Kan noen forklare meg biamping? Med en tegning? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 43 av 43
    Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette kalles Bi-Amping od du har gjort helt korrekt. Om det låter bedre i dine ører, ja så gjør de det! Tviler ikke på at du fikk et løft med og bi-ampe

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arctica
    [...]

Den integrerte er koblet med 2stk høytalerkabler). Disse går henholdsvis til høyre og venstre høytaler til de 2 øverste portene på høytalerne.
    Effektforsterkeren er koblet med 2 stk høytalerkabler. Disse går henholdsvis til høyre og venstre høytaler til de 2 nederste portene på høytaleren.

[...]

Har dette bare vært unødvendig? Jeg mener selv jeg fikk mye bedre bass i høytalerne. Hva kalles dette, bi-amping eller bi-wire eller rett og slett ingenting og skivebom?
    Dette kalles bi-amping, da du bruker to stk forsterkere. Bi kommer av "to" eller "par", og amp av amplifier naturlig nok

Og selv om debatten går om eksterne filtre lengre opp her, så er dette langt i fra skivebom. Har akkurat det samme oppsettet med mine B&W, og de som påstår at dette bare er tull er velkommen til å lytte... : )

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir ikke helt klok på dette.
    Selv kjører jeg (delvis) bi-amping på mitt system:
    Fra forforsterker (pre out) går signalene til et elektronisk delefilter som sender signaler fra 63Hz og opp til en effektforsterker (Nakamichi PA5e II), og signaler fra 63 og ned til en annen effektforsterker (Adyton XP3d).
    Det er enkelt å forstå.

Høyttalerne mine kan i tillegg bi-ampes på samme måte.
    MEN der er det en bryter på baksiden av høyttalerne hvor man stiller inn i "bi amp mode" eller "normal mode". Bi-amper man, må man ha et elektronisk delefilter, slik jeg har til subben. Og da bruker man ikke det interne delefilteret som ligger i høyttalerne. Hvis man ikke har en bryter til å koble ut dette, hvordan i all verden funker det da??? DET skjønner ikke jeg.

IMM

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •