endrer seg drastisk etter 100++ timer med innspillingstid?Er veldig fornøyd egenskapene ellers på RF-7,men den harde toppen tror jeg at jeg ville fått problemer med,å leve med i lengden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han jeg handler med her i drammen (www.jfssoundsystems.no) sa nøyaktig det samme som du sier generellt om Klipsch! når jeg hørte på rf-35 hos han, hadde han bare spillt på de 70 timer eller noe! og ja, jeg er enig med deg, ganske hard i toppen!
    Men jfs mannen forsikret meg om at dette er noe som KUN blir bedre desto mer du spiller med de! hans egne ord var "du kan aldri sammenligne en helt ny klipsch høytaler med en som er "ferdig" spillt inn"
    2 vidt forskjellige høytalere visstnok!

så løp å kjøp deg rf-7 mister! sikler på de selv, men har desverre ikke råd akkurat nå

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også hatt RF-35 på hjemmlån,var omtrent ikke plaget av hard topp på den.Det var egentlig en høyttaler jeg var veldig godt fornøyd med til prisen.Men mye,vil ha mer. :twisted: Derfor ble jeg litt skuffet når RF-7 var såpass mye hardere enn RF-35.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som sagt, det ordner seg! alle klipsch høytalere er vriene sånn i starten! hva med å spore opp noen med godt innspillte rf-7 å be om en liten lytterunde da?

den aller største forskjellen på rf-7 og rf-35 er vel bass trøkket, og litt mer dynamikk i storebroren!
    men er det så vanvittige forskjeller som folk skal ha det til på de eller?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En prøvelytt hos noen med ferdig innspillte RF-7,hadde ikke vært å forakte.
    Jeg syns ikke forskjellen var så stor ved moderate volumer,men RF-7
    kan jo spille helt sykt høyt og med et vanvittig trøkk,med rette forsterkeri.
    Kjørte RF-7'ene på en McIntosh MC252(2x250 8ohm),det er lenge siden jeg har hatt det så gøy på en lørdagskveld.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehehe, tviler ikke! men jeg har hørt at mcIntosh er/kan være litt "svake" i bassen!? stemmer det eller? hvordan var den ellers i lyden?

syns du rf-35 er verdt penga sine eller? det syns iallefal jeg.-)

gleder meg til å få de hjem! regner med at jeg kjøper meg velodyne cht-15 ved siden av etterhvert også!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja rf-7 låter IKKE pent de første ukene har jeg hørt Men som sakt, Når de er spillt inn så er det noe av den råeste lyden du kan tenke deg :wink:

Jeg skal kjøpe rf-7 nå sjøl, Gleder meg sunnsykt! :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja gutta! får kose meg med "lille" rf-35 så lenge jeg da! som sagt så snusa jeg på rf-7 selv, men det vare en blanding av både manko på penger og det at jeg bor i blokk som gjorde at jeg fallt ned på rf-35 istedet!
    men hvem vet, kanskje det blir storbroren etterhvert:-) viktigste er jo at det er klipsch! vannvittig god lyd må sies!

hva skal dere kjøre på rf-7 da, dere som skal ha dere det!??

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cayin
    hehehe, tviler ikke! men jeg har hørt at mcIntosh er/kan være litt "svake" i bassen!? stemmer det eller? hvordan var den ellers i lyden?

syns du rf-35 er verdt penga sine eller? det syns iallefal jeg.-)

gleder meg til å få de hjem! regner med at jeg kjøper meg velodyne cht-15 ved siden av etterhvert også!!!
    Det stemmer vel ikke helt.McIntosh MC252 har skikkelig skyv og kontroll i bassen,mangler ikke noe bånndrag i den 43kg klossen.
    RF-35 er absolutt verdt pengene syns jeg.Hadde et par Patos Lyric 502 på hjemlån i påsken.Liker faktisk lyden i RF-35 bedre,mer dynamikk enn 502,som også koster 4000,- mer enn Klipsch RF-35.

Newcomer Andre Brudevoll sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei... angående inspilling av klipsh høytalere...

100 timer begynner lyden å endre seg.... men ikkje før etter 200-500 timer er den der den skal vere.... faktisk store forskjeller fra 100 til 200 timer....

merka i alle fall det veldig godt på mine...

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Alle dere der ute som er i tvil på Klipsch er det en ting å si etter 100-200 spille tid så trenger du ikke å ta av deg hatten for både den å støvet forsvinner av seg selv hehe. har selv spilt på mine i ca300-400 timer å nå røkker de no helt sykt... trenger ikke å sette på minsw12 sub i sterio det er bare tøv for RF7'a trenger ikke hjelp i nedre bass området i vertfall ikke noe som sw12 kan bidra med...
    Da jeg gik til innkjøp av mitt høytaler sett hadde jeg bare lest om Klipsch å noen venner av meg hadde hørt de på lyd&bilde messa å sa det er da IKKE noe å lure på en gang så løp å kjøp sa de å det gjorde jeg å angrer ikke et SEC på det....

TAkker www.boomcar.no i Grimstad for godt kjøp ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •