Ny diskant til Kappa 600

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny diskant til Kappa 600

Jeg kjøpte et par Infinity Kappa 600 brukt. Hørte litt på de hos selgeren, men la ikke merke til noe spes, men når jeg kome hjem hørte jeg at det var forskjell. Åpna den ene grillen og da viste det seg at diskanten på den ene hadde sprukket.

Hvor får man tak i ny diskant til disse høyttalerne nå (de er jo tross alt et par år gamle)?
    Og hva ligger prisen for en diskat på?

Håper noen kan hjelpe meg med dette. Uff, det her var kjipt... :cry:

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan klarer du å sprekke en diskant?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veit ikke, kan hende noe har blitt stukket inn i den (det var den halve "kula" som det var sprekk i). Men uansett så viste det seg at det bare var ledningene til diskanten som ikke var koblet til. Av en eller annen merkelig grunn... Kobla de til, og nå virker de tilsynelatende helt bra.

Har det ikke noe å si for lyden om denne "halvkula" sprekker?

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du ikke merker noe skurring eller noe annet så er det vel ikke noe problem om den er sprekt eller ikke. ta og sammenlign den med den andre som er hel. hører du ikke noe forskjell er vel alt i orden

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har gjort det, og det virker som alt er ok.
    Takk og pris, så deilig!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskanten må jo ha vært defekt når du kjøpte den, så det må vel være selgers ansvar å gi nedslag i pris tilsvarende en ny diskant?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjetter på at han har fått trykt inn diskanten en gang, gått inn på baksiden og trykt den ut igjen, og sprukket membranen i prosessen - muligens også samtidig satt inn diskanten slik at de tynne 'lissene' ikke fikk kontakt/dårlig kontakt. Dårlig kontakt kan jo også forklare at du ikke hørte det hos ham, men at rystelser under transport kanskje gjorde at koblingen sviktet helt.

Jeg ville nå uansett forsøkt å bytte ut diskanten på et eller annet tidspunkt, for hvis den er sprukket kan det umulig føre noe bra med seg. Men nå er jeg veldig perfeksjonist på sånne ting da. Hvis jeg vet om en sånn ting, jeg bare fikse det, selv om det ikke er hørbart. Er jo ikke sikkert alle er sånn.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig kontakt kan jo også forklare at du ikke hørte det hos ham, men at rystelser under transport kanskje gjorde at koblingen sviktet helt.
    Ja, det tror jeg er en bra teori. Kan godt være at det var det som hendte.

Kommer nok sikkert til å bytte diskanten en gang, og det virket ikke som det kostet så mye heller (60$+moms osv. for en ny en på Harman.com). Men akkurat nå virker det ikke som det har noen innvirkning på lyden, og da venter jeg heller til jeg får litt tyngde på lommeboka igjen...

Diskanten må jo ha vært defekt når du kjøpte den, så det må vel være selgers ansvar å gi nedslag i pris tilsvarende en ny diskant?
    Som sagt så virker det ikke som om det hadde noen innvirkning på lyden, i motsetning til hva jeg først trodde.
    Og jeg fikk de såpass billig uansett, så det går greit.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh, etter å ha lest denne, og saken med de defekte Blue Diamond har jeg bestemt meg for at neste gang jeg har noe defekt hifi tar jeg det med meg hjem til Norge og selger det der Leste også på texttv i dag at økonomiske forbrytelser lønner seg, og det ser ut til å stemme.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Heh, etter å ha lest denne, og saken med de defekte Blue Diamond har jeg bestemt meg for at neste gang jeg har noe defekt hifi tar jeg det med meg hjem til Norge og selger det der Leste også på texttv i dag at økonomiske forbrytelser lønner seg, og det ser ut til å stemme.
    Vi er nok litt godtroende og dumsnille som folk betraktet ja.

Tror jeg har skjerpet meg litt på det oppigjennom årene da, etter diverse dårlige erfaringer.

-Forøvrig ble jeg en gang i tiden forsøkt vervet til WorldGames, med massevis av 'overbevisende' argumenter, men takket nei.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du. Har hatt samme problem med mine kappa, og fått kjøpt nye. Akkurat her og nå huker jeg ikke navnet på nettbutikken, men jeg er ganske sikekr på at det ligger i en tråd her på forumet, med noe av samme tittel på tråden som du har. PM meg om du ikke finner det. Går kanskje an å søke på mine innlegg så finner du det?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hanspf Skrevet: 21/03/2005, 20:28 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Hei du. Har hatt samme problem med mine kappa, og fått kjøpt nye. Akkurat her og nå huker jeg ikke navnet på nettbutikken, men jeg er ganske sikekr på at det ligger i en tråd her på forumet, med noe av samme tittel på tråden som du har. PM meg om du ikke finner det. Går kanskje an å søke på mine innlegg så finner du det?

Ja, jeg fant tråden. Dals Elektroservice eller no sånt... Fant telefonnummeret hvertfall, så jeg antar at jeg ringer de og høre på prisen. Det kostet 60$ for en ny diskant i USA, men det betyr jo ikke at det ligger noe i nærheten av den prisen her.
    Husker du hvor mye du betalte, Hanspf?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ikke helt eksakt, men var vel rundt 4-500 ? Var utrolig rask og grei service med de i allefall.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut, da sjekker jeg opp det.
    Takk for tipset, Hanspf!

Newcomer Audifil sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei... Før hadde Infinity garanti på fem år på elementer uansett årsak. Jeg sprengte begge mine i et set med reference 30 for en del år siden, fikk nye uten spørsmål.. Kanskje du skal sjekke det, hvis de ikke er for gamle da.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, ja, det hadde jo vært noe!
    Hvor henvendte du deg da? Har sendt mail til både den norske imortøren og den amerikanske avdelingen uten å få svar...
    Jeg kjøpte mine brukt, så jeg har ikke noen form for kjøpsbevis...Måtte du ha kvittering?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og det kommer du med nå :-)

Newcomer Audifil sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre seint enn aldri, hehe!! Måtte vel ha kvittering ja så de ser kjøpsdato. Evt. kanskje de kan se det på serienummer. Ville gått innom nærmeste butikk med Infinty jeg, eller tatt en telefon hvis det ikke er noen i nærheten av deg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •