Proson Reality 69 & sub!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Proson Reality 69 & sub!

Har et lite dillema på gang her folkens, og da satser jeg på at dere er mer enn villig til å gi meg noen tips i riktig retning;-)

Etter tester av diverse høytalere sammen med min Cayin 252B har jeg nå kommet frem til at jeg skal prøve meg på Proson Reality 69 av alle ting! Jeg har hatt både Patos Lyric 502, Canton Karat M80 og nå sist Infinity Kappa 600!
    Da jeg hører på stort sett drum and bass, har jeg kommet frem til at ingen av disse høytalerne har taklet det store lydbildet som er i denne musikken til mine krav! Som sagt så skal jeg nå da prøve meg på Reality 69, da disse faktisk takler denne musikken på en overraskende bra måte!
    Det jeg da sliter litt med, siden det ikke er bass av den beste karakter i proson, er hvilken sub jeg skal kjøre sammen med disse! Jeg har vurdert Velodyne Crt-15, da suben også må gå dypt nok foretrekker jeg en 15"

Suben må også ha høytaler inngang,da 252B ikke har sub inngang!

KAN NOEN HJELPE MEG MED DETTE? Prisen skal helst ikke overstige 10k!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bare bygge deg et par BEL XL?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BEL XL?

vennligst forklar;-)

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bel er en selvbyggerhøytaler som noen kloke hoder her på forumet har konstruert. den finnes i tre versjoner: vanlig bel, det er en liten 2veis bokhylle høytaler. Bel 2.5veis, det er en gulvstående 2,5veis høytalere med to mellomtone/basser. og så har man bel xl, det er og en 2,5veis tror jeg men her er det hele 4 mellomtone/basser...

det konstrueres å en senter for øyeblikket og det kommer nok en senter xl
    sub er og underveis tenker jeg...

det er brukt samme element i alle tre dvs si en bånd diskant og en 6.5" bassmellomtone.

du kan lese mer om det her:
    http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...amp;highlight=

ps: det beste av alt at lyden vistnok er kjempe bra og prisen er lav!
    slå den!

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med å kjøpe cerwin vega clsc subben, det er et MYE for penga produkt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei nei nei Marius, detta vet du vel! Cerwin sine suber er jo fullstendig horrible mann!

Så jeg hadde skrevet litt feil over her, den Velodyne suben jeg har kikka litt på heter CHT-15, og ikke CRT-15 som jeg hadde skrevet!

Men jeg er fremdeles like fotrvilet, jeg har veldig lyst på Velodyne, men etter at jeg har lest og hørt mer og mer om SVS så går hjernen min i spinn her snart!

KOM MED NOEN GODE RÅD FOLKENS;-)

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv hatt R69SA i over ett år nå, og hvis forsterkeren din er like kraftig som testene jeg ha lest indikerer, skal du har rimelig spesielle behov for legge til en svær subwoofer til det systemet.
    Og hvis du ikke mener det er bass av beste karakter i Proson, hvorfor skal du ha dem i det hele tatt?
    Du burde teste dem på din egen forsterker, for min erfaring er at de trenger godt over 100 skikkelige watt om det skal bli skikkelig morro, men da våkner de til gjengjeld skikkelig til live også!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del, de trøkker mer en godt nok ja! men når jeg siet det ikke er bass av beste karakter så sikter jeg til dypbassen! jeg hører veldig mye på drum and bass, derfor jeg vil ha en god musikk sub ved siden av, for å få det lille xtra!

Cayin 252B er nok like kraftig som det står på papiret ja, og faktisk en god del mer! Skikkelig kraft sak den der....;-)

Newcomer Finnskogsdølen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Proson SA 69?

Har planer om å kjøpe meg SA69'ene til sommeren, de er jo helt fantastiske....

MEN var da nettopp inne på hjemmesiden www.proson.se og der var de tatt vekk, fant de kun på "arkiv" siden.

Er det da noen som vet hvor jeg kan få tak i disse???

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi-center kjeden skal fremdeles selge de etter hva jeg vet! Har en kompis som jobber der og han sa de hadde de på lager enda! kan jo hende det er en modell som går ut/har gått ut, men at de bare selger ut lageret sitt!

lykke til jaffal:-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •