Noen positive/negative erfaringer tre høytalermerker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen positive/negative erfaringer tre høytalermerker

Noen som vil hjelpe meg i valget mellom Klipsch RF5/RF7(en av disse), eller Audiovector Signature eller Martin Logan Clarity?

Det er ganske forskjellige høytalere, men de er alle spennende på sin måte synes jeg.

Jeg hører mye på rock sjangeren, men også rolig musikk.

Vil ha en høytaler som spiller rytmisk og bra ved høye og lave volum og som er istand til å spille opp til fest i ny og ne
    ( går da mye i disco og techno).

Bør ha en viss WAF faktor også.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiovector er en extremt riktig høyttaler, men den blir litt kjedelig i lengden. Martin Logan er utrolig sak, men ikke helt deg tror jeg. Klipsch RF-5, DA snakker vi. Okei RF-7 er endel større (mindre WAFF), og spiller tøffere, men tror du spiller mere enn nok tøfft med RF-5, og den er jo 12000kr billigre ca. Kjøp en GOD forsterker og cdspiller, så skal jeg love deg at både du og kjærring vil kjenne det rykke i rockefoten! .

Spennende forsterkere til de er:
    Marantz PM-11S1 (denne koster flesk, men gir også tilbake glede så det moner) http://www.marantz.com/new/index.cfm...p&type=amp

AVI Integrert (denne har jeg anbefalt til flere, og den har aldri feila, "billig" er den og, 20k) http://www.mamut.com/dynabel/subdet363.htm

Eller hvis du vil ha en rimelig forsterker til under 10k, da er det Cayin 252B som gjelder, denne koster 8000kr ca.

Lykke til

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Martin Logan spiller helt utrolig bra... men samtidig meget lite lydbilde(sweetspot), og tror ikke dette er noe for deg. Støtter opp om Klipsch, tror det er det du er ute etter :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •