Thrust 751B 5.1 surround headset - minianmeldelse

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thrust 751B 5.1 surround headset - minianmeldelse

vet ikke helt om det er riktig å legge dette her, men uansett.
    etter å ha pratet med naboer bestemte jeg meg for å kjøpe et sett thrust 5.1 hodetelefoner fra komplett til 395,- for å bedre forholdet til naboen under.
    siden jeg ser det er endel som lurer på 5.1 headsets tenkte jeg å skrive en liten anmeldelse av løsningen.

settet kommer i en forbløffende stor blisterpack og inneholder alt man trenger av kabler, noe som er godt å se.
    kablene har gullforgylte kontakter også. foruten selve hodetelefonene består settet av en aktiv "surround enhet" i sølvgrå plast, med knapper for av/på osv.
    knappene er omgitt av blå lysdioder som er temmelig lyssterke, så her er det fram med svart tape for de som vil ha fullstendig mørke i hjemmekinosalen!

både hodetelefonene og sentralenheten er i god kvalitet, lite cheap&nasty følelse på dette faktisk.
    kablene fra dvdspiller/forsterker er 5 standard rca phonoplugger som går over til 5 3.5 mm minijacks som plugges inn i den kabelen som går inn i surroundboksen.
    er litt usikker på hvorfor man har valgt dette, er det virkelig noen forsterkere som har 3.5 mm minijacks som surroundutganger?
    kabelen fra fortsterker/dvd spiller til surroundenheten er omtrent 2m lang, og fra enheten til hodetelefonene er det omtrent 1,5m så det rekker et stykke.
    på hodetelefonkabelen sitter volumkontroll både for sub,front og bakhøytalere og knapp for skifting mellom 2.1 og 5.1 modus.
    selve hodetelefonene har bra design og bra kvalitetsfølelse, men er av den lukkede typen som omslutter øret fullstendig.
    personlig liker jeg dette dårlig, da jeg syns det blir klamt og innlukket å bruke over lenger tid. men dette er vel smak og behag. de er ganske lette, men som sagt så trives jeg ikke med dem over flere timer, men det er kansje bare meg.

og hvordan låter det?

vel...okay faktisk, men ikke mer enn det.
    lyden har et bokspreg for det meste, men avogtil får du god surrounddetaljer og det er bedre enn et par vanlige headset, men ikke mye. ikke så rart sålenge høytalerene sitter så nærme hverandre som de må gjøre i et surroundheadset, kan jo ikke måle seg med ordentlig 5.1.
    det låter bedre i actionscener med mye skyting og sånt enn i scener med mye dialog.

så for å oppsummere med poengsum:

kvalitetsinntrykk: 5-
    lyd: 4
    totalt: 4+

de er verdt pengene siden det tross alt ikke er mer enn 400 kroner vi snakker om, og jeg tviler vel på om dyrere alternativer fra f.eks sony eller sennheiser forsvarer prisen, siden de sikkert alle sammen sliter med det samme problemet med at høytalerene sitter tett sammen.

naboene mine får det altså ikke så fredelig som de hadde håpet på
    :wink:

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tar opp igjen denne tråden, da jeg er intressert i nye erfaringer !

Kan disse brukes rett fra minijack utgangen på Recieveren min (den har allerede DD/DTS dekoding i kinomodus), eller må de kobles på forsterkeren på en annen måte ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •