Som dere sikkert har sett i andre tråder har jeg i dag fått Koss 4aa headsett. Jeg koblet først denne på phone inngangen på min NAD T742. Jeg må opp på 00 på volum for at lyden skal bli høy nok for mitt bruk. Når jeg ser film med høyttalerne har jeg volumet på -10/-5. Dette headsettet må være tungdrevet? Er på 250 Ohm og har en følsomhet på 95 dB/mW. Jeg har en gammel 2X80W Technics forsterker som har New Class A som har veldig god lyd. Jeg koblet headsettet på den ved å koble fra front ut fra DVD spiller og AUX inn på forsterker. (RCA signalkabel av god kvalitet). Jeg må ikke opp på klokka 12:00 på denne forsterkeren før volumet blir bra. Holder med kvart på. Tror denne forsterkeren driver headsettet bedre enn NAD T742.

I menyen på DVD spiller, har det noe for seg å velge stereo downmix i stedet for 5.1? Hører ikke helt forskjell? Er det best å bruke RCA/optisk eller coax når man bruker headsett? Synes det blir bedre med RCA av en eller annen merkelig grunn? Placebo kanskje? Skal det bli noen forskjell? Reciever gjør vel lyden om til stereo uansett?