Betydning av senter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    orkanger
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Betydning av senter

Jeg lurer litt på hvor viktig en Center er??

Den centeren jeg har idag er liten men god, den er avsamme merke som mine andre høytalere, men jeg har følelsen av at den til tider sliter litt når den blir presset.

Det jeg lurer på er om det viktigere med en som spiller godt enn en som spiller likt.

Lurer på om jeg skal ha en som er større noe ala Klipch / B&W.

Jeg er motakelig for TIPS.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Center er nok den viktigste høyttaleren i et surroundoppsett, da veldig mye informasjon finner veien hit. Er ikke helt sikker, men jeg mener at over 50% av lyden kommer fra center
    Det er viktig at center er lydmessig lik de øvrige høyttalerne i systemet. Viktigst er det at centeren matcher frontene.

Men på den annen side: Det er nok bedre med ingen center, enn en dårlig center. Jeg brukte ikke center, når jeg hadde surround, rett og slett fordi den centeren som matchet frontene lydmessig, var av dårlig kvalitet.
    Nå vet ikke jeg hvilket system du har, men hvis du har plass og mulighet, ville jeg prøvd å bruke en gulvstående som center (fra samme serie/produsent som frontene). Hvis ikke dette er mulig, kan det være lurt å prøve andre centerhøyttalere fra andre produsenter. Man kan treffe blink, selv om det er vanskeligere Det kan også lønne seg å gi center mer effekt, for å se hvordan den presterer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    orkanger
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

til buril2000

du kan se mitt oppsett under Tifosi69

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Tifosi69!

Dette temaet er det skrevet masse om i løpet av de siste månedene, så let litt i de trådene som er så finner du nok noe fornuftig.

Enig med Buril i at det er bedre med ingen senter enn en dårlig senter (Phantom mode). Har brukt dette selv en periode, men merker nå at det er mye bedre med en skikkelig god senter enn det var uten.

Gikk opp en "størrelse/modell" i fht frontene, da det er veldig mye som går gjennom denne på film..................

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •