Skal jeg bytte fra Dali 850 til Blue Diamond V2...?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal jeg bytte fra Dali 850 til Blue Diamond V2...?

Jeg vurderer å skifte ut mine trofaste gamle Dali 850... Har hatt dem i over 10 år og hatt mye gøy med dem, men har litt lyst på noe nytt... Hva tror dere, er det mye å hente rent lydmessig på å bytte Daliene ut med noe nytt i klassen 10-15 tusen? Jeg synes jo fremdeles Daliene låter bra, men de begynner jo å dra litt på årene..?

Har hørt på Audio Pro Blue Diamond i butikken, og har også tenkt å sjekke ut Klipsch rf-35 - selv om jeg synes de norske prisene her er veldig høye sammenlignet med andre steder... Kanskje også BW bør vurderes, men er redd bassen der vil høres veldig slank ut når jeg er vant med 850'ene mine?

Er takknemlig for alle innspill

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blue Diamond har lite mid bass og punch sammenlignet med 850. De er også fryktelig overpriset her i Norge, og jeg vil tørre påstå at du i bunn og grunn vil komme til å nedgradere. Når du har eid dine 850 i 10 år betyr vel det at du har vært glade for de? Det mest naturlige valget ville da være 870.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blue Diamond overpriset altså? Koster de ikke omtrent det samme i veiledende utsalg i andre land også? Men ja du har rett, jeg er glad i 850'en mine fremdeles Men de er jo store og dominerende, og med litt riper her og der etter hvert... Det er jo punch i massevis, men mellomtone og diskant har kanskje sine begrensninger...

Kanskje jeg må legge i litt mer penger enn 15000 hvis jeg er ute etter en klar oppgradering? Hørte forresten på Klipsch rf-35 hos Sony Center i dag, og ble ikke særlig imponert. Vanskelig dette her...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine erfaringer med 450/850 har vært at diskanten lyder litt tilårskommen, men at resten av høytaleren fremdeles fint kan være med. De største endringene når 470/870 kom var vel også diskant og delefilter om jeg ikke husker helt feil.

9590SEK er den beste prisen jeg kan finne på Blue Diamond, men Fyndbørsen vil nok mest sansynlig kunne gi deg et bedre tilbud.

Jeg sliter selv litt med samme problemet som deg. Har et par Evidence 470 som jeg vel egentlig gjerne kunne tenkt meg å bytte ut. Problemet er bare at jeg skal langt opp i pris før jeg finner noe som er bedre (feks Vienna Acoustics). Disse høytalerene behøver en større forsterker enn det jeg har pr i dag, så heg har vurdert det dit hen at den delen må oppgraderes før jeg kjøper høytalere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •