Fredagstur til Hifiklubben, hjelp meg å velge

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fredagstur til Hifiklubben, hjelp meg å velge

Hei jeg skal til hifi klubben i morgen å kjøpe anlegg, har tenkt på clsc 15 eller 215, med nad c372 forsterker. Hva bør jeg velge ? Hvordan er kvalitet(holdbarhet) på dette utstyret, og lydmessig er det bare brukelig til party? Vil 372en bli for svak til 215, evt passelig til 15, huff det er vanskelig. Jeg skal ha dette lenge så det må være greit nok uten at jeg må oppgradere så fort, det er håpet ihvertfall.:-)

Daydreamer

Newcomer CustomH2000 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal bruke dette til å høre musikk i stereo blir du ikke skuffa. Men ta en lytteprøve på klubben. Tror det blir litt lite krefter fra c372`en. Det anbefales sikkert fra klubben å plusse på med en c272.

Men skal du sitte å analysere lyden, og prøve å finne den minste feil så bør du gå for en annen prisklasse og andre komponenter :shock:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann daydreamer. Jeg ville gått for CLCS 15 med NAD 372, og suplementert med enda en 272 (da får du 2x400watt ca) senere. HIFIklubben har rett og slett ikke noe som drar CV 215 godt nok(med mindre du skal ha noe skikkelig dyrt ). På disse 215 monstrene så gjelder det å ha GODT med kraft(og mye strøm, noe ala Carver) . Gå for clcs 15 du.. det er mitt tips.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar! Jeg har egentlig bestemt meg for 215 og bygge ut forsterkerbiten senere, men jeg er i tvil om jeg egentlig har behov for det det. Har noen 215 med 372 el. Gi meg en liten erfaring så er dere snille. Det må ikke være råest i gaten men det må tåle en fest i et 120kvm gutterom(garasje).

Daydreamer

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke bare kjøpe høyttalerene og spørre om du kan deponere på forsterkeren da? Jeg krever det om jeg er usikker på hvordan det vil låte hjemme. Vanligvis er det ikke noe problem.

Tror det er en god idé å starte med en C372 for så å bygge ut med en C272 senere.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at c372 leverer 2x150 watt. Hifi-klubben anbefaler for clsc 215 minimum 150 watt pr høyttaler. Mine erfaringer er at det hifi-klubben anbefaler kan være i minste laget. Derfor mener jeg det vil bli for lite med "bare" c372.

Selvfølgelig får du ok lyd uten effekttrinn, men.......

Hvis du har noenlunde bestemt deg anbefaler jeg deg å få klubben til å koble opp de forskjellige alternativa for å høre på forskjellene. Om du er fornøyd med c372 er det mye penger spart :wink:

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor mye kunne du tenke deg å legge i forsterkeri?

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    glem det klubben sier om watt og cv, ta og gang det de sier med 2 og legg på den god dasj damping så har du anlegg så låter sinnsykt fett med mye bedre lyd kvalitet. Hør på skorob og prøv de på en carver. du vil få bakover sveis.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daydreamer
    Takker for svar! Jeg har egentlig bestemt meg for 215 og bygge ut forsterkerbiten senere, men jeg er i tvil om jeg egentlig har behov for det det. Har noen 215 med 372 el. Gi meg en liten erfaring så er dere snille. Det må ikke være råest i gaten men det må tåle en fest i et 120kvm gutterom(garasje).

Daydreamer
    Det vil helt klart bli lyd! Men i en 120 kvm garasje og en fuktig kveld vil du garantert bytte mye diskanter med så "lite" effekt. Siden dette ser ut til å være et garasjeanlegg som skal benyttes til fest hovedsaklig, er PA forsterker faktisk et godt valg..... mye effekt for penga, men design egentlig ikke spiller noen rolle. Evnen til å "lytte til musikk" er som oftest omvendt proposjonalt med inntak av alkohol...... "bare det dunkær i bassæne så er'e bra.... " :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ha gått for CLCS 215, og eventuelt sett etter en brukt PA forsterker.... Finnst en del av det på markedet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ha gått for CLCS 215, og eventuelt sett etter en brukt PA forsterker.... Finnst en del av det på markedet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ultra81
    En gang til.... Wheee .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ehm....... ops:

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann da var turen gjort, fikk ikke kikka her før jeg stakk på Klubben men, det ble 215 med en 272 og cambridge a forforsterker og så venter jeg på en 272 som jeg får neste fredag. Jeg har fått koblet dette opp nå en litt sen fredagskveld, etter en middag på byen med samboer så får jeg endelig prøvd spetakkelet. Satte på det som stod i cd spilleren som jeg spilte på anlegget jeg solgte akkurat, Diana Krall, huff og huff det var ikke det samme som magnat vintagene mine nei. Men 10 pils, 4 JW Red Label. med dunkemusikk spiller dette veldiggreit synes jeg, i forhold til pris og forventninger. Det må også være sagt, jeg ringte Hifi Klubben i Grimstad å sa at jeg ikke rakk butikken før stengetid, og da svarte de det er ikke noe problem vi venter på deg vi. Og på toppen av det hele fikk jeg et par 215,1 c272,1 Cambridge Audio preamp og en multifjernkontroll av bøst slag for 14000Kr med forsikring. Det må applauderes. Har ikke dratt på så veldig enda for det må vel, uten at jeg liker det, spilles inn litt:-(

Takker for svar fra alle. Når det gjelder svarene med PA forsterker, så har jeg litt dårlig erfaring med det. Leide en en gang til noen hjemmelagde høyttalere og det gikk galt. 4 15", 4 mellomtoner, 4 diskanter, ble svidd før 22 på kvelden, altfor fæle saker når øllørene slår til:-)

Får se senere men tror kanskje det holder med 2x c272

Er ikke noen som har en pent brukt 272 til salgs vel????
    Har jo bestillt en men, skader jo ikke å spare litt. he he.

Daydreamer

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres glimrende ut! Bare å dra på 8)

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan love deg at du vil få mye mer ut av dem med en ordenltig pa amp enn øreten små nad. Det er verdt et forsøk

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rop ut neste gang det er fest i garasjen