Klipsch

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31

Tråd: Klipsch

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch

Tenkte jeg skulle bare fortelle litt om mine høytalere.
    Jeg kjøpte meg for noen år siden Denon AV1 forsterkeren og skulle så invistere i høytalere til den. Var mye rundt å hørte på forskjellige oppsett.
    Da spesielt det som Hifi klubben hadde og tilby. Hadde ikke en gang hørt om Klipsch. Så var jeg tilfeldigvis på en jobb der importøren av disse høytalerene holdt til. Å jeg må bare si jeg smelta ! Utrolig bra film lyd !
    Spesielt dette med at alle høytalerene ar diskant horn.
    Hadde først nesten bestemt meg for B&W men det ble fort glemt da jeg hørte lyden på Klipsch Synergi. Anbefaller alle som skal bytte høytalere til å sjekke ut disse. Både side høytalerene mine og bakhøytalerene mine er av dispol type med dsikanthorn. Også centerkanalen har diskcant horn. Jeg synest den lager en utrolig realistisk filmlyd. og det er en utrolig
    grom bass med to aktive 12 tommere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! :P
    Store elementer er det eneste som nytter når det er snakk om hjemmekino. 8)

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hva kan jeg si. Det er ikke uten grunn at Klipsch ligger som nr.1 i USA når det gjelder høytalere. Merket er ikke så utbredt i Norge iom. at det ikke er så mange butikker som selger Klipsch. Jeg har selv et par SP-1 som front, og en KSW12 som sub. (3 subber altså, iom. at det er en sub i hver SP-1). Det hadde vært moro med senter og bakhøytalere fra Klipsch, men neste oppgradering hos meg blir ny forsterker. Noe som også er veldig moro med Klipsch høytalere, er at en ikke må ha en forsterker på 5x200W for å spille høyt som fy. Meget lettdrevne høytalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch er gøy

Riktig det at Klipsch'ene ikke trenger stor forsterker for å spille bra, men fy flate å mye bedre de spiller med litt effekt! Har et par KG 5.5 og har prøvd disse på litt forskjellig. Jo mer effekt, jo bedre er de i bunnen. Bedre kontroll, uten tvil.

Vil derfor anbefale alle som skal kjøpe, eller som har Klipsch til å invistere i så stor og strømmsterk forstereker som mulig

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til hjemmekino er Klipsch neten overlegne med sin høye følsomhet det gir trøkk og mye morro. Det eneste "minus" er hører du på jazz, klassisk osv. er det ikke nok luft og oppløsning i diskanten.

Hadde jeg kjøpt høyttalere som bare var til film er det godt mulig jeg hadde kjøpt Synergi, helst refrence i front og til senter høyt.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egil_M
    Noe som også er veldig moro med Klipsch høytalere, er at en ikke må ha en forsterker på 5x200W for å spille høyt som fy. Meget lettdrevne høytalere.
    Det er viktig med en forsterker som har stål kontroll i bassen skal volumet mye opp. Skulle tro Denon, Yamaha og HK er bra valg til disse høyttalerene.

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SnoOpy, tror ikke du skal si at Klipsch høytalerne ikke duger til Jazz/klassisk. En del audiofile* som har Klipsch i oppsettet sitt, sier at de spiller utrolig bra på klassisk/jazz.. (RF3-II får spesielt mye skryt om dette) - men for at det skal låte bra, så er det også viktig å ha en god forsterker/kabler etc., iom. at høytalerne er veldig sensitive.

I lyd&bilde ble Klipsch testet engang, i et hjemmekino oppsett med H/K AVR 7500. Der står det f.eks at Klipsch ikke egner seg til jazz/klassisk, - greit nok, det kan nok stemme. Men hva om de hadde testet Klipsch på en Electrocompaniet forsterker, eller noe annet snadder.. Da hadde de kanskje innsett at Klipsch ikke bare er brukbar til kino/rock.

Har du f.eks hørt Klipsch RF3-II på en Electrocompaniet (husker ikke modell) ? Det har ikke jeg! Men de som har hørt Klipsch med det rette utstyret, blir overbevist om at Klipsch også fungerer utmerket til jazz/klassisk.

*jeg holder meg på andre hifi-forumer.. Og da kommer det tråder om Klipsch opp i ny og ne.. der får jeg lest om andre sine erfaringer med Klipsch. Bl.a på hifisentralen

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Refrence serien kan ikke sammelignes med Synergi. Greit nok har de lik bestykking, men Refrence har en helt annen kvalitet. Trode det var Syneregi vi snakket om her å diskutere e høyttalere bare etter merke blir som å diskutere modeller av et bil merke som bra eller dårlig. F.eks. Opel Omega suger spesielt (-93, men det gjør ikke Vectra.

Prisen er da også litt høyere for Ref. serien.

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    My bad. Trodde du mente "alt" fra Klipsch når du skrev det. For slik virker det.

Newcomer Atilla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Salgssteder for Klipsch ??

Tydeligvis mange som har en forkjærlighet for Klipsch her. Selv har jeg aldri hørt dem, bare lest om dem. Har to Electrocompaniet AW220 som skal drive hver sin fronthøyttaler i et hjemmekinoppsett. Hører en del på musikk også (altetende) Har lest litt om Klipsch Reference RF7. Har noen hørt på disse. Og hva med prisen ? Har ikke funnet noen butikker/nettbutikker som har disse så jeg er veldig glad for alle tips som evt. kan gis. :?

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen er 30k.

Newcomer Atilla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk

Fant en hjemmeside til Audiocompaniet i Oslo. Står ingenting om priser der, men RP3 og RP5 ser lovende ut. Med disse trenger man vel neppe noen sub heller. Noen med erfaring av en av de nevnte ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Rolfs HIFi i OSLO har disse inne. Var det ikke en artikkel der de var nevnt i siste utgave av DVD og Hjemmekino?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte litt på et Klipsch oppsett til surround.
    Har nå B&W 605S, B&W LRC og B&W 602S.
    Fant en nettbutikk i New York der jeg regnet ut følgende oppsett:
    2 x RF-7
    1 x RC-7
    4 x RS-7, og det ble 3183 dollar.

Det blir ca. 25000 med dagens kurs pluss frakt, moms og toll.

Noen som har erfaring med å kjøpe fra USA?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    FVH, vennligst ta denne diskusjonen i en ny tråd under pris -og produktjakt (audio).

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morro å se at det er mange Klipsch fans her, da jeg selv er uhelbredelig Klipsch entusiast . Klipsch er et merke som det alltid vil være mye diskusjon rundt. Jeg tror at enten så elsker man dem, eller så hater man dem. Jeg for min del tror at de er blant de beste all-rounderne på markedet. Vil man ha bra lyd både på film og musikk, og at man i tillegg liker å nærme seg 120 db av og til (eks. for-/nachtspiel), finst det ikke konkurrenter i samme prisklasse.

Da det diskuteres litt rundt Reference serien, så lurer jeg på om det er noen som har hørt toppmodellen i subwoofere RSW 15 ? Den skal være helt rå med 2 x 15" elementer og forsterker med 2400 W i spisseffekt. Den blir oppgitt til å spille 121 db under 20 hz, så det burde klare å flytte nok luft for de fleste.

Generelt sett så skal jo hele Reference serien være noe av det beste Klipsch har kommet med, så liker man Klipsch tror jeg at man blir fornøyd uansett hvilken modell man velger. Det eneste er at de er nok litt nøye på matching med forsterker. Man bør nok tenke mer på dette med Klipsch generelt enn med mange andre høyttalere, da diskanthornet nådeløst kaster ut lyden. Får man imdlertid rette kombinasjonen kommer man umiddelbart rett i musikk-himmelen :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch Reference serien er perfekte høytalere for meg. Jeg har RF3 MkII front, RC3 MkII senter, og RS3 MkII bak. Dette er koblet opp med Arcam AVR100 Surroundreciever og en Sony DVP NS700V DVD-spiller. Analog CD lyd er helt suveren. Arcam'en er meget bra på dette området. På film er ikke denne forsterkeren det beste, men det funker. Høytalerene er jeg strålende fornøyd med. Disse var nærmest et impulskjøp. Kjøpt uhørt... :shock: Jeg hører mest på metal og tyngre musikk, og da passer dem bra. Har ikke helt bestemt meg om jeg trenger sub ennå....eller, jo man trenger jo nesten alltid mer trykk i bunnen, men kanskje man skulle vurdert RF7 som front istede for sub.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt optimistisk det der.
    Hvis du har hørt Klipsch spille over 110 dB, så ønsker du ikke å spille 120 dB. 120dB er ekstremt høyt og skader hørselen veldig raskt.
    RSW 15 har ikke to 15", men 15" og en 15" passiv radiator. Den kan spille 121dB ved maks effekt, men det er på en meters avstand inne i et hjørne og ved 30 hz.

For å kunne spille 121dB under 20 hz må man han noe som er helt ekstremt kraftig. Skadlig for kroppen er det også. Så en test der en person ble utsatt for 115dB ved 15hz. Resultat: Akutt diaré.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er selføgelig klar over at det er forskjell på teoretiske og virkelige verdier. Innlegget var heller ikke ment som "blodig alvor". Poenget mitt var at Klipsch filosofien passer meg veldig bra da jeg liker å spille veldig høyt av og til. Om dette er 110 eller 120 db er uinteressant for meg.

Jeg vet at det ene elementet i RSW 15 er passivt, dvs. ikke drevet av forsterker. Men det er da fremdeles et element selv om det blir drevet av lufttrykket fra det andre elementet. Alt jeg skrev var at kassen inneholder 2 stk. 15" elementer og det er vel riktig ? Er det noen som har hørt den ?

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det passive elementet gjør den samme jobben som en bassrefleksport. Jeg har ikke hørt RSW-15, men har fulgt med en del på Klipsch sitt eget forum. Slik jeg har forstått det, er ikke RSW serien de subwooferene som går dypest. 15" begynner å rulle av ca 30Hz, er noenlunde ved 25Hz og har lite output ved 20Hz. Den er vel en av de som har mest trykk litt lenger oppe. Er det den dypeste oktaven du er på jakt etter, anbefaler mange SVS sammen med Klipsch. Sunfire Signature blir også nevnt som en svært god sub, og den ligger vel på samme prisnivå som RSW-15. Misforstå meg rett, RSW-15 er en svært god sub. Det spørs bare hva du er ute etter.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •