Høytalerplassering ved 7.1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalerplassering ved 7.1

Hei jeg leker med tanken om å kjøre 7.1. Jeg har pr i dag et par Dali Suite Rear som bakhøytalere, de står montert bakerst på sideveggen og pga høytalerenes utforming svakt vinklet inn mot bakveggen. Dette fordi jeg har sofaen helt inn i mot bakvegg. Jeg tenkte nå på å montere Suite høytalerene på bakveggen og vha den innebygde vinklingen pekende inn mot lytte posisjon.

Når jeg da skal ha sidehøytalerene på plass finnes det ingen mulighet for å få de også bak lytteposisjon, jeg hadde sett for meg at de da skulle plasseres ca 0.5m foran lytteposisjon.

Er det noen som har erfaring med å montere sidehøytalerene fremfor lytteposisjon og kan øse av sine erfaringer?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Mr. Digital Drive har det. Se på DENNE LINKEN
    Du kan jo evt. sende han en PM for å involvere han i tråden.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville plassert de bamle høyttalerene på bakveggen som du skriver, men sidehøyttalerene ville jeg plassert på linje med hodet og ikke fremfor.

Det blir litt merkelig med surround lyd fremfor deg, selv om de fleste kinoer har dette så er ikke det å anbefale hjemme.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg setter de opp slik så kommer bak og side høytalerene tett på hverandre og jeg frykter for at mye av meningen med 7.1 forsvinner. Jeg tror ikke det er noe annet å gjøre enn å prøve. Jeg skal se om jeg klarer å få handlet inn et par brukte Dali 202 i morgen, også når musen drar ut på byen med venninene skal jeg, katten leke med mitt

Utrolig lekker hjemmekino forresten

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •