Hvilket høyttalersett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer NoTriX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilket høyttalersett?

Hei godtfolk Dette er min første posting her på boardet, håper jeg er velkommen som AV-entusiast hehe..

Her om dagen fikk jeg min nye X1 så nå er jeg igang med å mekke hjemmekino på hybelen

Når projen er på plass er neste skritt LYD.. og da er spørsmålet, hva skal jeg velge.. Siden stua mi er liten (2,2x4,2 m.) har jeg tenkt på enten Logitech Z-680 eller Creative Megaworks 550 THX.. noen som har noen tips her? Eventuelle andre sett i samme prisklasse? Er det noen 6.1 eller 7.1 utgaver av disse settene på gang?

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart du er velkommen her!!

Det er små høyttalere du er ute etter, ikke sant?

ta en titt på audiopros cinema serie. de kommer med veggfester, hvis det skulle være ønskelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om kravet ditt om mini-høytalere er absolutt så ville jeg sett på de pakkene som Harmon/kardon selger evt et av Altec lansing settene, husker ikke noen nummer så det kan jeg ikke hjelpe deg med. Velkommen skal du uansett være. =)

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekka ut litt.. De Audio Pro greiene virka jo ålreite egentlig, men hadde tenkt å kjøpe et sett med forsterker og alt inkludert så jeg slipper å ha surround-receiver e.l. i tillegg.. Jeg trenger ikke (kan ikke ha) noe som spiller så høyt hehe.. Så er på jakt etter noe som spiller pent og dynamisk på lavt volum liksom.. Z-680 settet har jo fått veldig bra omtale, så er vel kanskje det mest aktuelle.. vil gjerne høre hvis noen har noen erfaringer med det..

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NoTriX
    Sjekka ut litt.. De Audio Pro greiene virka jo ålreite egentlig, men hadde tenkt å kjøpe et sett med forsterker og alt inkludert så jeg slipper å ha surround-receiver e.l. i tillegg.. Jeg trenger ikke (kan ikke ha) noe som spiller så høyt hehe.. Så er på jakt etter noe som spiller pent og dynamisk på lavt volum liksom.. Z-680 settet har jo fått veldig bra omtale, så er vel kanskje det mest aktuelle.. vil gjerne høre hvis noen har noen erfaringer med det..
    eh.. en surround-receiver er jo også en forsterker.. ?
    skal det høres bra ut på lavt volum bør du nesten ha så stor forsterker som mulig..hvor høyt det spiller er det jo du som bestemmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bose

Har du hørt lyden på Bose anleggene ? Høytalerene er jo så liten at man kan få de inn på øyet.

Utrolig bra lyd i de! Her er det tydeligvis at det ikke er størrelsen det kommer ann på.

Fattern har disse høytalerene med en liten aktivsub som følger med på en Denon AV1D og lyden hos han er utrolig bra. Tror han betalte en rundt 7000 for hele settet. og jeg er framdeles imponert vær gang jeg ser en film ute hos han.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mente med forsterker inkludert var egentlig INTEGRERT forsterker.. Har ikke råd til både surroundforsterker og høyttalerpakke.. :? Men hvis man mener de setta ala Z-680 ikke duger i det hele tatt så må jeg jo bare spare ei stund å kjøpe no ordentlig.. hehe..

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mente med forsterker inkludert var egentlig INTEGRERT forsterker
    du mener altså DVD og forsterker i ett?

da anbefaler jeg deg å heller spare en stund, mye mulig du finner det litt for dårlig..
    men det spørs jo helt på hvor kresen du er..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han mener vel integrert forsterker av typen "forsterker integrert i sub".
    Creative har jo også en pakke med sub, 5 små høyttalere og Dolby Digital-dekoder. Koster vel under 2000. Hvis du ikke har DVD med innebygget dekoder i da.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hvilket høyttalersett?

De nye kef-"eggene" får rosende omtale i siste "What hifi"
    så det er kanskje en pakke du kan sjekke?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hvilket høyttalersett?

Sitat Opprinnelig postet av NoTriX
    Hei godtfolk Dette er min første posting her på boardet, håper jeg er velkommen som AV-entusiast hehe..

Her om dagen fikk jeg min nye X1 så nå er jeg igang med å mekke hjemmekino på hybelen

Når projen er på plass er neste skritt LYD.. og da er spørsmålet, hva skal jeg velge.. Siden stua mi er liten (2,2x4,2 m.) har jeg tenkt på enten Logitech Z-680 eller Creative Megaworks 550 THX.. noen som har noen tips her? Eventuelle andre sett i samme prisklasse? Er det noen 6.1 eller 7.1 utgaver av disse settene på gang?
    Det hersker litt forvirring om hva du egentlig er ute etter, tror jeg. Kan du si litt mer om det totale oppsettet du planlegger. Skal du bruke en PC (HTPC) sammen med høyttalerne, eller skal du basere deg på rene "brunevare"-komponenter?
    Du bør kanskje også si noe om hva du primært kommer til å bruke oppsettet til (musikk, film, PC-spilling etc).

Jo mer presis du klarer å være, jo bedre hjelp vil du få.

Advarsel, digresjon: 2,2x4,2 meter er da ikke SÅ lite! Jeg planlegger en hjemmekino i kjelleren på 2,5x3,5 meter, og da skal jeg IKKE ha mikro-høyttalere. Har det i stua nå, og det blir rett og slett for spedt i forhold til ordentlig kinolyd (men høy WAF har jo slike småhøyttalere, da). Subben i Canton mikrohøyttaler-settet mitt har forresten så stor åpning at smårollingen på 1 år oppdaget at det er fint å putte duplo-klosser inn der, så nå har jeg sydd en pose av tynt gardinstoff som hele subben ligger inne i... :shock:

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.. for å være LITT mer presis.. her er oppsettet jeg har tenkt:
    .X1
    .Projecta 4:3 lerett
    .HTPC med DVD og Audigy-kort
    .Høyttalersett koblet rett til PC'n (f.eks. Logitech Z-680)
    eller
    .Surroundforsterker med passivt høyttalersett (f.eks. Canton Movie 10-MX II)

Saken er at alternativ 2 fort nærmer seg 10 lapper.. mens alt. 1 kommer på litt over 3.. Spørsmålet er da om jeg TRENGER no til 10 000.. Anlegget skal kun brukes til film, anlegg til alt annet har jeg.. Sjekker ut de KEF greiene nå..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •