Bi-wiring...? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31

Tråd: Bi-wiring...?

Active Idiss sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har også drivd å testet diverse høyttaler kabler og noen har jeg hørt forksjell på, andre ikke. Det som ofte skilder seg ut er kabler som er bygget opp på forskjellige måter. F.eks: Vanlig 4mm² kabel vs Supra Ply 3,4 er veldig like, menNordost Super Flatline MK2 skiller seg ut. Så den konklosjonen heg har kommet til er vel no sånt som at det er oppbygning og ikke merke som kan skape forskjellig lyd. Men skyt meg viss jeg tar feil :P

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av frykt for å bli stemplet som kverulant: Gjorde du testene som blindtester?

Active Idiss sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nopp, gjorde ikke det.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel! Jeg er en utpreget logiker, og har ikke lyttet så mye at det gjør noe. Tror ikke på noe som helst uten å ha testet det selv. Jeg må vel se til å gjøre det snart da! :-)

Active Idiss sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er bra å være litt skeptisk og ikke ta alt for god fisk

Er sjøl VELDIG skeptisk når folk begynner å snakke om nettkabler, da er det noen som skurrer i mine ører, samme er dette med Bi-Wire.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjørt skikkelig blindtest !! (med 2 andre kompiser og bind for øynene)
    Kjøpte MIT-750 MH til 12000 kr (brukt, til en annen pris -(selvfølgelig)).
    Testet på Infinity høyttalere til 50000 kr og forsterker til 25000.
    Motstander var Biltema's 4 kvadrats høyttalerledninger.
    Begge ble BI-AMPet.
    Konklusjon: Vi hørte ikke forskjell. Kun en av oss kunne skille kablene, og han syntes biltema lyden var best. (og ja, MIT-en var innspilt).
    Prøvde også med tynnere høyttalerkabler mot MIT-en, men da ble det merkbar forskjell (dårligere med tynnere kvadrat).
    MIT kablene ble derfor solgt, og mitt råd til andre stereophile er kun å sørge for at kablene er tykke nok.
    Bruk heller pengene på kabler mellom de elektriske komponentene!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer med teorien det da.

Ingen vil i alle fall kunne overbevise meg om at de kan høre hvor rent metallet er i en kabel.

Det eneste som er viktig er at det er kvadrat nok, og at det ikke er spoler (transformatorer, dimmere o.l) i umiddelbar nærhet til høyttalerkablene. I den grad metall anløper i noen grad kan det ha noe for seg med gullbelagte plugger.

Active Idiss sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quiksilver
    Jeg har kjørt skikkelig blindtest !! (med 2 andre kompiser og bind for øynene)
    Kjøpte MIT-750 MH til 12000 kr (brukt, til en annen pris -(selvfølgelig)).
    Testet på Infinity høyttalere til 50000 kr og forsterker til 25000.
    Motstander var Biltema's 4 kvadrats høyttalerledninger.
    Begge ble BI-AMPet.
    Konklusjon: Vi hørte ikke forskjell. Kun en av oss kunne skille kablene, og han syntes biltema lyden var best. (og ja, MIT-en var innspilt).
    Prøvde også med tynnere høyttalerkabler mot MIT-en, men da ble det merkbar forskjell (dårligere med tynnere kvadrat).
    MIT kablene ble derfor solgt, og mitt råd til andre stereophile er kun å sørge for at kablene er tykke nok.
    Bruk heller pengene på kabler mellom de elektriske komponentene!
    Hmm, ikke Bi-Wiret?

Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Det stemmer med teorien det da.

Ingen vil i alle fall kunne overbevise meg om at de kan høre hvor rent metallet er i en kabel.

Det eneste som er viktig er at det er kvadrat nok, og at det ikke er spoler (transformatorer, dimmere o.l) i umiddelbar nærhet til høyttalerkablene. I den grad metall anløper i noen grad kan det ha noe for seg med gullbelagte plugger.
    Gullbelagte plugger vel mest salgsgimmik, for gull er jo ikke no bra leder i forhold til kobber/sølv. Så er nok mest for reklamens skyld. Men ser jo bedre ut med gullkontakter da :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med pnerbye. Dere som er i tvil, burde alle ta en lyn-leksjon med enkel elektronikk-forståelse, så dere forstår audiofil-løgnene, og kan heller konsentrere dere om hva som virkelig teller for å gi god lyd. Kan jo bare spørre deg selv... f eks, får du bedre kjøling i kjøleskapet, hvis strømkabelen til kontakta er dyrere enn andre strømkontakter?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gullbelagte plugger vel mest salgsgimmik, for gull er jo ikke no bra leder i forhold til kobber/sølv. Så er nok mest for reklamens skyld. Men ser jo bedre ut med gullkontakter da :P
    Gull ruster ikke som andre metaller gjør, det er en fordel den har. Gull leder faktisk dårligere enn kobber :lol: Siden kontakter er gullbelagt, leder de nok ikke noe dårligere, men de ruster i alle fall ikke, så det er jo postivit, men jeg ville ikke betalt en krone ekstra for det hvis jeg selv fikk valget.

Når vi er inne på det, så er sølv den beste lederen av metaller vi veit om. Men forskjellen er så liten, at det vil ikke høres.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det ann å koble 2 par ledninger på hver høytaler? Liksom, ha 4 kabler ut fra forsterker til 2 høytalere?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •