Klipsch - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31

Tråd: Klipsch

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har hørt den og den spiller bra. Godt trøkk. Det blir ikke helt riktig å kalle den passive radiatoren for et element. Den passive raditoren har samme funksjon som en bassrefleksport. Når man bruker store elementer i forholdsvis små kasser må bassrefleksrørene være veldig lange for å få tunet systemet riktig. Som regel blir det i praksis umulig å få inn et passende rør, og da bruker man en passiv radiator istedenfor.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra fhl, du greide å snike inn svaret før meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Kenneth:
    Tror ikke at RF 7 kan erstatte en sub. Det kommer selvfølgelig an på hva slags bass du er ute etter, men stort sett gir en sub dypere og "mer" bass.

Til fhl:
    Er ikke Sunfire sub'ene også utstyrt med slavebass ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, sunfire har også slavebass. Men sunfire spiller fortsatt dypere.

Newcomer Atilla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

eLECTROCOMPANIET OG kLIPSCH ?

Er det noen som har hørt Klipsch med Electrocompaniet forsterkere? Syntes selv at diskanten roet seg betraktelig da jeg kjøpte EC AW220 (2 stk brokoblet) til å drive fronthøyttalerene :lol: . Kjører nå på en Sony STR-DA50ES receiver på surroundhøyttalerene. Bruker det mest til hjemmekino, men også endel musikk. Er på jakt etter nye høyttalere (front) og vurderer Klipsch da jeg har lest mye positivt om disse, spesielt i hjemmekinosammenheng. Noen som har noen tips. Har Klipsch fortsatt høyttalere med aktiv bass?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har hørt 2xAW220 på RF 7. Jeg liker hverken Electrokompaniet eller Klipsch, men sammen låt det ålreit. Så det er virker å være en god kombinasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Atilla

www.hifisentralen.com er det en del som har EleCtroCompaniet :wink: og Klipsch. Hør med folka der.

Forresten; har du aw220 med nyeste oppgradering?

Skal sende inn ampen min , aw120dmb, til oppgradering når jeg får råd - blir bra
    Har hørt nyeste aw120 med Martin Logan elektrostater. Låt bra.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Atilla,
    Klipsch har ikke noen modeller med aktiv bass lenger. Det kan hende at Audiocompaniet har noen rester, men jeg vil anbefale deg å holde deg til Reference serien.

Dolbytor,
    Som nevnt har Sunfire også slavebass. Dette er vel den eneste måten å bygge på hvis du skal ha en liten kasse (og ikke trykkammer). Bassrefleksrør til slike konstruksjoner kan måles i meter.

Kenneth,
    Høy følsomhet, dyp bass og "liten" størrelse er umulig å kombinere. Klipsch ofrer vel den dypeste bassen i sine konstruksjoner, og satser heller på følsomme høyttaler i fornuftige kasser. En sub er vel kanskje det rette valget for deg.

Newcomer Atilla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei Davidlyd.

Nei, har ikke oppgradert dem enda, må først overbevise kona om at det er nødvendig å koste på to forsterkere, som var dyre i utgangspunktet, like mye som de averterer hele surroundalnlegg for i tilbudsavisene. Tror det blir nye høyttalere først for så diskret å ymte frempå om muligheten er tilstede.

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: eLECTROCOMPANIET OG kLIPSCH ?

Sitat Opprinnelig postet av Atilla
    Er det noen som har hørt Klipsch med Electrocompaniet forsterkere? Syntes selv at diskanten roet seg betraktelig da jeg kjøpte EC AW220 (2 stk brokoblet) til å drive fronthøyttalerene :lol: . Kjører nå på en Sony STR-DA50ES receiver på surroundhøyttalerene. Bruker det mest til hjemmekino, men også endel musikk. Er på jakt etter nye høyttalere (front) og vurderer Klipsch da jeg har lest mye positivt om disse, spesielt i hjemmekinosammenheng. Noen som har noen tips. Har Klipsch fortsatt høyttalere med aktiv bass?
    Synergy serien har høytalere med aktiv bass. Toppmodellen i Sinergy serien har en aktiv 8" i hver kasse.. Har disse høytalerne selv, om jeg kan ikke annet enn å skryte av de Jeg er iallefall utrolig fornøyd med dem. Det er sykt med bass i de beskjedne 8".

På audioreview.com kan du se reviews på SP-1.. Den får bare skryt skryt skryt (så og si).

Men.. Reference eller synergy... Jeg er i iallefall meget fornøyd med mine Sp-1.

"The secret is in the amplifiers that power these modest 8" subs. It's like they are nuclear powered or something because they just go and go and go. "

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch har aldri prioritert den dypeste bassen i sine høttalere. De har prioritert høy følsomhet og har vel aldri vært kjent for å ha den beste/dypeste bassen i sine høyttalere.

Jeg har også veldig lyst til å høre Ec på Klipsch. Vet ikke helt hvorfor men jeg har liksom alltid innbilt meg at det hadde vært en meget bra kombinasjon

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •