Veldig gode høyttalere, latterlig lav pris - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Hvordan er Patos Basic 510 og Patos Lyric 402 eventuelt 502 i forhold til 410 som dere snakker så varmt om.
    er på jakt etter en høytaler til noe over 10,000,- (maks 16,000,-) men er redd patos er for sifistikert for mitt ekstremt varierte bruk.

noe av det foreløpig beste jeg har hørt er en ProAc hos Lyric til listepris 20,000,- men fikk tilbud på den så den komm innenefor mine grenser.
    Patos b510 er vel mye av det samme som b410, bortsett fra at den da selvfølgelig har mer bass (2x8") og går dypere. Lyric 402 er en bedre høyttaler på alle punkter synes jeg, strammere og mer definert bass. Lyric serien får også frem flere detaljer enn Basic serien

Edit: l502 har jeg ikke hørt selv, men har ofte hørt at l402 er en bedre høyttaler. l502 skal visst bli litt for slapp i bassen og har endel dårligere mellomtone, ikke noe jeg har testet selv!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg husker tilbake til gamle dager og da 9000 kroner IKKE ble oppfattet som "latterlig lav pris". Det var tider det.

Newcomer stearic sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikon 6 :)

Jeg er utrooolig fornøy med mine Ikon 6 høyttalere hvertfall. Film er utrolig gøy nå, for ikke å snakke om musikk. For meg så gir Ikon 6 i samarbeid med SVS PB10 perfekt lyd

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre enn 703 eller hvis man regner pris/ytelse?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt noe særlig på 703, men når jeg først skulle kjøpe høyttalere stod det mellom Ikon 6, B&W DM603 og SA1550.
    Jeg syns både System Audio høyttalerne & selgeren på hificenter (tønsberg) var utrolig slitsom å høre på, så disse var utelukka. Jeg dro da ned i gata til Hifiklubben for å høre hva de hadde å tilby. Han anbefalte meg først B&W høyttalerne, men jeg ble ikke overbevist. Syns det var en slapp bass og egentlig ganske dårlig lyd generelt, så han viste meg Ikon 6, og da ble jeg nesten forelsket. Akkurat det jeg så for meg Og jeg syns faktisk de er veldig pene å se på også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stearic
    Han anbefalte meg først B&W høyttalerne, men jeg ble ikke overbevist. Syns det var en slapp bass og egentlig ganske dårlig lyd generelt,
    Tipper det var mer en slapp forsterker...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Tipper det var mer en slapp forsterker...
    Den ble koblet til Denon AVR3806, siden jeg kom inn i butikken og sa at jeg skulle ha noen forsterke til min AVR 3805. (Dette var forsterkeren mest lik min egen). Og Ikon høyttalerne ble koblet til samme forsterker, testet med samme CDer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stearic
    Den ble koblet til Denon AVR3806, siden jeg kom inn i butikken og sa at jeg skulle ha noen forsterke til min AVR 3805. (Dette var forsterkeren mest lik min egen). Og Ikon høyttalerne ble koblet til samme forsterker, testet med samme CDer.
    Nettopp, en litt for slapp forsterker til de B&W høyttalerene. De trenger nok litt mer effekt for yte sitt beste!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller hva med Monitor Audio Silver S10