Er ikke Sony SA-WX900 bedre enn dette??? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 62
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kanskje jeg rett og slett må gjør det

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja gjør det... nå!

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Den sub-en veier jo himla mye, så hvis det kun er ett element som har magnet og spoler, så kan du godt ta bilde av han japaneren inni der som veier de 30 siste kiloene.

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For kassen veier ingenting? :?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt det samme Tor, for suben veier jo nesten 50 kg og som jeg skrev lenger oppe så virker ikke kassekonstruksjonen å være akkurat overdimensjonert da veggene "lever" såpass mye når en spiller...

Skal se på det ikveld hva skruer som er brukt for å feste elementet og dersom det er vanlig skruer og en kurrant sak å ta ut frontelement (som folk hevder er passivt) skal jeg gjøre dette og legge ut bilder så får vi svar en gang for alle.

Ingen som har info om spm jeg stillte lenger oppe rundt bassboost, music/movie mode osv?

Manic Miner: Hva skrev Hemmabio om suben? Har ikke mulighet å scanne teste og legge ut eller sende på mail?

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrur du den opp skal du finne ett element med en diger magnet, makan til det som står under. Det går kabler fra forsterkerenheten over til begge elementene. Så bilder av dette på nettet for knapt 14dager siden.
    Husker ikke adressen men var en hjemmeside som jeg fikk link til for å få bevist at det faktisk var 2aktive elementer i den.
    Har selv hatt denne subben men har alltid gått rundt og trodd det var ett passivt og ett altivt element i den.
    Forøvrig så hadde ikke jeg problemer med at den spilte "lavt"
    Den satte hele kjellerstuen min i sving.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner du de bildene sparer du meg for mye arbeid Geir Itillegg beholder jeg garrantien....

Du burde foresten fått premie for innpakningen av suben... tok meg sikkert en time å få bort all tapen og pappen!! Skulle den fått en skramme under frakten måtte de ha kjørt over den med tanks e.l.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle den fått en skramme under frakten måtte de ha kjørt over den med tanks e.l.
    Nå for tiden er jo kjangsen for å bli overkjørt av tanks høy så tok det i betraktning ved pakking
    Ja det gikk med litt tape og papp.
    skal se om jeg finner de bildene igjen.

Har netopp hatt pc kræsj hjemme og nyinstall av win så har ikke logg lenger

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bassboost og lignende er noe du bruker for å øke bassvolumet( døh) grunnen til å bruke dem er fordi man etter kalibrering ikke vil stille på volumhjulet. da bruker man bassboostbryteren. har man mulighet for å justere bassvolumet på receiver/forforsterker, trenger man ikke bruke disse bryterene.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at det er så enkelt Jfinneru? For meg virker det som om at den gir ett løft på ett visst frekvensområde eller noe sånn.. men ukjent frekvens og økning.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Sikker på at det er så enkelt Jfinneru? For meg virker det som om at den gir ett løft på ett visst frekvensområde eller noe sånn.. men ukjent frekvens og økning.
    Det pleier å være slik at bassboost legger på ca 3db fra 40hz og opp

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et pent brukt eksemplar av JBL 1200gti selv som støver ned..

Hvis noen er innteresert i og få det til en billig penge (med kasse) så bare si ifra :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble du fornøyd med Sony`n eller?
    Hadde tenkt å kjøpe en slik en men hvis det bare er humbug gidder jeg ikke tenke mere på det.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hatt tid å prøve noe mer... har akkurat kjøpt meg ny bil som krever sitt også

Men du må for all del ikke la være å kjøpe suben pga det jeg skriver, er sikkert mange faktorer som spiller inn som gjør at den foreløpig ikke har fungert så veldig bra hos meg. Håper og tror at spikes kan hjelpe litt på, og så skader det sikkert heller ikke at den får spillt noen hundre timer til før vi kommer med en endelig konklusjon!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte denne subben av i vinter(?) og ble med det første litt skuffa. Var dårlig med trøkk lissom. Men etter 199,5 timer bynner det å ligne noe.
    Det som er noe forbanna dritt med subber er at du må stille og prøve deg i hjel for å få korrekt bass.
    Har tenkt mye på om det faktisk er bedre å kjøpe gulvstående med 15" bass og så ferdig med det!!
    Makan til pes a!

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UglyMonan
    Kjøpte denne subben av i vinter(?) og ble med det første litt skuffa. Var dårlig med trøkk lissom. Men etter 199,5 timer bynner det å ligne noe.
    Det som er noe forbanna dritt med subber er at du må stille og prøve deg i hjel for å få korrekt bass.
    Har tenkt mye på om det faktisk er bedre å kjøpe gulvstående med 15" bass og så ferdig med det!!
    Makan til pes a!
    Til Hjemmekino "MÅ" du ha sub. Har selv 15" gulvstående høytalere, men det holder lissom ikke, det er noe som mangler. Spesiellt den ekstreme kontrollen i bassen man får ved å ha en dedikert sub inkl dedikert forsterker. Uansett veldig enig med deg når det gjelder å stille inn en sub optimalt, det kan være meget vanskelig, men når du har fått det til, fyttikatta å gøy :wink: Har selv to stk av denne sonyen. Er storfornøyd. Men har riktignok enda ikke hørt SVS da. Sonyen ruller rimelig bratt av når den dupper under 30 hz så skulle gjerne hatt noe som gikk til 20 hz og da er vel SVS noe av det rimeligste en kan få tror jeg.
    Uansett lykke til å god påske.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mye bedre med 2 eller? Hvor har du plassert de da?
    Og hvor mye guffe har du stilt på selve subben i forhold til forsterker?
    Skal det være mye på subben og lite ut fra forsterker eller hva?

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen

bruker pioneer AX3 sin autokalibrering.. tror receiveren står på +10 mens volum bak på subbene såvidt er vridd noen få milimeter fra nullstilling mens boost har jeg satt på høyeste level. level 2 er det vel. Liker den innstillingen best pga attack i mellombassen føler jeg blir bedre.

To stk var absolutt en oppgradering som virkelig var verdt pengene. Føler at bassen ble en god del mere presis fordi jeg bruker mindre forsterker effekt fra hver av enhetene pluss at element vandringen blir også mindre pr enhet dermed starter og stopper elementet fortere skulle jeg tro, høres iallefall sånn ut.

Har satt begge to foran i ett rom på 4 meter i bredden og 6,57 meter i lengden. de står ca 1 meter og 20 cm ifra vegg. Begge to ganske nærme Center høytaler som er 1.20 meter bred. Når jeg kun hadde En stk sub satt jeg den lengre bak i rommet og nærmere veggen. Fikk mer DB føler jeg, men den ble litt unyansert og buldret litt mye. Alltid likt som gammel HIFI mann å sette ting et stykke utifra bakvegg, føler at instrumenter/lydeffekter og slikt får mere "luft" til seg om du skjønner, og dermed låter det ikke så trangt og "bløtt".

Forøvrig prøvde jeg å sette den ene subben ut av fase for å få 6 db ekstra som noen sier skal funke bra med to subber. Dette funka ikke i det hele tatt. Bassen forsvant totalt og plasserte seg i stor grad i nærheten av soverommet :?: Så begge står med fase instilling Normal.

Itillegg har jeg satt begge subbene oppå 70 kilos granitt blokker. Føler dette også gir en litt hardere mere kontant bass enn hvis jeg setter dem rett på parkett, pluss at naboene ikke har klaget en eneste gang. Har hatt 112 db på Darla scenen i Nemo uten klager.

Er vel en på forumet her som har klart 123 db med to stk Sony subber
    Da kan det kanskje være at granittblokkene ikke hjelper like godt lenger,hehe. iallefall mot nabokrangel.

Ellers har jeg satt front høytalere og center til large og bakhøytalere som er inwall fra dynabel med 6,5" element til small delt på 80hz. Har forsøkt å sette alle høytalere til small, men synes dette blir svært dårlig, blir på en måte ett hull i lydbilde og synes sonyene ikke låter særlig godt over 60hz. Deler nå sonyene på litt under 60 hz. Da kjenner jeg kun bassen og hører ikke hvor den kommer fra like godt. Sidehøytalerene mine består av tilsammen fire stk 15" (2 par høytalere som er seriekoplet)som går såvidt under 40 hz og gir et godt trykk i 40-50 hz området, ønsker å utnytte dette best mulig så derfor har jeg valgt å ikke sette dem til small.

Skal sies at jeg ikke har hatt subbene veldig lenge så godt mulig at jeg forandrer mening etterhvert, men foreløpig synes jeg dette fungerer svært godt.

mvh
    pt

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

Jeg er definitivt ingen HI FI guru men kjøpte denne wofferen for jeg fikk den til en hyggelig pris. Den spiller for meg helt vilt. har en stue på ca 18KV. og bare smalt den opp i hjørnet. plugga inn ifra wofferutgangen på dvd spilleren og inn i wofferen. jeg tør f... ikke spille mer en kl 1. Det drøsser sagflis ifra taket!!! Det rister faktisk i hele huset og når jeg ligger på gulvet og ser film. (hender det kommer en del folk for å se film og da må jo gjestene få sitte må vite.) så rister det godt i kroppen når en ligger der. Ps. litt gammelt hus. Jeg syntes den er helt kjempeknall uten at jeg har noe videre peiling på det. Men så stiller kanskje ikke like krav som dere andre her inne. Men jeg trenger ikke mer enn dette. Fikk en demo av en dali woffer på HIFI senteret og slik mine ører hørte/følte det kom den ikke opp til hofta en gang.

Men som sagt, jeg har egentlig ikke peiling.

Leste i en annen tråd om at Master and comander ble brukt som en ref. på film. Sjekk heller ut De utrolige. den leverer!! I den brannsenen får wofferen virkelig kjørt seg.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •